Harfler kadehe düştü tutuştu kızıl şarap Perdesini çekerken üstüme siyahgece Ağacını özledi elimde ince mızrap İnledi hıçkırarak sol lâ dedi sadece. Öpüverdi alnımdan uçan mahzun notalar Defterime es verdi siyah tenli noktalar.
Tek bir yudumda içtim gecenin badesini Yazım önümde sarhoş gariban başım sarhoş Cümleme kilit vurdu aldım ifadesini Tutukladım hasreti ama elim yine boş. Bağlamanın teline yalnızlığımı vurdum Notalardan set kurdum gözyaşımı durdurdum.
Sensizlik yanardağdan süzülen kor ateşti Geçmiş geriden gelen okunmamış bir masal Yokluk hicrana gebe hicran ölüme eşti Cam kırığını topla dün gibi yanımda kal Dikeninden sıyırdım armağanım gül olsun Vereceğin bir selam gönlüme ödül olsun.
Çarmıha geriyorum karanlık sokakları Adımlanan kaldırım ağlıyor haykırıyor Diz çöken ağaçların ağrıyor şakakları Yüzümü yakan ayaz umudumu kırıyor Duysaydın avazımı yer altında yanardın Çağırırdın ruhunu yeniden uyanırdın.
Yıldızlar dökülüyor gökyüzünden üstüne Yokluğundan kavruldum karanlıkta yaşarım Tufan eser durmadan gelecekte her güne Sabrım kalmadı artık inanmazsan şaşarım. Işık biriktir babam, sana yine yazarım Mirasınla şenlendir kazılınca mezarım.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BANA IŞIK BİRİKTİR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BANA IŞIK BİRİKTİR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İlk altılık çok güzel. Mesela "İnledi hıçkırarak sol lâ dedi sadece." Buradaki sol la'yı müzik notası dışında sol tarafım la yani hayır dedi anlamında anlamak da mümkün. Ama alttaki bentler aynı güçte ve güzellikte değil gibi geldi bana. Böyle dedim diye beğenmedim demedim. Bir de "Mirasınla şenlendir kazılınca mezarım." şenlendir mi şenlenir mi?
UFFUK tarafından 4/16/2022 11:02:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Harfler kadehe düştü tutuştu kızıl şarap Perdesini çekerken üstüme siyah gece Ağacını özledi elimde ince mızrap İnledi hıçkırarak sol lâ dedi sadece. Öpüverdi alnımdan uçan mahzun notalar Defterime es verdi siyah tenli noktalar.
Tek bir yudumda içtim gecenin badesini Yazım önümde sarhoş gariban başım sarhoş Cümleme kilit vurdu aldım ifadesini Tutukladım hasreti ama elim yine boş. Bağlamanın teline yalnızlığımı vurdum Notalardan set kurdum gözyaşımı durdurdum.
Sensizlik yanardağdan süzülen kor ateşti Geçmiş geriden gelen okunmamış bir masal Yokluk hicrana gebe hicran ölüme eşti Cam kırıklarını topla dün gibi yanımda kal Dikeninden sıyırdım armağanım gül olsun Vereceğin bir selam gönlüme ödül olsun.
Çarmıha geriyorum karanlık sokakları Adımlanan kaldırım ağlıyor haykırıyor Diz çöken ağaçların ağrıyor şakakları Yüzümü yakan ayaz umudumu kırıyor Duysaydın avazımı yer altında yanardın Çağırırdın ruhunu yeniden uyanırdın.
Yıldızlar dökülüyor gökyüzünden üstüne Yokluğundan kavruldum karanlıkta yaşarım Tufan eser durmadan gelecekte her güne Sabrım kalmadı artık inanmazsan şaşarım. Işık biriktir babam, sana yine yazarım Mirasınla şenlendir kazılınca meza
Şiir yazılım yönünde yanı kafye ve hece özelliğine göre yazılmış,öte taraftada anlam itibarıyla etkin ve gerçekleri olduğu gibi aksetmesi olağanüstü bir yetiye sahip olduğu gerçeği ortadadır.Herkes kendi anlama yetisine göre şiiri yorumlayabilir.Asıl anlamda yalnış saplamalara yönelinlere vede geçmiş süreçte yapılanların bir daha tekrar edilmemesi için gizli anlamada uyarı nitelikte olduğunu kanısındayım... Öylesine bir sahne canlanmış ki,sanki gecenin sesli görünümünde hissedilenleri düşünülerek mısralar dökülmüştür.Kimi yaşadıkların acılarıyla ,kimin ise zevki sefasıyla yaşadıklarında yüzer gibi bir oluşumu gördüm.Kırmızı şarabı hengi nedenle içildiği zaten belli.Şair o sahneyi izliyerek gördüklerini harika bir şiirle ifade etmiştir. Şiir sonunda gök yüzünde düşen yıldızlara ve karanlıkta yaşanılanların ile yine "ışık biriktir babam" mısrasıyla biten şiirin gerçek anlamı ortaya çıkıyor.Kutlarım ...
Sevgili Afet Ablam sanki hıçkırıklarımı boğazımda düğümledim de öyle okudum şiirinizi. Finalinde ise boğuldum hüznün denizinde... Yüreğin ve kalemin hiç susmasın ki; güzel şiirlerinizden mahrum kalmayalım..Uğur böceğinin çok ötesinde kırmızı kurdeleyi hakeden bir şiir. Seçki kurulu vermese de o ödülü, bizim yüreklerimiz verdi, sevgili ablam.. Teşekkürlerim ve tebriklerimle. Selam, sevgi ve saygılar..
