Okuduğunuz şiir 19.4.2019 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SELAM _ Kandil Özel
Arzın en muhtaç anı sabahıydı nisanın Cümlesi çiçek açtı kullandığın lisanın Amine Bin-i Vehb’in koynuna düştüğünde O an kalbine girdin seni gören insanın. Onlar için müjdeydin sen ağladın arz güldü Zira varlığın bize Hak’tan gelen ödüldü Yokluğunda yaşamak çoğu için müşküldü Armağandın cihana ey en büyük Efendi Allah’ın sevgilisi sana el emin dendi.
Hoş gelmiştin dünyaya gerektin insan için Hoş gelmiştin dünyaya ahlakı noksan için
Selam nur-i dilara selam sana Ya nebi Selam sana Efendim bize mihriban olan Çölünde kum olayım unutursam edebi Selam sana son Nebi yurdu beyaban olan
Selam sana Efendim Hakka tercüman olan Selam sana son Nebi nefsine düşman olan
+++++++ Kalbi atan ölüydü insanlığın tamamı Bulutları ağlattı doğanın ihtişamı Bayram yaptı melekler doğumun şerefine Gökyüzü gururlandı süslediler akşamı. Gömülmekten kurtuldu yaşarken kız bebekler Korkusuzca yaşadı kozada kelebekler Yıllardır beklenendin elbet sevinecekler. Senin ile son buldu talan oldu cehalet Senin ile yerleşti içimize merhamet.
Yaşamak kıldan kılıç sanki sırat Efendim Lav içinde buz olur zalim hayat Efendim.
Razıyız ey Efendim olmaya da örümcek Ağ örüp ölesiye seni kurtarmak için Yastığının yanında dolaşıp duran böcek Kokusunu hissedip yastığı sarmak için.
Yanımızda durursun seni görmesek bile Ruhumuzda kalacak özlem dolu bu çile.
++++++ Selam ey Cemalullah, selam Nebiyyi masum Ayağının izinden kutsal oldu çölde kum Selam sana ahlakın tek mimarı Muhammet Öldüğünde ümmetin şefaatine mahkûm… İlah-ı divanda da ser amedsin Efendim Sen Ahmed-i Mahmud-u Muhammet’sin Efendim Cenab- Haktan bize bir rahmetsin Efendim. Denizde söndü dünler sen geldin ya cihana Edep hayâ dağıttın dünya denilen hana.
Senin için dağıtır kokusunu al güller Salat-ı selam diyor yuvasında bülbüller
Kuruyup kalan çölü cennete çevirensin Âleme rahmet diye seni gönderen Allah Cehaleti kökünden sökerek devirensin Aydınlatan nurundan mahrum etmez inşallah.
Dert dökmeye gerek yok ahvalimiz aşikâr Hicranımız acımız sonsuza kadar yaşar.
++++++ Bu şerefli ümmetin sahibini bulmuştu Hak için Allah için yeniden var olmuştu Bizim için gelmiştin bizim için limandın Senin ile birlikte dünya nurla dolmuştu. Sensin Ya Resul Allah efendisi âdemin Hangi bakış dokunur kademine El Emin Kızgın çölde savruldu tohumları güllerin. Ey Allah’ın elçisi bize inanç getirdin Nefis ile işlenen kötülüğü bitirdin.
Ey Nebi bizler için nur saçan bir kandilsin Allah’ın rahmetiyle seninle ferahlarız Ümmetin yüreğinden nasıl çıkarsın silsin Salavat getirerek duayla sabahlarız.
Sensin Ya Resul Allah efendisi âdemin Hangi bakış dokunur kademine El Emin.
++++++ Canımızdan geçeriz ama sevginden asla Kalpleri çıkarsalar keserek kör makasla Taş altında kalmadık yosun tutmadı belki Salavatla anarız adını hep ihlasla. Hasretinin narıyla zülal yanar bilirsin Yıldızlar isyan eder Zühal yanar bilirsin Ay bölünür ikiye sema yanar bilirsin Halimiz ayan sana bu bir feryat Efendim Sancağının altında ab-ı hayat Efendim.
On sekiz bin âlemin sultanısın Efendim Yaralı gönüllerin dermanısın Efendim.
Bitmeyen hıçkırıkla sarsılan bedenleri Bizler de eriyelim yüreklere müjde ver Artık sana kavuştur sormadan nedenleri Esirgeme affını belki hicranlar geçer.
En yalnız zamanını yaşıyoruz kederin Kelepçesinden kurtar içimizden ejderin.
++++++ Gelişinle Ey Habib kaktık güneşli güne Gidişinle atıldık karalara sürgüne Hasretinle yansak da içimizde varsın ya Nur saçarsın ruhlara şükrolsun gündüzüne. Ey merhametlilerin en büyük efendisi Yardım eyle bizlere dağılsın şiddet sisi Belki çoğu unuttu o binlerce hadisi. Zalimlerin zulmünden münafık ateşinden Artık toprak kokmasın isyankârın leşinden.
Nefsine mağlup oldu kimisi ümmetinin Altında kaldı masum zalimin nefretinin
Kanlı gözde çalıyor kan rengi şelaleler Dönüp duran devranda dolaşıyoruz her gün Yüreklere su serpmez dildeki Lahavleler Yarınımız belirsiz bu gün hepimiz üzgün.
