Okuduğunuz şiir 16.9.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
RUHUMA AKAN KADIN
Tebessüm mü emzirdin müstehzi dudağından Yorgan mıydı saçların üşüten gecelerde Yere bile koymadın bırakıp kucağından Seni nasıl anlatsam yetersiz hecelerde. Düşlerimden eksilmez aydan nur alan adın Ok edip kirpiğini kalbime çakan kadın
Sallandı acılarım sabrının dallarında Kırılmak ne bilmedi efsun mu sarılmıştı? Sussam da huzur buldum şefkatli kollarında Kalbim eşsiz sevginle bin kez uyarılmıştı. Umudumdur gücümdür ruhuma dalan adın Gözündeki ateşle içimi yakan kadın.
Bağışla kusurumu şayet üzdüysem seni Ya da haddimi aşıp anlamsız haykırdıysam Eksik etme ne olur o sıcacık buseni Helal eyle hakkını sebepsizce kırdıysam. Her şeyi unuttum da aklımda kalan adın Samanyolu misali ruhuma akan kadın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RUHUMA AKAN KADIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RUHUMA AKAN KADIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kadın = Ana / Kadın = Eş / Kadın = Memleket Yokluğunda bilinmesin yeter ki kıymet .. Çok güzeldi gönül sesi Güçlü kalem güçlü yürek . İçtenlikle Kutlarım
Hep bizimle olacaklarını düşündüklerimiz kaybedince gözümüzdeki değerleri daha da büyüyor ve neredeyse erişilmez oluyor...
Şiir belki bu bir nevi ‘özür’... İnanıyorum ki çok kişi bu duygunun benzerlerini az çok yaşamıştır...
Benim de anneme ‘keşke’ demeden duygularımı işlediğim böyle bir şiirim var... O nedenle şiiriniz beni çok etkiledi...
Teknik yönden de çok özen gösterilmiş bir şiir... Uyaklar ababcc, dedecc.. fgfgcc düzeniyle ve sözcükleri hiç zorlanmadan yapılmış... 7+7=14’lü hece kalıbı da konu genişliğini işlemeye çok uygundur her zaman...
Şairin teknik ustalığı ve duygu aktarımındaki başarısıyla Günün Şiiri seçilen şiirini ve güçlü kalemini içtenlikle kutlarım..
Anne(ana) sözcüğü kullanılmadan, anaya seslenilen güzel şiirin şairini kutluyorum. Bence has şiir böyle yazılır. Tebrik ve takdirlerimi sunuyorum.
Saçların yorgan oldu üşüyen hayalime Ey bakışları ışık nefesi ateş kadın Yokluğunda yüreğim oluyor lime lime Lügatte ve dudakta dört mevsim anne adın Dolmaz sevgi yolunda senin asla miadın Fedakârlık örneği asilden asil kadın ....
Deyiverdim şiirinizden ilham alarak... Selam ve dua ile. Daim olsun başarınız.
zakir tarafından 9/17/2018 12:12:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Üzülerek ifade etmek isterim ki: Beğenmedim ! Bir önceki şiirinizin devamı sanki, bir öncekide ondan öncekinin devamı sanki.
Oysa bu şiir, bana bir önceki seni hatırlatmamalıydı. Aynı duyguyu duymak istememiştim. Bu şiirden fena vurulmak isterdim. Zira bir önceki şiir beni sersemletmişti.
Şiirler birbirinin devamı ılmadığında bütün duygularımızı coşturarak bize yaşatır.
Çüneyt Arkın’ın her filminin konusu farklıdır. Bir gün size bir film karesi gösterseler . “Bu kare Cüneyt Arkın’ın hangi filmindendir”diye, anlayabilir misimiz? Biri der Köroğlu. biri der Battal Gazi, biri der Akıncılar. Ama hiç biri doğruyu tutturamamış.
