Uçuyorum havada bilmem bana ne oldu Sol yanımda bir saat tüm hızıyla atıyor Hüzünlere yoldaştım içim neşeyle doldu Tıkalı damarlarım dur diye dayatıyor Yeni aşk yeni hayat benim yaşam sebebim Hayır, yapma ne olur durma sakın at kalbim! Âşık mı oldum yoksa ecel zili çalarken Geceleri uyanıp düşleri parçalarken?
Daha önce görmezdim kuşları izliyorum Hep solacak sanırdım rengârenkmiş çiçekler Belki biraz utanıp herkesten gizliyorum Unuttum anıları yalan oldu gerçekler Gençliğine dönüyor ihtiyar delikanlı Ondan böyle pervasız coşkulu heyecanlı Âşık mı oldum yoksa ecel zili çalarken Kefeni hazırlayıp tam uykuya dalarken?
Titreyen duygularım sevdaya yasaklıydı Gözlerimin önünde sevdiğimin gülüşü Gün yüzünü görmedi en derinde saklıydı Hiç kimse kaldıramaz gecelerden bu düşü Kınamasın el âlem demesinler yaş yetmiş Halen atıyor kalbim sanmasınlar iş bitmiş Âşık mı oldum yoksa ecel zili çalarken Bir çift ırmak bakışla hisleri kurcalarken?
Unutmuşum çoktandır sevdanın sesi varmış Nemlendi gönül gözüm sessizliği giyindim Endişe, gam, tereddüt, hicran busesi varmış Yıldızları kopartıp sanki semadan indim Alevlendi nefesim yakıp kavurdu beni Kaçırmışım hayatı anladım yeni yeni. Âşık mı oldum yoksa ecel zili çalarken Vakit çok geç diyerek kendimi oyalarken?
Gecenin ışıkları kanıyor pencerede Vicdan azabı mı bu üstüme bir hal çöktü Uyuştu parmaklarım bedenim cenderede Bulutlar gözyaşını neden üstüme döktü Artık gözüm görmüyor kapandı mı perdeler Mutluluk saçan ışık, kahkahalar nerdeler? Âşık mı oldum yoksa ecel zili çalarken Zamanı mıydı şimdi Azrail yakalarken?
Afet Kırat Yaşanılmış, erişilmiş, alışılmış bir durum veya makam yitirildikten sonra, yine o durum veya makamda gözü kalır insanın. Kişinin bu tutkusu; ihtiyarlık, hatta ölüm halinde bile devam eder. Böyleleri için,“Horoz ölür, gözü çöplükte kalır” denilir. Bu atasözü üzerine kurgulayıp yazdım şiiri.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÂŞIK MI OLDUM YOKSA? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÂŞIK MI OLDUM YOKSA? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok sevgili sevgi saygıdeyer Sevgili Afet ince hanım efdciğim! çok deyerli Mesajınızla göndermiş olduğunuz çok kıymetli, Aşık mı oldum yine' Başlıklı şiiri beyeni,hayranlıkla okuyrak çok keyf alıp,cehennem azabım olan,Yalnızlık karanlık,zindanımı aydınlatığınız için Sizlere çok tşk edreken,Tüm dost ve arkadaşlar adına Takdir,tebrik edrek. başarılarınızın devamını Cenabı Haktan niyaz ve temenni edrim Aşkın Muluklardaki bahtiyarlığın yaşı yoktur hepimiz o hasretlerdeki tutkulu Özlemlerin müptalasıyız allah düşmanımı dahi yalnız etmesin o derdi gelde birde bana sor zaten insani ve islami İzdıvaçsız yaşamın ne anlamı var ki? şiriniz her bakımdan ve tüm yönleriyle mandar fevkalede mükenbel ve bir o kadar muhteşem olmuş ciden bütün samiyetimle söylüyorum tebrike takdire Fevorya namzet bir şiir bunlar kelme oyunları katiyen değil! Şahsınza verdiğim deyerden ötrü Yazmış olduğunuz bu muhteşem şiiri ebedileştirmek için aşkla ilgili yorumuma bir şiirde ben ekliyorum.iznizle AŞK HALI. Yanızda olsam da seniz de Yaşamak kalp yarası! Her nereye dönsem içimdesin Dünya tudaklarınla,kirpklerin,arası Çiçekler açsa da bahçemde Deren sen,kokuluyan,sen, Bütün acı dertlerimin,müptalası, Sevmek,düşünmek,yaşamak! Sen nerdeysen,orası Bakınca gözlerimle bakarım. Her ne söylesem,senin sözündür! Bütün acılarımın baş belası! Aynlarda kayıpetsem,yüzümü Seçtiğim senin yüzündür Kimi bildim ki,senden başka? Bütün dertlerimin başbelası! Nersi benim için senden,öte? En unutuuğum,anda.,seni! Yüzünü görünce,inadım Aşka! İşte gözlerim,seninle,aydınlık. Ama söyle bana lütfen,nerdesin? Duyduğum bu ses,senin sesin!.. Yüzümde senin benzin,uçuk Bütün acılarımın kötü kaderimin Başbelası NOT : Bütün dostlara çok kırılarak,içerlenip küstüm beklediğim sadece dostluk hiç biriniz Hoş geldiniz aramıza demediniz insan bu derce sevgigiz ve duyarsız ve nazketsiz inceliksiz asla olamaz Kalbi selamlarımla Tüm dost ve arkadaşlara Merhablar hayırlı Akşamlar:)
Sayın Evrensel bey, yorum altına yazdığınıza da teşekkür ederek sadece Afet hanım demenizi istediğimi söylemiştim. Yaşınıza hürmeten fazla bir şey söylemek istemedim başkası olsa dar ederdim siteyi. Kaldı ki şiiriniz varsa sayfanızda paylaşabilirsiniz. sayfamda paylaştığınız şiir Selahattin batu'ya ait dizelerdi. Özellikle isim belirtmeden, belirtilmiş bile olsa başkasının şiirinin sayfamda yer alması site kurallarına da aykırıdır. Yeni üyesiniz kuralları bilmiyor olabilirsiniz, hoş geldiniz sefa geldiniz diyorum size buradan. sayfanızda şiirinizi yayınlamış olsaydınız arkadaşlar da derdi mutlaka.