Selam sana son Nebi bakışı umman olan Selam sana son Nebi düşmana volkan olan.
-Mübarek Beraat kandilinizi kutlar, her şeyin gönlünüzden geçtiği gibi olmasını temenni ederim. Berat Kandiliniz mübarek olsun!.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SELAM _ Kandil Özel şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SELAM _ Kandil Özel şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
:Yaz Şairim hakikat-i Haktan taviz vermeden :::Kalemi irşad yolunda bir an bile durmadan :::::Ecel gelip Ahirete boynu bükük varmadan :::::::Gönülleri nakşedelim muhabbet ve Aşk ile =================================== :Sayfaya iz düşen bu güzel şiiri :::Ve bu güzel şiiri yazan kıymetli şairi :::::Tebrik ediyorum :::::::Ve en içten dileklerimle
:Hayırlı :::Başarılar diliyorum :::::Kaleminiz susmasın :::::::ÜSTADIM :::::::::SELAM VE DUA İLE
Öncelikle geçmiş Berat kandilinizi kutlarım Afet hanımcığım.. Maşallah kaleminiz dört dörtlük, Rabbım bana da böyle nasip etsin desem de maalesef umudum yok :(( Mükemmel dizeler, huşu içinde okudum, var olasınız.. Sevgiler güzel yüreğinize hocam..
Hep göz rahatsızlığımdan bahsediyorum ama maalesef 12 yıldır durum bu, ne diğer sitelerde ne de burada sık olarak bulunuyorum.. Allah'tan elbette ümit kesilmez, inşallah diyorum..
Muhteşem bir şiir okumanın mutluluğunu yaşıyorum. Kardeşimin duygulu, vurgulu, nurlu ve edebi kaleminden sayfaya muhteşem bir şiir düşmüş. Beğenerek ve saygı duyarak okudum. Okunması, analiz edilmesi ve ilham alınması gereken seçkin bir eser. Kusursuz bir hece şiirinin nasıl yazılması lazım geldiğine seçkin bir örnek. Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimi iletiyorum. Sevgi ve saygılarımla. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
Tam da kandile yakışır güzellikteydi var olun be şairemiz. Nasıl derin bir özlemle dökülmüş kelime kelime. Kazandığınız umre'ye gidememiş olmanıza üzüldüm ama bu satırları böyle derin yazdığınıza bakılırsa zaten oralardasınız. Bu güzel eserin nezdinde, ben de kandilinizin hayırlara vesile olmasını diliyorum. Selamlar sevgiler.
Yaklaşık 3 yıl önce bir yarışma için 3 tane naat yazmıştım, birisinden umre kazandım ama her zamanki gibi talihsizliğim devreye girdi gidemedim. Bilgisayarımda duran iki naattan birisini Berat Kandili’ne özel paylaştım. Bunları yazabilmek için aylarca uğraşmıştım ama ona layık olmadığının da farkındayım.
Şiir yazmama kararımdan dönmüş değilim. Sayfamı ziyaret eden, beğenilerini ifade eden herkese sonsuz teşekkür ederim. Sözüm olsun fırsat buldukça sayfamdaki herkesin sayfasını ziyaret edeceğim . Saygılar ve başarı dileklerimle.
Eğer sual eder isen sırrımdan Cümlemizi var eyledi varından Hak yarattı Muhammed'i nurundan Kandille balkıyan nurundan gelürem
Habib'i nurundan yarattı Hüda'm Salavat veririm ruhuna müdam Cennetten sürüldü dünyaya Adem Rıdvan'ın açtığı şardan gelürem ...................................... Kandilde balkıyan dostun nurudur Akıl ermez ona Hakk'ın sırrıdır Din serveri Muhammed'in nurudur Cennette açılan gülden gelürem
....................................... Tenimi sorarsan bir kuru tendir Can onun içinde gevher-i kandır Bu ilim dersidir bahr-ı ummandır Sırrı kal oldukça sırdan gelürem
Muhteşem bir naat tı.ihlaslı yürek sesinizi ve güne gelen bu enfes şiirinizi canı gönülden kutluyor sağlık afiyet ve huzur dolu Nice kandiller diliyorum sevgili şairem.
Ellerin semaya kalktığı gün, duaların kabul olduğu gün, 365 günün muhasebesi bugün Güzel bir naat okudum yüreğinize bereket selamlar Kandiliniz mübarek olsun
Kandiliniz Mübarek olsun ALLAH sevdiği affettiği kullardan eylesin.Habibinin ve Kuran ın şefaatına nail eylesin inşaallah güzel bir şiirdi kutlarım.Allah ve Habibini hak yolu yazan kalemlerden anan dillerden tevhid iman ehlinden Allah razı olsun..Selam ve dua ile.
:::Kalemi irşad yolunda bir an bile durmadan
:::::Ecel gelip Ahirete boynu bükük varmadan
:::::::Gönülleri nakşedelim muhabbet ve Aşk ile
===================================
:Sayfaya iz düşen bu güzel şiiri
:::Ve bu güzel şiiri yazan kıymetli şairi
:::::Tebrik ediyorum
:::::::Ve en içten dileklerimle
:Hayırlı
:::Başarılar diliyorum
:::::Kaleminiz susmasın
:::::::ÜSTADIM
:::::::::SELAM VE DUA İLE