meşveret tutmuş bir kar iziyim ben yüzünün rahvanı kesik yanına menteşeli bir salkım söğüt ağıdı sarındığım iki büklüm barbar sancılar kümesine düşmüş naçar kıvılcım ziyası şuh bir fener vardı önümde, yüz mumluk ve ilk kez bir şimşek çorbasına kaşık sokmuştum melekler vardı kesin de işte ben ilk kez görmüştüm! işte ben, ilk yandığımda daha çok küçücüktüm!
bir hâle idi, beni savuran kör düşlere zümrüdün rengi de anlatmaz tam en demli kıraat tabirleri bile sığ gelir, bilirim yetmez tırmandığım kestane koyusu bulutlar da , eminim kimse inanmaz desem denizin en mavisi bile boğulurdu lebaleb irislerin aksi tesirinde hem, siz büyü nedir bilir misiniz! yormayın beni boş yere!..
bir zaman tamburuydu s a âti m i durduran kâh sel vurmuş bir kağıt tekne oldum kâh kıskançlıklarla kudurtulan anonim bir serseri ama minik bir ilerya gibi belliydi yolum hep lebideryada her defasında ıskalasam da yönüm hep Asude, karnım hep aç olsa da!
şimdi desem, kimse inanmaz bal yenir, acı anlatılır hani! hatırlıyorum bir kasım oltasıydı hava; güzden çalıntı, ve okul önlüklü elinde bal renkli çantası olurdu muhakkak o zamanki ballar da rüya gibi! ve dünya da topacımdan daha yuvarlak!
kısık ateş fırlardı ve eritirdi iğreti bakışlar kırmızı konçlu dudaklarını esrar sarardı harmanyeri gibi uçuşurdu saçları rüzgâra desem şaka sanırsınız şimdi o bir papatyaydı çünkü bir görürdün, bir daha aa! inanın, birler kısaydı haftalar uzununa! bense, sever adım bir eşkiyaydım ve ölü yazılmıştım adamlık nüfusuna!
ve ne zaman çekti dünya karnını içine ne zaman kandırdılar beni, büyüyorsun diye anlamıştım ki; her eşyanın bir de biatı vardı! ilk kez o zaman zihnime yer etmişti bir şeye talip olmakla ona sahip olmak aynı şey değildi ve kahretsin, buna sevmek de dahildi!
bir hâle düşürmüştü beni bu hâl’e ta o zamandan beri katığım işte, bu kor düşlere! taa o z/amandan beri bir od’un kömürüyüm işte!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Od/un K/ömürü Hikâyesi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Od/un K/ömürü Hikâyesi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yine Serhat Saiirimi okudum... siir siir doldu icim...
bense, sever adım bir eşkiyaydım ve ölü yazılmıştım adamlık nüfusuna!
ah bu neydi böyle...
tabii ki her bir dizesi güzeldi ama bu alinti yaptigim bölümler harikaydi .. cok etkilendim...
ve ne zaman çekti dünya karnını içine ne zaman kandırdılar beni, büyüyorsun diye anlamıştım ki; her eşyanın bir de biatı vardı! ilk kez o zaman zihnime yer etmişti bir şeye talip olmakla ona sahip olmak aynı şey değildi ve kahretsin, buna sevmek de dahildi!
ama gerçekmiş ve de çok güzelmiş:)
bir od’un kömürüyüm işte!
harikaydı..
sevgiyle kalın