Adile Soylu tarafından 1/13/2013 12:44:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
babacığınıza ebedi boyuta göç edenlere rahmet olsun rabbim cümlemize de sağlık sıhhat afiyet versin şiire verdiğiniz her emek geleceğe akan ışıltılarınızdır ecem
ne güzel şiir tebriklerim hayata kattığınız cümle güzelliklere iyi ki varsınız.. sevgim saygım selamlarımla..
Tek mısra ama içinde bir dolu anlam var. Bu şiirin incisi bu mısra bence.
Diz çöken ağaçlar denince akla yaşlılıktan devrilen ağaçları getiriyor. Elbet fırtına nedeniyle de diz çökmüş olabilir , ama devamı yaşlılığı akla getiriyor. ''...ağrıyor şakakları'' Burada ifade edilen kelam olarak zonklamak belki, ama işe şakaklar girince ve ''ağrıyor'' denince, çağrışım yoluyla şakakların ağarması da akla geliyor. Belki şair bu anlamda yazmamış olabilir, okurda yaptığı çağrışımlar önemli. Hem ağrımak, hem ağarmak çağrışımlarının bir arada zihinde oluşması önemli. Tebriklerimle.
"Diz çöken ağaçlar denince akla yaşlılıktan devrilen ağaçları getiriyor. Elbet fırtına nedeniyle de diz çökmüş olabilir , ama devamı yaşlılığı akla getiriyor. ''...ağrıyor şakakları'' Burada ifade edilen kelam olarak zonklamak belki, ama işe şakaklar girince ve ''ağrıyor'' denince, çağrışım yoluyla şakakların ağarması da akla geliyor.... " Sayın Makman, "diz çöken ağaçların ağrıyor şakakları", denince aklıma yaşlılıktan yada fırtınada devrilmiş(diz çökmüş ) ağaçlar gelmedi.. Burada daha çok mecazi anlamlar öne çıkıyor gibi geldi bana.. Herhangi bir nedenle kendi istemiyle veya istem dışı diz çöken yada çökmek zorunda kalan birinin diz çökmesinden/eğilmesinden/bükülmesinden/belki de dönekleşmesinden dolayı gururunun yaralanması, vicdanının kararması olamaz mı? Sevda uğruna eğilen kişilerin uğradığı bozgunları, yürek ağrılarını anlatıyor olamaz mı mesela? Sonuç itibariyle dediğiniz gibi o dizeden onlarca anlam çıkabilir..
Bilindik kafiyelerle de olsa bilinmedik duyguları çok güzel resmetmiş gene Afet hanım... Baştan sona okunası br AFET KIRAT şiiri oluvermiş kelimeler... Hece hece yudumladım... muhabbetle...
Şiir ilk okunduğunda; belli bir uyak düzeni olan, ölçülü, kafiyeli, teknik yönden kusursuz, şiirsel söylemin hakin olduğu bir şiir izlenimini zaten uyandırıyor.
Son kıtada hitabın “baba”ya olduğu anlaşılıp yeniden okunduğunda şiir söylem ilk okumadan daha fazla ve farklı bir anlam kazanıyor.
Şaireyi tanıyıp kadehin, kızıl şarabın vs. gerçek manalarının ötesinde şair için ne anlam ifade ettiğini düşününce , aslında şiirsel söylemin bile çok derinlerde anlamlarla örülü olduğu çıkıyor meydana.
Sözün özü iyi şiir kendini defalarca okutur bu doğru, iyişiir kendini ezberletir bu da doğru ; ama iyi şiiri bulmak için okuyucuya da yoğun bir emek, şiiri benimsemek, şair hakkında bilgi sahibi olmak gibi görevler düşüyor.
Birçok şairin zaman zaman bu anlamda güzel şiirlerinin güne gelmemesi, uğur böceği almaması karşısındaki hayıflanmalarını bu şeklide anlamak gerek diye düşünüyorum. Elbette Seçki Kurulundan da hergün yaklaşık üç yüz şiiri bu şekilde okuyup, özümseyip, değerelendirmesini de beklemeye kimsenin hakkı yok.
Şair severek yazdıysa, bu şiir güzel oldu diyorsa, bence kendi seçkisini kendi yapmıştır.
Yıldızlar dökülüyor gökyüzünden üstüne Yokluğundan kavruldum karanlıkta yaşarım Tufan eser durmadan gelecekte her güne Sabrım kalmadı artık inanmazsan şaşarım. Işık biriktir babam, sana yine yazarım Mirasınla şenlendir kazılınca mezarım.
tebrikler değerli ablacığım süper şiir olmuş selamlarımla...
Harfler kadehe düştü tutuştu kızıl şarap Perdesini çekerken üstüme siyah gece Ağacını özledi elimde ince mızrap İnledi hıçkırarak sol lâ dedi sadece. Öpüverdi alnımdan uçan mahzun notalar Defterime es verdi siyah tenli noktalar.
DEĞERLİ DOST MERHABALAR ; KALEMİN ŞAHSINA MÜNHASIR YETKİN DİZELERDİ..ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI....ŞİİR İÇERİĞİ GÜZELDİ,.. KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ VEDE KALEMİNİZİ.. SELAM VE SAYGIMLA.
Bir de "Mirasınla şenlendir kazılınca mezarım." şenlendir mi şenlenir mi?
UFFUK tarafından 4/16/2022 11:02:00 PM zamanında düzenlenmiştir.