Okuduğunuz şiir 26.5.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
MÜPTEZEL TEMAŞA
metaneti topa tutarken bu istenci şıvgından beter müstemleke esaret içim acıyor talan edilmiş şehirler gibi yüreğimi şekerli buzlara buladıkça korkma! biraz cesaret ve bekle zamanın en müntehir vurduğu anda, yine gelecek!
bir rüya daha senledim dün işkilli bir riyâ daha savurdum göğe seslenecek alfabem kalmadı sanma tüm harfler iyileşmeye sanrılı olsa da ıraklığından yakınım sana zehir gibiyim işte ihtiyarî bir tebessüm dışında! zarflamaya çalıştıkça gözlerimi yapıştırdıkça içimden kopan telleri görsem biliyorum devrilirim yine depreşir yine dev olur alevim bir adanın en kör mahsurundayım nicedir sorma kaçıncı sefer bu kez tamam dedim
sorma kadın neler saçmalıyorsun diye bakma bana müptezel ilintili irislerle ben seni ne zaman unutsam en çok o zamanlar sevdim!
zamandan gayri sayan yok kaçıncı nümayiş bu kaçıncı ötenazi zinciri susmalı yine âmâlı dizeler kağnısı devrilmiş gibi girdaba kapılmış gibi sersemce yine boyun eğmeli ahkâma bir umut! arayan defineciler timsali ne kadar iyi olursa insan çözemediği cümlelere anlamlar bahşedince
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MÜPTEZEL TEMAŞA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MÜPTEZEL TEMAŞA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebriklerim günün şiirine hayata kattığınız erdemli sevgi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız şanssınız değerli şair dost... sevgim saygımla hep selamlar...
"bir rüya daha senledim dün" Bu dizeyi sevmedim. Onun dışında isimden başlayarak şiirin her yerinde "vuku" bulmuş :) Türkçe olmayan kelimeleri sevmedim. Onun dışında şiirin tüm yapısında güzellikler buldum. Kendi şeklinde buda böyle diyerek okudum hoşuma gitti. Güzel şiirdi elbet yukarıda dediklerim benim kendi şiir zevkime göre değerlendirdiklerimdi. Tebrikler Serhat, okumak farklı tat..şiirce
Aslında çelişki yok. Aslında uzun uzun yazdım demek istediklerimi ama sildim, sanırım gerek yok bence güzel şiir ki beğenmemiş olsam direk söylerim hiç kimseden esirgemedim ki düşüncelerimi iyi, kötü. :)
Teşekkürler Ali :) yorumunu okurken ''bu ne yaman çelişki'' dedim:)
şiiri sevdin ''Türkçe olmayan kelimeleri'' sevmedin (başlık dahil ) bir dizeyi sevmedin 'bir rüya daha senledim' ''Onun dışında şiirin tüm yapısında güzellikler buldum'' ve ''güzel şiir'' dedin
şiir bir başkasının zevklerine göre yazılabilir mi, yazılırsa nasıl bilemem.
ama bu şiiri beğenmedim demek okurun en tabii hakkıdır. bunu bilirim:))
bir yalancı baharda yanarmış intiharlar, bir bahar yalan çıkınca kanarmış tüm sevdalar. oysa tüm dillerde aynıdır, herkes bilir seni seviyorum demeyi ki tüm alfabelerde aynı yazılmaz gidiyorum; beni unut cümlesi
bilerek veya bilmeyerek ödediğimiz tüm gözyaşları adına susmalıyım biraz, galiba.
bence de daha ne olsun hocam :) ne ister bir fakir bundan gayri koca öğretmeni şekerleme dağıtırsa:) hatta yıl sonu notum için kanaaat notu bile alırım belki:)
kaçmak kurtulmak değildir mi demeliyim bilemedim...
ama en iyisi bir arkadaşımın paylaşımını aktarayım size;
Karşımdasın işte... Bana bakmasan da oradasın, görüyorum seni. Ah benim sevdasında bencil, yüreğinde sağlam sevdiğim. Kalbime gömdüm sözlerimi, ceset torbası oldu yüreğim. Tıkandığım o an, Elimi nereye koyacağımı şaşırdığım o an işte, Aklımdan o kadar çok şey geçti ki takip edemedim. Ellerim boşlukta, ben darda kaldım. Ellerim buz gibi, ben harda kaldım. Bir senfoni vardı kulağımda çalınan, bitti artık hepsi...
