Ortaya karışık salata gibi bir şey işte az öykü az şiir, çok yoğunluk bol işler ne bileyim işte...
“SONBAHARIN GÖZ YAŞLARI”-2
-HOZE’NİN SUSKUNLUĞU-
Hoze masal anlatırdı akşam çöktüğünde Diz düşürüp toprak yere Ay salınırdı bazı zaman Gölgesi mum alevlerine karışırdı Oda yanardı ikimiz dört duvar susardık…
O durmadan düşünürdü her vakit Güneşin yere düştüğü zaman Açardı gözlerini ben uyanmadan önce İki keklik yumurtası kırardı sakladığı…
Az ben doyardım o açlığı severdi Bu yüzden ben de hep azalırdım Ben hep ona Mona’sını sorardım Her seferinde dışarı bakardı SUSARDI…kaçardı bakışları camlardan dışarı...
Alışkanlıkları bir mevsimle başlamış İlkin ona rastlamış güz dökümü Dediğine göre Kaldırımlarda hicran sarısı öpüşmeler varmış Bundan yüzyıllar öncesi…
Ne zaman gerisini anlatsa öksürmeye başlardı Şarap kızılı bir bardak çayla ona koşardım Hep durmadan bana yalan söylemesine de alıştım da O uzanırdı yorgunca Ben sevdiği şiirleri okuyunca ona şapırdardı dudakları….
-O silerdi hep şubat ortası “SONBAHARIN GÖZ YAŞLARINI”-
Az sonra yağmur ıslık çalacak Ya da kar dökülecek sevdiği çiçeklere Bulutun gözleri Hoze gibi nemli Hangi yöne dönse yüzümüz ayrılık türküsü işte…
Bu yüzden Hoze güz sanrılı sayıklardı gece kara gömleğini giydiğinde Yüreği(n)mde kelepçeli binlerce güvercinle Sevdiği vapurlarla bir denizde yüzerken eskiler Bir küçük serçe olup kanadımla Ben de silmek isterdim oysa “sonbaharın göz yaşlarını”
Mangaldaki külü karıştırıp raksını izlerken Kaldırıp başını tavandaki terk edilmiş kırlangıç yuvalarına Konuşurdu öylesine Hoze… Ben gizli gizli izlerdim onun bu ritüellerini…
Mona’sı bu eve geldiği gün konmuş penceresine bir kırlangıç Hoze anlatmadı bunları, yalnızlığın zikrini çeken duvarlar da Tozlu bir günlüğün arasındaki bir satırda tanık oldum Kuru bir çınar yaprağı ve üç beş kelime… Biliyorum ki tüm gerisi Hozen’in içindeki sonsuz hazanda saklı….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SONBAHARIN GÖZYAŞLARI-2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SONBAHARIN GÖZYAŞLARI-2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kararsız kalınca öykü şiir karışık oldu. Zaman ayırıp okuduğun için teşekkürler. Beğenin her vakit benim için onurdur her zaman... Her daim en derin saygı ve selamlarımla...