ağlarken göremezsiniz bir örümceği ağının kimyâsı buna müsâde etmez yaşamak için vakti yoktur buna bir örümceği ağlarken göremezsiniz çünkü örümcekler sevmez, yaşamak inadınca
bir örümceği ağlarken göremezsiniz üzülürken de çünkü yaşamak inadı dolaşır kanında vakti olmaz çünkü atacağı çok pusu vardır daha
ağlarken göremezsiniz bir örümceği üzülürken de imge düzer gibi düşünmez çünkü örümcekler havalandırırken kaderin ağlarını doğarken alışıktırlar ölmeye yüreklerinden akıllıdırlar yaradılıştan sevmez örümcekler bir örümceği ağlarken göremezsiniz çünkü vakitleri yoktur ölü gömmeye
göremezsiniz ağlarken bir örümceği kaygılıyken de kanını içerken bile tavır koymaz dokunmaz avının benliğine çünkü karanlıktır yüreği çok uzaklaşmaz evinden çâre üretmez yoklukların peşinden heves etme ama örümcek yapmaz seni tanrı neyse o!
ağlarken göremezsiniz bir örümceği severken de sevişirken ya da çünkü kalpsizdirler, ruhsuz cümle cümle, kan baldıran dökerken zehirini bile ağlamaz... ağlarken göremezsiniz bir örümceği . . . çünkü örümcekler şiir yazmaz!
ToprağınSesi
( Olağanüstü performansından dolayı sevgili Çimlerin Melodisi’ne sonsuz teşekkürlerimle)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖRÜMCEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖRÜMCEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nefis bir ironi örneği. Nasıl güzel bir bağdaştırma yapmışsınız hocam. Tekrarlanan dizedeki -ağlarken göremezsiniz bir örümceği- vurgulanan unsurun her bentte değiştirilmiş olması şiiri ahenk ve anlam açısından öylesine güçlendirmiş ki...Sizden öğreneceğim çok şey var.
''Örümcek olmamak gibi bir amacım var , çok şükür !'' dedirttiniz bana.
Ve yorum çok çok başarılı.Sevgili Çimlerin Melodisi' ne ve siz üstadıma çokça teşekkür ve saygımla...
Tarz olarak " didaktik" bir şiir. Böyle şiirlere açız burada cihetimden devamını dilemekteyim.Çimlerin Melodisi;seslendirme bir hayli güzeldi size de teşekkürler...
ve tekrarlar şiiri kundaklar genelde. iyi ve yerinde kullanılmadıkça boğar anlamı. bunun sağlaması da yüksek sesli okumak ya da seslendirildiğinde dinlemektir.
DOĞARKEN ALIŞIK OLMAK ÖLMEYE..
YARADILIŞTAN ALIŞIK OLMAMAK SEVMEYE...
KAN EMMEK...
KARANLIK YÜREKLİ OLMAK...
KALPSİZ VE RUHSUZDURLAR...
BÜTÜN BUNLARI ALIP BİR KADINA ULASAM MI ULAMASAM MI BİLEMEDİM SERHAT!
ÇÜNKÜ ŞİİRDEN ANLAMAYAN KADINDAN ÖRÜMCEKBİLE OLMAZ...
KALEMİNE SAĞLIK.
ÇİM'İN NEFESİNE SAĞLIK.
KUTLUYORUM.