Nazım Hikmet Ran
bu arada büyük ustayı rahmetle anarken size de bolca saygılar....
Elbette ki muhatabın çapına göre acımasız eleştiri yapmalı.Birçok şeyi aşmış bir şair bunlarda art niyet aramaz.
Sağ olsun Serhat Ağabey de teşekkür etmiş bize.Hakikaten hep aksayan yönlerden dem vurmuşuz,gerisi zaten şairin
işidir diye.
Şiirin güzelliklerini de öyle yuvarlak cümlelerle geçiştirmek yakışık almaz.
Neyse efendim.Şair daha ilk dizede:
1-"metaneti topa tutmak" sözleriyle esaslı bir somutlama yapıp "metanet" sözcüğünü görünür kılmış.
2- "talan edilmiş şehirler gibi" dizelerinde TEŞBİH (benzetme) yapılmış.
Ayrıca,burada iki dizeyi birden alınca güzel de bir TEVRİYE (çift anlam) yapılmış oluyor.
"içim acıyor talan edilmiş şehirler gibi yüreğimi şekerli buzlara buladıkça"
Şöyle ki:
Birinci anlamda Talan edilmiş şehirler gibi içim acıyor."
İkinci anlamda: " Talan edilmiş şehirler gibi yüreğimi şekerli buzlara buladıkça içim acıyor." anlam genişlemesi yapılmış.
İşte tam da burada şiirde noktalamanın gereksizliği ortaya çıkıyor.Eğer şair, "içim acıyor" sözlerinden sonra virgül kullansaydı
tevriye sanatı uçup giderdi ve birinci anlama mecbur kalırdık.
(Ohooo, amma çok sanat varmış yahu, daha ortalamaları vermedim; yaktın ben Serhat Paşa:))
"bir rüya daha senledim dün işkilli bir riyâ daha savurdum göğe-------ABARTMA VE SOMUTLAMA seslenecek alfabem kalmadı sanma------DEYİŞ AKTARMASI ( DUYULAR ARASI AKTARIM.) tüm harfler iyileşmeye sanrılı olsa da----TEŞHİS (KİŞİLEŞTİRME)
ıraklığından yakınım sana----------------Yakın-uzak TEZAT SANATI zehir gibiyim işte-------------------------TEŞBİH (BENZETME) ihtiyarî bir tebessüm dışında! zarflamaya çalıştıkça gözlerimi yapıştırdıkça içimden kopan telleri ----SOMUTLAMA görsem biliyorum devrilirim yine-------MECAZ depreşir yine dev olur alevim-----------TEŞBİH,MÜBALAĞA bir adanın en kör mahsurundayım nicedir sorma kaçıncı sefer bu kez tamam dedim
sorma kadın---------------------------------NİDA neler saçmalıyorsun diye------------------İSTİFHAM (SORU) bakma bana müptezel ilintili irislerle----NİDA (ÜNLEM) ben seni ne zaman unutsam -------------TEZAT (UNUTMAK- HATIRLAMAK) en çok o zamanlar sevdim!
zamandan gayri sayan yok----------------TEŞHİS (KİŞİLEŞTİRME) kaçıncı nümayiş bu kaçıncı ötenazi zinciri---------------------TECAHÜL-Ü ARİFANE( BİLDİĞİ HALDE BİLMEZDEN GELME) susmalı yine âmâlı dizeler ----------------KİŞLEŞTİRME , KAPALI İSTİARE kağnısı devrilmiş gibi----------------------TEŞBİH (BENZETME) girdaba kapılmış gibi sersemce----------- " " yine boyun eğmeli ahkâma----------------TEŞHİS bir umut! arayan defineciler timsali-----TEŞBİH ne kadar iyi olursa insan çözemediği cümlelere anlamlar bahşedince--TEŞHİS
bilerek değil ödeyerek öğrendim bilcümle kendinden kanarmış nar filizleri yalanı bahar zannedince!.....................BURADA DA NEFİS BİR HÜSN-İ TALİL YAPILMIŞ: Nar çiçeklerinin doğal rengi güzel bir
nedene bağlanmış.
