Okuduğunuz şiir 29.6.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
3. perde
(Hasan bir meyhanededir, sarhoştur…)
Hasan: Bir şişe daha getir, duymadın mı hey garson! Garson: Tamam, ama borcun çok bilesin bu şişe son.
Hasan: Ah ah! Şu insanoğlu, bir kez düşmeye görsün Kimse bakmaz yüzüne toplanayım görürsün. Para dediğin ne ki zaten moralim bozuk Demlenmek istiyorum içkimi getir çabuk!
Garson: Bedavacı serseri zıkkımın kökünü iç Kaçırmışsın karını bu çare olur mu hiç?
(Dışarıdan Hasan’ın arkadaşı Osman girer.)
Osman: Bakıyorum vurmuşsun şişelerin dibine Bu efkârın bu gamın de haydi sebebi ne?
Hasan: Bilmez gibi konuşma karı gitti geçende Alay mı ediyorsun el âlem gibi sen de?
Osman: E, bilmezsen arkadaş elindeki değeri Ahından inletirsin işte böyle her yeri.
Ha, bu arada, bizimki görmüş senin hanımı
Hasan: Unutmak istiyorum sıkma şimdi canımı.
Sokakta mı gezecek eşek gibi dönecek Gururunun ışığı nefesimle sönecek.
Osman: Ha hay sen öyle zannet mahkemeye başvurmuş Bir sığınma evinde yeni bir yaşam kurmuş.
Sen kendini avut dur buralarda oyalan Hasan: O hiçbir şey yapamaz bana söyleme yalan.
Osman: Kızını göndererek bir yatılı okula Muhtaç etmeyecekmiş ayyaş, sarhoş bir kula. Nasıl kabul edersin, söyle nasıl erkeksin? Gelip içmek yerine yanına gideceksin.
Hasan: Sus oğlum, yeter artık! Kafamın içi duman Düşünürüm hepsini eve gittiğim zaman.
Osman: Karın seni boşuyor; kabul etmek var mıdır? Dayağından usanmış hani erlik gururun? Vuracaksın elbette yıkılmaz duvar mıdır? Onu ezmek bağırtmak değil midir sürurun?
Hasan: Sus artık kafam iyi beni gaza getirme Hapislerde çürürüm hayatımı bitirme.
Osman: Karın seni boşuyor; gitmez mi başkasına Sarmaz mı bedenini kor ateşten bir haset Bak seni terk ediyor bakmadan arkasına Yaşamak haram ona olmalı yanmış ceset.
Osman: Karın seni boşuyor; ne olur küçük kızın? Kur kafanda hepsini kime diyecek baba? Aklına girdi belli çok çeneli baldızın Bacısını da alıp öldürsek mi acaba?
Osman: Karın seni boşuyor; yalnız mı kalacaksın? Mazlum eşin dururken kime gücün yeter ki? Ezilmeye layıktır sopayı alacaksın Kör olası vicdanın sızlamasın yeter ki.
Hasan: Kararımı vermişim eller ne derse desin O kadının eceli elimden olur kesin!
Osman: Karın seni boşuyor; terk edilmek var mıdır? Ne dersin insanlara kahvende sokağında “Namus” der kurtulursun hâkim canavar mıdır? Çek tetiği vur onu gül açsın şakağında.
Hasan: Yakalayıp sokakta serpeyim mi kezzabı Neymiş öğrensin artık cefayı ve azabı.
Osman: Yok mudur üç kuruşun dök üstüne benzini Kara kömüre çevir ipek pembe benzini. Bas evi kır kapıyı vur hepsini tüfekle Hemen kaçma oradan can vermesini bekle.
Hasan: Yakalayıp köşede bıçağı saplayayım Çok olmalı darbeler bir de hesaplayayım. Terk edilmek değil mi gecelerde kâbusum Erkeğim ben vururum kurtulacak namusum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
3. perde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
3. perde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hecenin sultani yapmis yapacagini ve siir olmasi gereken yerde...Gunde.. gercek hayati kaleme almis Afet ablam anlatim guzel ama ic burktu okurken.. malesef boyle olaylar cok fazla gunumuzde dilerim siirinizden ders cikartanlar olur.
maalesef bizim coğrafyamızda bire bir yaşanan gerçekler hiç mübalağa abartı yok her gün bu haberleri yakından uzaktan alıp içimiz kan ağlıyor mısralara döktüğünüz için tebrikler teşekkürler oğlum tiyatrocu onunla tiyatro yazma konusunda konuştuk şiir diliyle bu şekilde bir tiyotra yazmak fikrini söylemiştim hatta sen kurguyu yap ben şiir diliyle çapraz kafiye ya da beyit yazayım demiştim şimdi sizin bu çalışmanız tevafuk oldu hayırlı ramazanlar selamlar
güzel Türkiyemizin kanayan yarası. kişilerin baskısı ve hükmetme yetkisi, sayısız ocakları söndüren mahalle, konu komşu, hısım, akraba dedikoduları. hasanın zayıflığı, osmanın karnı bozukluğu. çok çok güzel işlenmiş. umarım sonu kötü sonuçlanmaz. yüreğine sağlık ablam
Farklı bir konuyu bayan gözü ile irdelemek ve şiire dönüştürmek başlı başına bir şaheser. Kaleminiz her zaman güzel şiirlere imza atmaya devam ediyor. Esen kalın efendim. Selam ve dua. Saygılarımla.
Manzum tiyatro diyebiliriz kardeşim, ezberleyecek oyunculara acıdım yazınca, dağıtmaya çalıştım ama yine de ana karakterler önde olmalıydı. Hayırlı ramazanlar.
Vay şerefsiz osman iyi öğüt vermiyor resmen Hasanı Katil yapacak.ahhh kimi içerken şarabı rakıyı beladan kimiler içer çayı sarhoşluğu mevladan anlaşılmaz şu insan oğlu koşar gider bir hedefe doğru selam ve saygılar efendim güzel konuşturmuşsunuz selam ve saygılarımla Gül kokusu tadında ve srırında hayırlı ramazanlar dilerim
muhteşems bir çalışma tekrar tekrar okudum beğeniyle şiirdeki teknik ahenk tek kelimeyle emeğin çalışmanın ürünü usta kalemini ayakta alkışlıyorum afetciğim sevgilerimle
Ahh,ahh Afet hanımcım 3 değil 43 perde de olsa bitmez. Bu gibi alkoliklerin beyinleri sıvı rengini değiştirdiği için değişemezler.. Bunları çekmek zorunda kalan ailelerin Allah yar ve yardımcıları olsun... Selamlar saygıyla
oyy dedim bu ne ya canım erkeklik mi bu şimdi sarhoşu gaza getirmek güzel anlatmışsın da öfke doldu içim inan sarhoşu gaza getirene bakalım neler olacak saygı sevgilerimle