"gider de gelmezsem bana bir şiir yaz" diyen Mehmet’ime sözüm üzerine...
ne o yiğidim kim vurduya gitmiş gibi gözlerin açık mı senin kim al/aşağı edermiş kim kuyruğunu bağlarmış koca devin üzülme sakın bak sonunda bulmuşlar evini! bak devlet misafirin yakında maaş da bağlarlar(mış) anana! sevin...
fidyeni soran kim şimdi sana iddetini tamamla diye yollamadılar mı seni borcunu öde diye! -öl diye-
öyle bir vebâl bıraktın ki ardında sarılık mı tuttu diyelim şimdi sıtma mı soranlara sen Türk oğlusun kapı(n)daki köpeğe mi kanarsın kurt ininden uzakta avlanır kahpeler evinin önünde neden hatırlamazsın unutturma da doğacak çocuğunun adını muhakkak barış koyalım!
de bakalım şimdi sen olsan bir asker anasına "merak etme anam iyiyim" yazılı zarfı hangi Türk’lükle ıslar da yollarsın!
sen pâyidar tahtın üvey Mehmet’i! yine sahte sarık düşkünlerine vah dedirttin hata senin tedbirsiz davrandın nasıl olur da bu sev(r)i masalına kanarsın v/atan için ölürsen şehitsin
hiç mi duymadın be gözleri yumuk çocuk hiç mi okumadı baban yüzüne Fikret’i hayatta hâlâ "tek bir şey var sözü geçen: yumruk"
ey yüce Rabb hep mi gencecik fidanlara yaslanır ulu ağaçlar düğün tarlasında mı kopar hep kıyâmet tefekkür müydü tarih dediğin savaş dediğin tüfeklerden değil de hep mi ihânetlerden ibâret
sus anası sus Mehmet dâvâsı sancak olanın acısı lâl olur elbet!
ToprağınSesi
( şiirime sesini nefesini ve yüreğini katan Ahmet kardeşime sonsuz teşekkürlerimle)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sancak Dâvâsı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sancak Dâvâsı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ustaya yakışır dizeler...
tebrıkler abim