Çok sevgili Afet ince hanım efdciğim Şiirinize yazmış olduğum yorumdan sonra bendenize Aşıkmı oldun diye? Mesaj yazmışsınız Aşk ve özlem ve mutluklardaki bahtyarlıklar hep insanların herhangi bir yavuklusu ve can yoldaşı olmadığı zamanlar hep Hasretlerdeki tutkulu özlemleri anımsamakta bu nednle evet ben de Aşık oldum Sevda başımda ateş,gurbet içimde düğüm! Yangından çıkmış eşya gibi,kırık döküğüm Ben Mecnun sen leylam,hasretin kar belam Ne şah,ne padışah,ne kıral ve nede çar Ne han,ne hamam,ne makam nede mevki ilaki aşk aşk diyorum Aşk.. -------------------------------------------------------------------- Başka Leyla'ya gönül verdi mi Mecnun bilmem: Kime yar oldu, Kerem Aslıhan'ından başka?.. Bilirim dar geliyor, BİR KARA SEVDAYA HAYAT: Bin ilahi ömür gerekir,bir fani aşka! İçin yansada ki,kim bilir seni? Kim bilir içimde,yanan ateş ve patlayan Volkanı? Gelde hasretlerdeki tutkulu özlemi, birde bana sor! Ya yıkılan dünyam! yüreğime saplanan ayrılık hançeri! Sevgi dolu şükranlarımla dyerli dost:)
"Yaşı yetmiş, işi bitmemiş!" derler ya hani.. aynen öyle.. Aslında beden yaşlanıyor da gönül her zaman genç kalabiliyorsa yaşıyor demektir insan. Kutluyorum Afet Hanım Kardeşim. Güzel bir konu, güzel bir şiir. Sıhhatiniz ve huzurunuz daim olsun..
Daha önce görmezdim kuşları izliyorum Hep solacak sanırdım rengârenkmiş çiçekler Belki biraz utanıp herkesten gizliyorum Unuttum anıları yalan oldu gerçekler Gençliğine dönüyor ihtiyar delikanlı Ondan böyle pervasız coşkulu heyecanlı Âşık mı oldum yoksa ecel zili çalarken Kefeni hazırlayıp tam uykuya dalarken?
Diğer şiirlerinizden farklı bir konuyu mükemmel bir hece şiiiriyle sunmuşsunuz bizlere... Her kıtayı okurken aynı heyecanı yaşattınız.Aşık olmanın bütün özelliklerini öylesine güzel dile getirmişsiniz ki...Okumaya doyamadım.
Aşkın zamanı ve yaşı yoktur.Dediğiniz gibi asıl aşk olgunluk çağındaki aşkmış.Öylle diyorlar.Aşk insanı güzelleştirir,hayat görüşünü değiştirirmiş. Ne mutlu bu duyguyu tadanlara...Allah herkese nasip etmez.
Güçlü kaleminizden yine harika bir eser çıkmış.Candan kutluyorum. Selam sevgi saygılar.
Kusura bakmayın Gülperi hanım, densizin birisi bir şeyler yazmıştı yorumunuzun altına Ansızın siteden atana kadar beklemek zorunda kaldım. Değerli yorumunuz onurdur benim için teşekkürler.
Teşekkür ederim sayın Evrensel bey, şairin görevi herkesin sesi olabilmektir. Özür dileyerek bir uyarıda bulunmak istiyorum Afet hanım demeniz kafidir. Saygılar.