Dün gece rahatsızdım tam okuyamadım bile yorumunuzu. Şimdi sormak istiyorum bahsettiğiniz 3 şiirin hangisinde aynı duyguyu yakaladınız. Testi şiirinde “korkunun ecele faydası yok” sözünden çıkarak ölümün kaçınılmaz olduğunu anlatan bir çeşit kıssaydı. Duygu olduğunu düşünmüyorum sadece benim anlatım şeklimdi. 2. Şiir özlem duyduğum bir şehri anmak için kurguladığım bir şiirdi, olsa olsa özlem duygusu ağır basmış olabilir. Bu şiirde bir şekilde annesini kıran, üzen, kötü davranan bir evladın annesinden özür dilemesi vardı. Ana duygu pişmanlıktı. Hangisi birbirine benziyor ben çözemedim. Seçkiye layık görmeyebilirsiniz ona sözüm yok çok daha iyi şiirlerim olmuştur, ben dahil hiç kimse şiirim seçilsin diye yayınlamıyor, hiç olmasa daha çok sevinirim.
Açık yürekle düşüncenizi söylediğiniz için sizi takdir ettim, saygılar sunarım.
ne söyleyebilirim ki böylesi bir duygu sağanağında ıslanıp yaşlarım akarken? kalemini sevdiğim nadide bir şair. var olun sevgili Afet Hocam. eşsiz bir yürek sesi. hakları ödenir mi hiç? tüm sevgimle
Sırtımda taşısamda hakkını ödeyemem Hayatımın anlamı canımda can gibisin Gözünden düşmesin yaş annem sana kıyamam Kalbimin aydınlığı ışıklı gün gibisin Şefkatiyle ruhumu huzura salan kadın Gözlerimin içine sevgiyle bakan kadın.
Diyerek bu duygu yüklü muhteşem şiirinize bir nefes bırakmadan geçemedim.Kabul buyurursanız Afet hanımcığım.
Harika bir gönül sesiydi.Yine her zaman ki gibi okunası mükemmel bir şiire daha imzanızı atmışsınız.Canı gönülden kutluyorum sevgili şairem.
Söylediğimde dudaklarımın titrediği, duyduğumda içimde eksikliğini hissettiğim tek kelimedir Anne Çok anlamlı mükemmel bir şiir olmuş kutlarım Hece yi ve şiiri yudumlamaya çalışırken birşeyler öğrendiğimi sanan ben, öğrenecek daha çok şeyim olduğunu gördüm, iyi ki tanımışım sizi, hemşeri olmamız eyrı bir güzellik Sağlıcakla kalın Selamlar saygılar efendim....
Şiirde hiç bir zaman sona ulaşılmaz sonsuz yoldur o. Siz de düzgün yazıyorsunuz, hayallerle süslerseniz daha güzel şiirlere imza atacağınıza inanıyorum. Okuyanın zihninde küçük resimcikler oluşturmak gerekir.Hemşerime selamlar.
Semayı Delen Kadın Sn. Afet İnan KIRAT’ın Ruhuma Akan Kadın isimli şiirine naziredir
Seraplar, hatırına bulut olur yaş döker Yürekten sevmeyenler, zerrece bilmez onu Çağlayanlar, önünde suçlu gibi diz çöker Hedefe güdümlü ok, germeye gelmez onu Kargışı kıyamete, kampana çalan kadın Kalemi kırdığına, urganı çeken kadın
Ruhuna meltem olur, meçhule savursan da Leyla’nın üst modeli, sevilince her yönü Aşkın kodu ondadır, konulsa da hüsranda Ellere sitem etmez, kendinedir isyanı Alkışı arşa çıkıp, semayı delen kadın Kızdığında feleğe, yan gözle bakan kadın
Şahlar bile elinden ecel şerbeti içer Gönül mahkemesinde aşkların davası o Mevlâ’ya çıkan yollar, onun kalbinden geçer Kevser’e mühür vuran, nilüferin hası o Gönül denen kovana Delibal olan kadın Diyemem yüzde bile hurdası çıkan kadın
Sn. Afet İnan KIRAT Hn. Öncelikle Kadın temalı enfes şiiriniz için kutluyorum. Şiirlere yorum yaparken enfesssss’ti sözcüğüne kızanlar olabilir lakin Delibal tabiriyle gerçekten ENFESSSSSS’ti. Engin hoşgörünüze sığınarak hem ana hem yar olan, Allah’ın cenneti ayaklarının altına serdiği kadınlarımızı şiirinize nazire yaparak anlatmaya çalıştım. Sürçü lisan ettiysem af ola. Selam ve dua ile