mücbir sebepler dedik ters basarken gürbüz adımlara şimdi hayatın sıska anatomisi çınlamıyor mu avuçlarımızda yaşamalı daha fazla derken düşmedik mi enkaza umuttuk bir zamanlar unuttuk sayılır değil mi o devin şaşkın tırnakları sarılmasa boğazımıza!
şimdi ellerimizde çürümüş menekşeler dillerimiz yorgun âsâ ben uzanıyorum meyyide dallara sen uyuyorsun hâlâ boş tabutlarla! içimizdeki yangın daha da devâsâ ve soruyoruz; neler oluyor neyimiz var diye doktorlara!
helâlleşmiştik oysa borçlu muyuz uykulara yoksa yoksa alacaklı mı peşin biçilmiş vaatler bizden neden bu hicret kabul olmuyor yoksa!
adımlar yer beğenmiyor yürek desen göçebe sen hâlâ sol yanımda suskun taarruz bozduramadığım çiğil akçe ben içini çiğneyip geçen salya sümük arzu gözlerini karartan sol kroşe sen nefesimin kadife sateni ben hâlâ ’’gök kuruş sırmalı kesende’’ sen ne dersen de!
özlemiyorum seni e s k i s i g i b i! nasıl denir bilemedim ayakkabılarınla uyumuyorsun hani! nasır etkisi işte! gerek yok şimdi kavram kargaşasına noktasız ünlem gibiyim işte!
sevdiğini söylemek suç değil hâlâ genzini tenzil edip dilinden haykırmak halka ’’engel değil mesafeler sevmeye’’ diye arada k a r ı ş ı y o r u m kalabalığa nâralar atıyorum halka...
boğuluyorum giderek giderek sıkıyor bileğindeki halka! tam anlatamıyorum işte kelimeler kifayetsiz dem etkisiz eleman çayda sesimdeki vurgular bile afiyetsiz gömüyorum cigaraları dumana canım sıkıldıkça sakın nasıl oluyor diye sorma yanaşarak uzaklaşıyorum hayat limanına b i r eksiklik var bu mısrada dinime imanıma!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nasır Etkisi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nasır Etkisi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şu defterde(hiç kimsenin hakkını yemek istemem ama...) kitabını alıp,delice okumak istediğim 3 şair var benim için.Böyle günlük serpiştirmelerin yetmediği,canım isteyince açıp okuyabileceğim...Siz kesinlikle bu 3 şairden birisiniz.İyi ki yazıyorsunuz ve paylaşıyorsunuz.Eksik olmayın.
Şiirlerinde eski sözcüklerin izlerini görüyorum bu aralar ama o kadar lâtif kullanıyorsun ki, yok canım, bu buraya uymamış demiyorum sırıtmıyor yani hiçbiri bazı sayfalarda rastlıyorum, öyle anlaşılıyor ki, arkadaş almış eline eski sözcükler sözlüğünü serpiştirmiş aralarına oysa bu sözcüklerle yazmak bilgi ister, birikim ister, hele de modern şiir yazıyorsanız, tam anlamıyla yerli yerinde kullanılmak ister yoksa çarpar durur anlamsızlığın kulağına...
ve yine belirtmek isterim ki eskiden şiirlerinde mutlaka aykırı bir şey bulurdum, yani imgenin o alışılmadık olanına, mantık dışı olanına, artık göremiyorum.:) bu çok hoş, kendimce tabi
çok keyif alıyorum yazdıklarından şiiri son derece ciddiye alan, emin adımlarla ilerleyenlerdensin, bu nedenle tebrik ediyorum
Kendi kendini kandırmaya çalışmak ama içinden çıkamamak ... Bu duyguyu aldım şairim... İşleyişleri bir başka her kelimenin. Anlam karmaşası yaratmıyor ve hatta bence her duyguyu rahatlıkla içine alabilecek bir şiir.. kişiler psikolojisi olarak .. mesela ben aldım kendime göre..
sizin kaleminizden serbest şiirleri okumak çok güzel
tebrik ediyor
saygılar sunuyorum