bir kere daha çağırdı sesim seni oktavı düşük bir vakitti...
bir şehir daha yazdım dün parmak uçlarında yürürken sahil dolanıktı ayaklarım ellerim buz giyinik üzerine afiyet üfledim kesirli cümlelerle dudaklarımda işmara halvet bir titreklik içkiden sanıyorlar içimdeki işkilden halbuki ki; ne zamandır tutuk dilim...
bir gürültüyü daha sobeledim dün, koşaradım yalan! sarhoş bir gramafon iğnesi gibi seni aradığım yalancı bu şehir rüyaları kalbini arar mı insan adım gibi eminim o telvedeki sendin artık içmiyeceğim diyorum, yeter ama biliyorum günahı senin son dublede ancak buluyorum k e n d i m i bakıyorum ki; yine bıraktığım yerdesin!
zargana gülüşler doldur dudağına diline gülerken ağlatan bir işkodra türküsü katran karası zift gibi odakla irislerini yüzen ada gibi dolansın gözlerin ıslak vuruşlar biriktir kendine mıhla gölgenin suskun yanına kar bassın Pera’yı unutsun Şanzelize Pravda yazsın ihaneti ve oku tek başına yazdığın kaderi ay ışığında tek başına yürünmez derler ya hani; ne kadar zengin olsan da zarara gülünmez!
kızdığıma bakma seni ağırlamak hoş geliyor aslında ağlamaklı susman dışında soruyorlar neden içiyorsun içimde pejmürde bir titreklik boğazkesen feneri gibi göz kırpıyor elem sallandıkça mum gibi ancak yetişiyorum nefesimden kuş yapıyorum sana soğurdukça
hepsini unut şimdi boşver sarhoş lakırdısı bunlar fazla ciddiye alma ört iyice nazende gecelerin kapaklarını siyahlar aldatıcıdır sadece bunu unutma!
suskun bir çiganı söndürmek zor elbet yangına koşan itfaiyeci bile önce adresi bilmeli, değil mi suyla sönmez mi ateş gaybana düşlerse bahis hem, kim inanır ki içmiyorum desem içimi söndürüyorum bilakis!..
ToprağınSesi
( aciz karalamalarımın can sesi, Nebiha MURADÎ hocama bir kez daha şükranlarımla)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İŞKODRA TÜRKÜSÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İŞKODRA TÜRKÜSÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Muhteşemdi şiir her zaman olduğu gibi...Yalandan kim ölmüş,seven yürek çoşmuş...Yorum da çok yakışmış şiire.İki güzel yüreği kutluyor saygı ve sevgilerimi yolluyorum...Kaleminizin ışığı sönmesin Serhat Hocam.
o kadar beğendim ki kıskandım işte bu kelimeler benim kalemimden niye dökülmedi diye bir şiir ancak bu kadar güzel bu kadar içten diz çöktürür okuyucuyu önünde tebriklerimle şair kelimim eğildi önünde
:(((( bazen kaybedersin kendini içsel yolculuklarında Bazen başını koyacak bir yer bulamazsında ve hep gelir gelir aynı yere toslarsın kimsenin bilmediği içindeki o hep aynı yere kabullenmediğin yok saydığın. hep o aynı yerdir bazen küfürler yağdırırsın da sana çare değildir bana hiç olmadığı kadar... ya kendinsindir..yada kendin gibi bildiğin bir yerdir sanki az önce orda uyanmışsındır..hala yüzünde izi kalmıştır ya.. hep o izi taşımak ne büyük bir heyecandır, o izden tanırım ya ben kendimi...o giderse bilirim sen de gideceksin der gibi
Serhat arkadaşım ben yorum yapacaktım sözde...dizelerin beni aldı götürdü:)) nereye mi?...bilmiyorum...!
yine selamı duruyor gözlerimde ve yine sabahın uykusuz bakışları karşımda acısı dinmemiş yaralar ile hayat sürüyor izi silinmiş gerçekler düşüyor adım adım
bir sonra ki gün yine aynı
hep üşümüş eller ve hep kızgın , öfkeli seslenişler
"bir şehir daha yazdım dün (bugün) parmak uçlarında yürürken sahil dolanıktı ayaklarım ellerim buz giyinik"
Bugünüm tıpkı böyleydi sevgili Serhat... İnsan kendi hayatından bir kesit bulduğunda şiirde, bir başka oluyor okumanız hazzı... Tebrikler, sevgilerimle... :)