dudak izleri mola vermiş kızıl bir düşten yeşile yangın bir buhrandan sesleniyorum sana Eva bu bir şiir değil aynanın küskün sırrı dökülmüş ne var ne yok cidarı sızıyan kirpiklerde kodesli bir esaretin son arzusu dişsiz bir çatalda kurumuş ekmek nadas tarlasında göverir gibi kalmış yaşam ağrısı bu bir şiir değil güzellik tavan arasında asırlanmış bir ağıdın çağrısı bu şiir değil caniçi bu merdivensiz bir küpeştenin şarkısı!
haksızlık etmemeli şimdi değil mi Eva bu yeşiller ne zamandır yetimdi zaten şimdi bir adım geri alıp mevsimleri takalım yeniden kanaatsız kuşların kanadını ve buna kahverengi katli desek ve ya fincan duvarına yapışmış ürkek telve yalanı ya da mahsülü kundaklı bir tarla masalı inadı format tutmamış bir pinokyo hatıratı!
gel bunu bir râbıta farzedelim ve uyandıralım düşleri Eva varsayalım kaderi çok zorlamıştık belki kızdırmıştık melekleri belki denize yakın kumlarda leyla olmaktı şanssızlık ve aşırı suda boğuldu sayalım belki bardak küçüktü belki yüreğini yükseklik korkusu sarmıştı öyle ya kardelenler deniz seviyesinde yaşamazdı...
bir hayal olsaydın keşke, ama vardın ve inancım tamdı tanrıya inanmıştım ki; sen bana lütfedilen bir şanstın inanırdım tanrı vardı ve seni bana yazmıştı yoksa pamuk tarlasınında bir elmasın ne işi vardı rahmet/ten olmasan bunca şeytan neden uğraşırdı yazmamış olsa her öleyazışımda seni bana yollar mıydı!
belki de kumara uçkun bir günâhtın Eva ve o da yasaktı tüm tutkular gibi onun da bir yanı senin gibi doymaz açlıktı o da sen gibi gel-gitli oyunlara âşina emir kiplerine âsi lâl bir kapıydı...
ve hataydı belki sormalı, aramalıydı tozlu sahaflarda kendi kendine kumar oynamak da günâh mıydı aç ve azgın bir çağlayan vardı ve doymayan günâhların sonu hep tarumardı!
ama ne desem boş şimdi ne desen havada kalır fanîsin, fazla desen günâh alırsın umduğunla dolmuyorsa heyben dile düşen hep kahır...
Ah Şahbaz Kadın ne demeli şimdi sana adın üç harf, derdin bin satır!..
ToprağınSesi
( cansız dizelerimin ruh sesi Nebiha MURADÎ hocama bir kere daha şükranlarımla...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eva'ya Yağmurdan Mektuplar / Üç Harf şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eva'ya Yağmurdan Mektuplar / Üç Harf şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir, farklı güzelliğiyle feth ediyor yürekleri. Yorumu da çok içten ve anlamlı olunca etkili ve duygulu anlarla ödüllendiriyor yürekleri. Tebriklerim ve saygılarımla.
Kocaman yüreğe teşekkürler, yine mest oldum okurken ve dinlerken. İlhamınız hep yanınızda olsun. Hayranlığımı bırakıyorum bir defa daha, yaşadığım müddetçe okuyacağım yazdığınız şiirleri...
bu bir bahar şarkısı dalına düşüp melodisi bulutlara sarılan bu bir güneş yanığı ıslak kaldırımları kendine bulayan bu bir akşam belkide yatağı dağınık , gözleri yıldız
Kim bu eva, sofia ile tanışıklığı var mı? arkadaşlar mı? yoksa ayrı şehirlerde birbirinden habersiz mi yaşarlar? Eva ne zaman girdi yüreğinden içeri, ne zaman sazı sızılı yaptı vurdu gönlüne. bilmeli bilinmeli. Eva önemli benim için bu dizeler ona yazıldıysa bilmeliyim eva yüreğinde ne acılar yaşamış ki yaşatmış sana.
Neyse abartmayayım. Okuduğum güzel Serhat AKDENİZ eserlerinden biriydi. Ha bak şunu demek isterim acaba güzel olan senin yazman mı yoksa eva mı? bak kararsız kaldım orada. Bazı dizeler çok hoşuma gitti. Bütünden parçaladım ayırdım bazı yerleri benim için çok daha güzel oldu. Yüreğinin sesi daim olsun...şiirce.
Harikaydı. Çok seviyorum bu seslenişleri. Böylesine hüzünken ve içliyken. Böylesine dokunurken yaşama... Ne demeli ki şimdi. Şair güzel bir yorumla taçlandırmışken şiirini, ancak kutlanıp çıkılır sessizce.
Serhat okurken vasküler bir baskı hissediyorum ki bu bana iyi gelmiyor... Ne gariptir ki, şiirin sonuna geldikçe buhran artıyor ve final vuruyor okuyanın alnının çatından... Tebrikler ne denir ki bilemedim... Çok çok güzeldi...
tebriklerim hayata kattığınız erdemli sevi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Serhat dost..:) (her dem nefesine gönlüne sağlık Kali'm) sevgim saygımla hep selamlar..