sen bilme kadınım sen bilme!..-------------------------NİDA SANATI
Şiirin hattatı, tek tek özenerek işlemiş yine gergefine, hüzün ve sorgu dolu incilerini.. İlk bölüm her ne kadar ağır ve ağdalı görünse de, üstü örtülü sözcüklerinin yanına yerleştirdiği özgün betimlemeler ile okunası ve tebrik edilesi bir eser bırakmış bize gene Usta.
Bir çok akılda kalan süslü ve kendine özgü bölümler olsa da
"ben seni ne zaman unutsam en çok o zamanlar sevdim!"
dizeleri ile yani sevginin en yalın ve dik hali ile vurdu geçti beni..Nedense.
Tümüyle ve salt, bu Şiir için değil şimdiye değin paylaşılmış diğer eserleri adına Sevgili Usta'yı yürekten kutluyor, Şiirlerini okuma ayrıcalığını bize verdiğiniz için kendisine Teşekkürler ediyorum..
şiir üzerinde yüründükçe genişleyen bir yoldur bende. Ve kıvanç duyarı adıma içi dolu olan fenerlerin gölgesinde yürümeye .
pek bildiğimden değil ama; TECAHÜL-İ ARİF, KİNAYE , TEVRİYE, TELMİH ,ALİTERASYON hiç mi yok bu şiirde:)))
şaka bir yana o güzel şiir irdeleyen gözlerinden öperim. ben gibi bir yığın karalamacı dolu meydanda ama asıl değer sen gibi, hakla hakkıyla bakmasını, bilerek bakmasını bilen gözlerdedir. (bu da SECİ mi oldu ACEP!:)
Bu sayfaya her geldiğimde şiire doymuş bir şekilde ayrılmam şaşırtmıyor artık beni.Kelimelerin efendisi değerli şair, kaleminiz daim olsun, olsun ki; biz de şiire doyalım sayenizde...saygımla,sevgimle...
Değerli şiir dostu; bunca teveccühü hak eder mi naçiz dizelerim şüpheliyim. Ama size büyük harfler eşliğinde TEŞEKKÜRLERimi ilettim bir buket orkide ile...
Çok çekici bir başlık. Ve böyle zor bir kelimeyi böylesine ustalıkla sindirmek şiire Serhat AKDENİZ tavrı.
Hep söyledim hep de söyleyeceğim. Asıl mesele bir kelimeyi bir şiire almakda değil onu kendi tavında dövebilmektedir. Temalar da böyle. Hem şairin hem de şiirin tavrını taşıyabilmeli üstünde.
Serhat Akdeniz’in şiirlerindeki kelimeler bir başka görünür okura (bana)!
Sanki okurun anladığı mana ile Şairinin yüklediği anlam arasında küçük bir anlam farkı varmış gibi gelir bana. Bazı şiirleri okurken,başlıkla içerik arasında bağ kuramadan akıntıya kapılıp düşersin kayalıklardan aşağı. Ama bu sayfada başlıkla dizeler anlam bütünlüğünü tam sağlıyor gerçekten.Bu şiirde bir kez daha gördüm bunu.
İroni var şiirlerinde bir de.
Dolayısıyla Akdeniz’e ait olup olmadığını hemen anlıyorsunuz. Yani,çizgisini oturtmuş.O da farkında sanırım bunun. O değilse de biz farkındayız çoğu okur. Hani bazı yorumlarında diyor ya: imzası olmasaydı yine anlardım ‘’sana’’ ait olduğunu bu şiirin.Sanırım ben de anlardım:çok mu büyük konuştum ne… Sakın denemeye tâbi tutayım demeyin.
Sesli düşünmek de mi suç?
Argo da var şiirlerinde.
Argo dedik ya,kargoyla gönderilen kelimeler gelmesin aklınıza.Çürütmeden tam zamanında okuruna ulaştırabiliyor kelimelerini.