Alev nefesli bir ev, kanlı postal içi boş Dalgalanan ay yıldız bir tabuta dökülmüş Yüzler geceden kara pencereler nemli loş Barışın çiçekleri köklerinden sökülmüş
Büyüyor büyüdükçe hıçkıran seslerde kin Yazmanın altındaki savruk saçlarda acı Yaralıyor bir sancı ucu kılıçtan keskin Yumrukluyor göğsünü ana baba ve bacı
Bir kaç mektup kanıyor birinin avucunda Gülden kopmuş diken mi içindeki fotoğraf Aynı yangın farkı yok köyün diğer ucunda Gökyüzü görülmüyor duman altı her taraf
Adı ile düşecek birazdan bir cengâver Salkım söğüt dökecek dibine yaprağını Anıları kalacak resimlerle beraber Nur giyinip üstüne öpecek toprağını
"Şehitlerimize Allah’tan rahmet; kederli ailelerine ve milletimize başsağlığı ve sabır dilerim”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ALEV NEFESLİ EV şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ALEV NEFESLİ EV şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şehitlerimize Cenab-ı Hak'tan rahmet diliyorum mekânları Firdevs cenneti olsun inşallah 🙏 Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler dileğiyle.
Harikulade bir eser okudum mahir kaleminizi can-ı gönülden tebrik ederim gönlünüze, kaleminize sağlık. Şehitlerimize Allah'tan rahmet yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyorum. Selam, saygı ve sevgilerimle.
Şehit olmak peygamberlikten sonra en büyük mertebedir. Şehitlerin Allah katında kadir ve kıymetleri pek yücedir. Şehitlerin tüm günah ve kusurları Allah tarafından affedilmektedir.
"Ölürsem şehidim, kalırsam gazi" inancıdır Müslümanı bahtiyar yapan. Bu durum, ayette "iki güzelden biri" şeklinde ifade edilr. (Tevbe, 9/52)
Şairler topluma örnek olması gereken insanlar olduğu için sorumluluk sahibi olmaları bir mecburiyettir. Okuyunca işte şiir budur diyor insan.
Güne yakışacak bu eseri kaleme alan değerli şairimi yürekten tebrik ediyorum.
Şehitliğin kutsallığını şehit olanlar için kurtuluş olduğuna inanmakla birlikte insanoğlu yine de acısına katlanamıyor. Bir şehit yakını olarak gördüklerimi anlatmaya çalıştım saygılarımla.
"Yüzler geceden kara" Şehidin haberi bir gün önceden gelmiş. Şehidin evi gece boyu uyumamış. "Aynı yangın farkı yok köyün diğer ucunda" Aynı yangını hissedebilmek için aileden olmak lazım. Belki gelin gitmiş kız kardeşidir. Belki dünden beri iki ev arasında gidip gelmiştir. Resmi yapılabilecek, senaryolaştırılabilecek bir şiir.
Yeğenimizin şehit olmasının üstünden 30 yıl geçti, acısı hala anne babasının yüreğinden eksilmedi ve hala binlerce ailenin yüreğine kor düşmekte. Bunu en iyi anlayacaklardan birisiniz. Teşekkür ederim selamlarımla.
Şehitlerimize tanrıdan rahmet dilerim. Mekanları cennet olsun inşallah. Türkiye 21.yüzyıl gerçeği dile getirilmiş ülkemiz için. Çok güzel harikulade bir siir. Tebriklerimle yürekten kutluyorum sizi. Yüreğinize emeğinize gönlünüze sağlık.
Keşke alev nefesli evler olmasada böyle şiirler yazılmasa diyorum çaresiz. Şehitlerimize rahmet ailelerine sabır ve başsağlığı diliyorum. Yüreğinize sağlık Afet hanım Saygı ve sevgilerimle..
Değerli Arkadaşım, İşlerimin yoğunluğu nedeniyle bir süre şiire ara vermiştim. Artık sitelere döndüm. İnşallah bundan sonra birlikte olacağız. Selam ve sevgilerimi sunarım.
Yüzünde nefaset var alnında bembeyaz ak Sen Mehmetçiğimizi muzaffer eyle Ya Rab Gecenin karanlığı pusuda bekliyor bak Bu yüce davamızı mukadder eyle Ya Rab
Afet Hocamın bu güzel şiiri çok anlamlı ve çok harika olmuş Şiire hakkını veren ve verdiği emeğin karşılığında bizlere harika şiirler sunan Hocama çok teşekkür ediyorum. Her zaman güzel şiirlerinizi okumaktan büyük keyif ve ilham alıyorum. Şehitlerimize Allah’tan rahmet; kederli ailelerine ve milletimize başsağlığı ve sabır dilerim.
Eshat tarafından 11/30/2022 8:24:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Canımızı çok yakan olayları bizi ağlatan şiirinizle çok güzel ifadelendirmişsiniz Afet Hanım. Gönülden tebriklerimle, Mehmedimizin ayağına taş deymemesi duasıyla sizlere sağlıklar diliyorum. Allah'a emanet olun. (Aksakal)
vatan, bayrak ve de Mehmetçik duyarlısı hüzün katkılı, duygu sınırı aşmış okuma hazzı veren pek müstesna dörtlüklerdi. tebrikler ve saygılar sunuyorum...