bir yaşam vardı önümde bildiğince doldur boşluklu ve üç vakitlik bir orkide vardı saksımda dayanılmaz bir ukde aklımda ve her şeyin de bir bedeli kademeli tüneyen kümesliler gibi tüm tüylerim hazırola geçerdi içimde adın okundukça senin değerini anlardım her defasında sensiz ellerim cebimdeki paralara dokundukça
içimde güzergâhı şaşkın transit bir akımdın biçerdöver gibi değdiği yeri traşlayan dört yapraklı yonca sekiz sütuna manşet akordeon uykularda açan kimse anlamazdı acıyı kimse bilmezdi kırmızının sardığı şaşı sancıyı sadece sahile yakın ıssız rüzgârlar bilirdi bir de kumdan kalelelere resmini çizdiren güneş ve yarımağız bir canım vardı ne kaldı şimdi hayatına nefes bekleyen mor bir uçurtma hevesi!
ama kızmıyorum daha yürümeyi öğrenmeden sana uçmayı öğretmek en büyük hataydı belki!
bazen para etmez bir mücevher olurdun yüzümün ütüsü bozulduğunda bazen kerameti yalancı bir sanık yırtınırdı içimde münazaralar söverdim o vakit tüm kalabalıklarımla mutabık kalıcı körlük gibi bir milat vardı gözlerimde tersinden okunur bir kitap bir bakardın şetteli bir dua değerdi alnına bir bakardın gömülür ak bir duvağa...
ikimizde vardık aslında en başından bu aşkta ben hep seni aramakla meşgüldüm ve hiç doyamadım sana ve ne zaman yetiştim artık çok geç vurdu zaman, ve ölmüştün açlıktan!
terkisi ipotekli bir masaldı bu ve okumayı bıraktığımızda sonu başını tanımaz bir haldeydi eridi, feremon bastıkça tuzlayı, feryat ama her şeye rağmen değerdi yine de seni benim edemeyen emeğe bile!
işte çağırdım durdum vaktini bekleyen tohum gibi bahar, bahar, bahar... içimde depreşen tüm metaneti çatlak sesleri boğdum bir yanılgı vardı bu yangın üzerinde ama çözemiyordum ve yalandı tarihin tekerrürü bir kerelikti truva kehâneti! ve ben boş yere zan tüketiyordum!
en çok ne kaldı aklında diye sorarsan ’sana uluorta bir şey sorduğumda ve bana her ’evet’ deyişinde ölürcesine bir şevkle ayağına basmak!’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEVRİK SALTO şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEVRİK SALTO şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Biz baştan sevmeye meyilliydik Taş düştü ayağımıza ama ellerimizle temizledik şarkı olup düğümlendi boğazımıza ama çözmeyi de bildik akarken içimizden aşk tortuları ağlarken mütemadiyen yokluğun ben hep sende kalmayı yeğleyen yanımla hissizleştim kıyam et durağında...
Bu denli güzel bir esere kalem oynatmak ne haddime!
Okumak yetti de arttı bile.
Hürmetlerimle.