birazdan çözülür düşer yine dilime ’mekânı cennet olsun’’ iki üç cümle ne kadar sus kondursam da kırar kumbarasını gece
hiçbir kadehe sığmıyor yine siyah pelerinli gözlerin uzun geliyorsun pencerelere oturmuyorsun karşıma sallanıyorsun perdelerde öyle namluyu alnına doğrultur gibi tutuyorum kalemi sırtında kaşe palto oluyor hep buyur diyorum ateş almaya gelmiş gibi durma öyle gir içeri (!)
kaç gece gele atmışımdır yokluğuna kaç şehir söndürmüşümdür gözlerinde annem bilir acı kirpikli şarkılar, virgül öncesi anla/tamam hiç büzmem dudaklarımı ki ; üzülmeyesin desem ki iz bulmaktan zor çölde su arar gibi
kadife yürekli diyorlar bana seni hiç tanımadan öyle zoruma gidiyor ki tamam sustum! ağlamayı bile beceremiyorum tanrım o’na hiç duyurma e mi!
şimdi mi gelinir hiç kelimeler dört ayak üzeri can çekişirken boğazında defolun ıstıraplı cümleler yapışmayın yakama yakı gibi hem okşamaz ki o sizi benim gibi tut sıkıca ellerimi babam tut, söndür gözlerimi!
bugün aylardan kasım bugün özlemin yedisi hava ondan nemli!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KASIM SONDAJI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KASIM SONDAJI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin hikayesini okuyunca bir an yüreğim burkuldu sonrası yoruma gelen dost kalemin yorumunu görünce ayrı bir hüzün sardı.Acıyı tatlı anlatan yüreklere selam olsun saygılarımla hocam.
"aslında son karaladığım şiir sevda şiiri gibi gözükse de değil..içindeki bölümlerin bazıları babama ithaftır bugün benim babamın 7.yılı.. yazamadım işte...direk baba diye... kasımdı kar yağıyordu...öptüm defalarca yüzünü...bırakmadım saatlerce elini sıcacıktı.. kasımda öleceğim diyordu öylede oldu.. şimdi ne zaman kasım olsa biri ölecek sanıyorum... ben babamdan daha güzel bir şiir bilmiyorum.. benim şiirim 26 kasım 2007 de yarım kaldı...."
...
dün bu durumu facede paylaşmıştım ve daha sonra siz o anda bu şiiri yazıp attınız değerli hocam, değerli arkadaşım ve ben ağladım önce içime sonra......bilirsiniz işte... çok duygulandım benim acımı bölüştünüz, dünkü hüznümü belki gözyaşımı...
"kaç gece gele atmışımdır yokluğuna kaç şehir söndürmüşümdür gözlerinde annem bilir acı kirpikli şarkılar, virgül öncesi anla/tamam hiç büzmem dudaklarımı ki ; üzülmeyesin desem ki iz bulmaktan zor çölde su arar gibi"
şimdi yine ağlıyorum...
siz bütün yazmak istediklerimi yazmışsınız siz şiire öyle bir resim seçmişsiniz ki içinde babam ve ben olan...
ve hikayede rahmetle anmışsınız...
ben nasıl teşekkür edebilirim bilmiyorum Rabbim sizi evlatlarınıza onları size Rabbim sizi sevdiklerinize onları size bağışlasın korusun esirgesin hep...
şiir; yazmak kadar bir yerde de paylaşmaktır. sevinci, acıyı, hüznü. hissetmektir. ve bahsettiğiniz gibi siz yazınca durumu! etkiledi beni. ve ne gelir sermayesi karınca kararınca bir şeyler karalayan -sözümona- bir şâirin elinden?
dualarınız ve güzel dilekleriniz için sonsuz teşekkür ederim...
Hürmetle.