Bağrımda karanfil kokulu ayrılıklar büyütürüm Bağıramam uyandıramam Üzerine yorganını çekmişken ay Üşür yarım kalmışlığındaki sol yanım
Yıldızların yalnızlığına karışır karanlık yüzüm Ha desen kaydı kayacak düşlerim Kaydını tutamadığım özlemlerim tutar ellerimden Ay tutulurken tutuşur gözlerim yanar
Uzar gölgelerim aşk ateşine yaklaşırken Isınırken donarım Kipriklerim senli bekleyişlerdeyken Aklıma geldiğinde harama bulanır uykularım
/Küskünlüğüm yok kimseyle... Simi kaçmış aynalara / kara takvim yapraklarına/
Dalından düşer sarı yapraklı son şiir Sonbahara karışırız katıksız küllenmemiş Ve sen avuçlarımda açarsın/ saçılırsın Sen kokarken her yanım, oda dolusu yanlızlığım çöker üstüme Karabatak bakışlarımla dalarım kara sulara...
Dilimde vuslat türküsü susar, ahraz kalır yürek Ürkek bir yol sapağında kalır ruhum Karınca adımlarımla kala kalırım bir yol kenarında Uzar giderken sen, ben olmayan sana sarılırım her akşam....
"IŞIK dolu yorumuyla yolumu aydınlatan şaire Afet İNCE KIRAT ’ a sonsuz teşekürlerimle..." TEŞEKKÜRLER....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YOL SAPAĞI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YOL SAPAĞI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Asıl bin selam olsun ki bu yorumu bana yapana ŞİİR yazdığınızı biliyorum hemde çok... Onure ettikçe onure olurken mahcubiyetim yanımda. Okumanızdan bile onur duydum bilesiniz.... SEVGİM VE EN DERİN SAYGILARIMLA....
şair okuma seçeneğini okuyucuya bırakmamalıdır. bazı arkadaşlar yapıyorlarsa da çok hoş olmuyor. tek bir kelimesini bile değişik okumamalıdır okuyanlar. seçenekli ise yazdıkların en uygununu sen seçmelisin ve o şekilde sunmalısın. mesela: Üzerine yorganını çekmişken (örtmüşken) ay bu nedemek oluyor isteyen çekmişken isteyen örtmüşken olarak okusun. ben olsam birisini seçerdim. örtmüşken diğerine göre daha zor söyleniyor gibi, çekmişkeni tercih ederdim.
ısınırken donarım ( üşürüm) demişsin, yine birisini seçmeliydin. burada da ses uyumunu dikkate alırsak kalın sesli harflerin çokluğunu sağlamak için donarım daha ahenkli geliyor.
Karabatak bakışlarımla dalarım (kara) sulara/geceye geceye ince sesli bir kelime hiç gerek yoktu onu ekleyerek ahengi bozmaya. gece kelimesini eklemezsen asonans ve aliterasyon yapmış olursun ki şiirine güzellik katar.
bazı eksiklerin olmasına rağmen büyük bir ilerleme kaydediyorsun bunu görmek beni mutlu ediyor. yazmaya devam et. hayırlı kandiller.
Afet Ablam, Senin eleştirine kızamam. Sen bu işe gönül verenlerdensin bilirim.. Hatalarım konusunda söz veremem.Hata olduğunu bilebilsem yazmam zaten. Ama emek verip IŞIK tutulan her yolda yürürümeye çalışırım. Ben sizin ellerinizde büyüyorum sende görüyorsun.Henüz şiir yazmayı öğrenemesemde. Ama sen yol gösterdikçe yolum aydınlanır.Yürürüm. Sen bu yorumla saçlarımdan okşadın bilirmisin.Hatta ben KEŞKE bunları hak ediyor yada hakkedecek kadar yazıyor olmak istedim...
Hatalarım ısarla değil istemeyerek...Ama hep yanımda ol eksiğimi göster karanlığıma IŞIK OL.....ellerinden öptüm....
aliterasyon kısaca anlatmak gerekirse aynı sessiz harflerin yoğun olarak kullanılması, asonans da aynı sesli harflerin kullanılmasıdır. son verdiğim örnek dizede 13 tane "a" harfini kullanarak asonans yapmışsın. anlatmak istediğim oydu. eleştiriye kızmayan, hatalarını tekrarlamayan her şiir sevene yardımcı olurum. yürümeden koşmaya çalışanlar düşmeye mahkumdur. sen nerede olduğunu biliyor ve itinalı bir şekilde hareket ediyorsun onun için yardımcı oluyorum elimden geldiğince.
Afet Abalam onur verdin okumanla bu güzel yorumunla onurum iki kat daha arttı bunu özellikle bilmeni isterim.
İtiraf etmeliyim ki çoğul anlamlı kelimeleri kullanmayı seviyorum aklıma geldikçe. Ne derece doğru yanlış bilemiyorum. Bu siteye üye olmadan öncesine kadar ne doğru dürüst şiir okumuşluğum nede yazmışlığım vardı. Burada şiiri okurken sevmeye başladım.Sevdim şiir okumayı. Okudukça okumaya çalıştım zaman el verdiğince az yada çok kendimce. Okumakta yazmak kadar güzel olduğunu gördüm.Yazmak keyif verici tarifsiz birşey... İyi yada kötü yazmak kalıcılığını gördüm.Şu an bunları sana yazıyor olmak bile farklı güzel bir duygu benim için.
Bu şiirdeki okuma secenekleri kafamda gitti (örtmüş )-(Üşürüm) (kara-sulara/geceye) kararsız çok kalmıştım. Ama IŞIĞIN la şimdi hangisi olmam gerektiğini öğrendim. Aliteresyonu biliyordum ama asonansı ilk kez duydum yarın internetten onu okuyup öğreneceğim.
Şuan zaman tüneline giren düşüncem beş altı ay öncesinde sana msj atıp yardım istediğim o ilk zaman geldi aklıma.Aradan onca zaman geçmesine rağmen seni yanımda görmek beni çok ama çok duygulandırdı. İYİ Kİ VARSIN...Kalemi emekleyen biriyim halen.Ama siz emzirdikce yorumla belki büyümeyi yürümeyi hatta yazmayı öğrenirim....
Afet Ablam seni yanımda görmek asıl beni mutlu ediyor bilesin... Yazmama güç verdiğin için teşekkür ederim....Ellerinden öpüyorum.....
SAYGIDEĞER KALEM GC7, Beğeninizi görmek beni her zaman ki gibi mutlu etti.Öyle yazabilmişsem ne mutlu bana....Siz böyle dedikce de bana yazma şevki verdiniz...Teşekkürler...
ne güzelsin şiir
yürekten dökene bin selam...
sevgi saygımla