Çok deyerli sevgi saygıdeyer sevgili Afet ince hanım efdciğim! çok deyerli Mesajınızla "Aşıkmı oldum Yine Şirinizi beyeni hayranlıkla okuyrak çok keyfa alarak, çokta hüzünlendim. cehennem azabım olan Yalnızlık zindanım-ı aydınlattığınız için sizlere çok tşk edrim Şir iniz her bakımdan,ve tüm yönleriyle,fevkalede,mükenbel ve bir o kadar Muhteşem Tüm bedene sağlık afyet ve ömrünüze berket özverli dostça Bu çok muhteşem erdemli paylaşınızda ayriyeten şükranlarımı arz ederken Tüm dost ve arkadaşlar adına sizleri kutluyrak,Tebrik ve Takdir edrim Başarı dileklerimle Dostça Kalbi selam sevgi dolu şükranlarımla harika insan. yaşam paylaşıldıkça güzel Başka bir Mesajda buluşmak dileklerimle Anka dan kalbi selamlar:)
Şiir güzel, daha önemlisi şiire yansıyan ruh halin güzel; kızının-damadının evinde ve de toronlaarının yanında rahat ve mutlusun anlaşılan, az daha kal boşver Mersin'i. Tadını çıkart mutluluğun. Oradakilere de selam.
Afet Kırat "Yaşanılmış, erişilmiş, alışılmış bir durum veya makam yitirildikten sonra, yine o durum veya makamda gözü kalır insanın. Kişinin bu tutkusu; ihtiyarlık, hatta ölüm halinde bile devam eder. Böyleleri için,“Horoz ölür, gözü çöplükte kalır” denilir. Bu atasözü üzerine kurgulayıp yazdım şiiri."
AYNEN ÖYLE ABLACIM YAZALIM YETER Kİ TEBRİKLER SEVGİLERİMLE..
Eee aşk bu toprağım. Ne zaman ve nerede, nasıl sarmallayacağı,karşılayacağı belli olmaz insanı. Elbette o kadar çapı büyük ki aşk denilen duygunun insanlar yaza yaza bir türlü ortak bir payda bile bulamadılar henüz. BEN DE DERİM Kİ : AŞK YAŞAMA GÜZEL BAKAN YÜZÜDÜR İNSANIN:Bu yüzden zor da olsa erdemdir aşk.Erdm sahibi olmayı gerektirir. Güzeldi mesaj.
Çevremizde kime sorsak cennete gitmek ister.Sıra ölüme gelince ölmek isteyense pek nadir.Bu hayatı horoz gibi terk etmek istemeyen pek çok insan var yazık ki!
Gözlemlediğim şey insanların yaşı ilerledikçe 'AŞK' denilen olguyu hakkını vererek yaşadıkları.Gençlikte aşk diye isimlendirdiğimiz şeyin aslında aşk olmaıdğını çok sonra görüyoruz.
Ve hocam dediğiniz gibi (Benzetme yapıldığının farkındayım,yanlış anlaşılmasın lütfen) yaşlı diye tabir ettiğimiz kişiler sanki aşık olmak onlara günahmış,yasakmış gibi bu duygularından dolayı utanıyorlar.Çok yerinde bir tespitti yaptığınız.
Lakin insan sevmekten neden utansın.Sevmenin yaşı mı olmalı diye düşünüyor insan.
Ki aşık olan insan çocuklar gibi oluyor,heyecanlanıyor.Toplumun yaşlı fertleri bu duygularından dolayı kınaması,ayıplaması bence başlı başlına komedi.
Aşık olmanın da sevmenin de yaşı yoktur diye düşünüyorum.
Çok yakın bir komşum eşini elim bir kazada kaybetmişti.Adamcağız perişan oldu.Bazı ölümler vardı ki beklenir.Bu ölüm trafik kazası olunca çok yıkılmıştı adam.
Ve bu olaydan bir yıl geçmeden adamcağız evlendi.Çevredeki herkes şaşkınlıkla izledi adamı.Nasıl olur da daha bir yıl geçmeden evlenebilir diye.Önyargılı konuşmalar yapıldı sürekli.Zaman zaman ben dahi o konuşmalara dahil oldum.
Ancak hiçbirimiz kapısını çalıp da aşın var mı,hasta mısın diye sormadık.Sonra da etik falan filan dedik.Doğrusu çok ayıp ettik.
Şimdi mi;
Çok mutlu ki aşkı gözünden okunuyor adamın. Rabbim mutluluklarını bozmasın.Yaş kaç olursa olsun,aşık olabiliyorsan aşkına sahip olmalı insan.
Çok güzel kaleme almışsınız hocam.Benim de gevezeliğim tuttu.
Güzel yorumunuza teşekkür ederim arkadaşım. Mersindeyseniz her hafta çarşamba günleri derneğimizde buluşuyoruz, müsait olduğunuz bir gün misafir edilim sizi de tanışırız hem de...
yeter ki yazmak istesin insan, horoz da yazdırır, çöplük de, kuş da... Aynı konularda yazmaktan hoşlanmamam benim en büyük sıkıntım, konu bulamıyorum artık. Beğenmene sevindim canım arkadaşım sevgiyle kal, öpüyorum yanaklarından.
UFFUK tarafından 4/17/2022 12:06:11 PM zamanında düzenlenmiştir.