(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
düzenleme yapılıyor şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
düzenleme yapılıyor şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nadiren yaptığım bir şey ama bu şiiri sonradan tekrar okumak için kopyaladım...Bu ne kadar beğendiğimi açıklar galiba...Tebrik ediyorum...Sizleri okuyunca yeniden yazmak gibi bir heves doğuyor içimde...
yokluğun karanlık duvarlarımda yüzü henüz indirmedim gözlerim ıslak kirpiklerim ağır üstünde çetrefilli sözlerin kesiştiği sessizlik vakti ÇİZGİNDEN, AYRILMA DEVAM TEBRİKLER.
aşka değdim suçluyum yakmaya gözlerimden başlayın beni ah… ay ışığı da kıvrıldı onu da soktu yılan. ***Gözlerin denize vurmuş,şiirinde yakamozlar oluşmuş kız. Yılanların öcünü alan olmayacak mı? Kutlarım dizelerini.
Bu şiirin hak ettiği değeri görmesi gerekir... Hatta; ilk okuduğum zaman yorum yazmak istemedim.../ Buraya ne yazarsam yazayım şiirdeki çağlayanın gümbürtüsünde kaybolacak.../
Sevgili blackless, şiiriniz baştan sona oldukça güzel söylemleri var ediyor dizelerinde. İyi bir kurgu da yakalamışsınız, ancak bu kurgunun okura aktarılması sırasında – bence – birkaç yerde kelimelerin dizilimi ve dizelerin bölünmesi noktalarında aksama mevcut. Şöyle ki:
‘yüreğime örgü yaptığım güneşim avuturken yalanları sırılsıklam kenti sözcüklerimin’
Örneğin şiirin bu bölümünde şöyle bir uyarlama yaptım ki o da ne kadar doğru bilemem: ‘yalanları, yüreğime örgü yaptığım güneşim avuturken sözcüklerimin kenti sırılsıklam’ gibi bir dizilim meydana çıktı ancak bunu şiirden yakalamak oldukça zor ve şiirin okunuş ve akıcılığına – bence – ciddi anlamda olumsuz etki yapmış.
‘şimdi ekşiyen şarkılar dudaklarımda esmer topraklarımdan çalınan ve henüz yitirilmemiş sararan akşamlar şarap tadı damağımda’
Bu bölümde ise araya bir noktalama işareti ile yukarıda da bahsetmiş olduğum sorun ortadan kaldırılabilir.
Şu iki dize dikkatle okunduğunda iki farklı konuya temas ediyor, yani farklı söylemler tutturmuş durumdalar ancak bu bölümün okunuşu sırasında arada herhangi bir noktalama işaretinin olmayışı şiiri sekteye uğratmış durumda. ‘akşamlar’dan sonra bir virgül veyahut noktalı virgül anlatıma çok büyük katkı sağlayacaktır görüşündeyim…
‘… ay da öldükten sonra gece soğuk gece karanlık olur’
gibi bir final daha mı etkili olur sorusunu da sormadım değil kendime…
Bir iki yerde daha aynı şekilde dizelerin bölünmesi ve oluşturulması hususlarında – bence – sorunlara rastladım. Elbette bunlar –bence- olanlardır, eğer ki şairim kendi içinde değerlendirir ve böyle olmasına kanaat getirirse gerekli düzenlemeleri yapar; yok, böyle daha uygun derse, yine saygım sonsuzdur… Şairler arasında neyi, neden yaptığını bilenlere saygım büyüktür…
Bu belirttiğim okunuş ve akıcılıkla ilgili sorunlar haricinde şiiriniz gerçekten güzel ve kendi içinde özgün bir yapı kurmuş durumda. Tebrik ederim şiirinizi Sevgili blackless.
mevsimler siliniyor bir bir her geçen ay yalan artık kalan bir tek güneş var onu siz alın bana ne olur bir yıldız bırakın ay da öldükten sonra gece soğuk gece karanlık olur
yüreğinize sağlık... kutlarım bu güzel dizelerinizi... tebrik ve selam ile... şiirle kalın...
mevsimler siliniyor bir bir her geçen ay yalan artık kalan bir tek güneş var onu siz alın bana ne olur bir yıldız bırakın ay da öldükten sonra gece soğuk gece karanlık olur
mevsimler siliniyor bir bir her geçen ay yalan artık kalan bir tek güneş var onu siz alın bana ne olur bir yıldız bırakın ay da öldükten sonra gece soğuk gece karanlık olur
mevsimler siliniyor bir bir her geçen ay yalan artık kalan bir tek güneş var onu siz alın bana ne olur bir yıldız bırakın ay da öldükten sonra gece soğuk gece karanlık olur
HER ŞİİRİNİZDEN BAŞKA TAT ALIYORUM... AMA BU ŞİİRİNİZ BAMBAŞKAYDI SEÇTİKLERİME EKLEDİMM BENDEN TAM PUAN YÜREKTEN KUTLARIM