Asrın yeni bir umdesi var, hak kapanındır. Söz haykıranın, mantık ise şarlatanındır. Geçmez ele bir pâye, kavuk sallamayınca, Kürsî-i liyakat pezevenk, puşt olanındır!
Neyzen Tevfik
bu öylesine bir şiir yaşam inadına fasollu virgüller içeren sakın fazla bir şey beklemeyin sadece içimden gelenleri söveceğim çarkına ettiğim anlayışlara beş para etmezlere sakın üzerinize almayın bu ağırlığı ve çok şey beklemeyin eğri bir istakayla meselâ zâten zor z a r dönen dünyayı bir vuruşta kara deliğe yollamamı
bu öylesine bir şiir kitapsızların sayfa sayfa iğdiş edildiği çok şey beklemeyin hak adına meselâ harfleri coptan geçirilmiş köle tacirlerini! aramayın hiç dizinde büyüttüğü -kız-çocuklarını dörder dörder kucağına alanları ruhâni müslim papazları kalp/azanları bir gram Ata etmez hafızalarıyla vatan musallasında at oynatanları üç beş oy uğruna geleceğinin geceliğini satanları bu öylesine bir şiir aramayın Allahsızları
öylesine şiir ya duyamazsınız aksi haberleri puhu kulaklarınız olmadıkça ya da esaslı putu kuklaların hani biçare bırakmakta hayli usta! miğferi ezan sesi doludur da hani matarası kandan kumbara!
bu öylesine bir şiir çok içine dalmayın çok şey anlatsın ummayın okumayın hatta kula kulluk ediyorsanız Tanrıyı dışarıda bırakın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Öylesine Bir Şiir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Öylesine Bir Şiir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
öylesine bir şiir olmadığı girişteki Neyzen dörtlüğüyle bağırıyordu zaten ...
her ne kadar şair öylesine bir şiir dese de
içeriği, akışı, vurguları, imgeleri ve sanatsal kalem darbeleri ile içinde bulunduğumuz durumu muhteşem ifade etmiş... elbette bir çok dizesi var altı çizilecek ama ben bu bölüme bayıldım... '' hani biçare bırakmakta hayli usta! miğferi ezan sesi doludur da hani matarası kandan kumbara!''
Öncelikle... " kalp/ azan" çok özgün bir bölünme... Ve fazlasıyla yakışmış yerine... Sonra... Şiirin anlamı büyük, hani diyorsunuz ya, çok şey beklemeyin, beklemeden okuduk, ama çok şey bulduk dizelerde... Görmek, anlamak istemeyen idrak özürlüler yine görmeyecek, anlamayacak, bunu da biliyoruz hep birlikte; maalesef...
Estetik kaygı yoktu şiirde, nasıl değil, neyi anlatacağına odaklanmıştı Şair; ama bu haliyle bile fazlasıyla şıktı sanatsal olarak... İçerik zaten okkalı!
Yorumum önce çıkmadı, sonra yenisini yazmaya çalıştım, sonra baktım, çıkmış! Diğerini sildim ben de, bu da görüntü kirliliğine yol açtı biraz, kusuruma bakmayın lütfen!
Mavi için de teşekkürler Şair... Saygımla yeniden...
tabi tabi öylesine bi şiir.
Kandıramadın ki...
...
Yıllar yıllar evvelinden bizim Tevfik aslında çok güzel çekmiş fotoğraflarını, buna benzer ne çok dörtlüğü var adamın, cuk diye oturan değdiği yere...
Sen de az kirli çıkı değilsin usta, iyi oturtmuşsun, pardon dokundurmuşsun. ^_^
Kalimera. tarafından 11/26/2013 10:34:23 PM zamanında düzenlenmiştir.