Dışarıda ölüm var Roza sakın çıkma sokağa şimdilik…
Üşümüş bir iklimin şiddetinde penceremiz Sakın ha aralama ne gözlerini, ne bu soluk perdeleri Sen bakma bana Korkma bir yerden düşmüş diye kanayan dudaklarıma
Hangi vakit dişlerim dudaklarımdan intikam alsa Düşlerim paramparça üstü gazete örtülü Ya bir yol ortası ya da bir ölümün kıyısı Camlara dayanmış çıplak akasyalar yaşam telaşında yapraksız…
Aşağıda tam aşağıda kırmızı bir nehir akıyor Karlar üşüyor balıklarla bir olup Ben kendi oltamla bedenimi çıkaramıyorum Az fırtına çalınmış bir mevsimde akıyor işte tüm insanlar…
İçimden sokağa çıkmak gelmiyor işte (şimdilik bana yasak…) Ankara’da kar üşüyerek ağlıyor Duvarda yelkovan akrepten hırsını alıyor Daha az önce tıraş olduğum aynalar yere taşıyor yüzümü…
Yollarda bir sürü insan Kaldırımlarda başı öne eğik bir dolu güvercin İki adımda kalkıyor her şey Yer ve Gök Oysa ne kadar her şey birleşik…
Sen giderken ben seni taşıyorum Sen beni alıp götürürken ben hafifliyorum Taş tabletlere yazılmış hikayeler Her şiir o zaman bir buğday tüm serçelere Kabarık toprakların derin öyküsü bu….
Gömülen şamdanlarda mum izleri Havada derin bir parafin kokusu Tazelenirken tüm ama tüm kelimeler Sen ansızın gelip ört üstümü bu is kokulu perdelerle…
Dışarıda ölüm var Roza sakın çıkma sokağa şimdilik… Bu denli üşümese içimdeki kentler, sana sahil kasabasındaki ilk öpüşmeyle başlayan bir öyküyü yazmaz mıydım hiç…. Sen Nazım’ı severdin kendi sesinden, ben sen fark etmeden sarılırdım gözlerine. Gözlerin vatanım olurdu ben orada ölürdüm sen bilmezdin. Ama sokaklar hep üşürdü yokluğun gibi…Çünkü her ölen ikimizden biriydi. İşte bu yüzden “ dışarıda ölüm var Roza sakın sokağa şimdilik çıkma, belki ben de ölebilirim hazır üşümüşken bu serçeler….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ROZA'YA... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ROZA'YA... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Oh ne güzel bedava telveli kahve :) Öyle yazabilmişsem ne mutlu bana. O değil de sen ona katlıyorsan şiiri sen de seviyorsun demektir. (Keşke bir gün ben de şiir yazabilsem Roza'lara mesela...)
Sende bu yürek varken kimseye düşman olmazsın Rozalar, Roziler (güller) ve Elisehlar içimizdeki kelebeklerin uçtuğu anın isimler sen düşman olmazsn onlara bilirim :)
Şiiri bilmem ama harika olan bilirim ki okuyan yüreğindir bilirim. Eeee rakibeme bunları söyletebilmişsem bir boya dökmeliyim değil mi...