(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SUS DEDİLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SUS DEDİLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yakışır mı dersiniz Türklüğe bu rezalet! Kimin eli nerede kimler oluyor alet? Küçülüp gideceğiz hani nerde adalet? “Bu da atlatılacak kalkar ulus” dediler.
Elbette ki birileri suç işlemişse cezasını görsün...Fakat suçu sabitler meclis de maaşa bağlanırken...Suçunun ne olduğu belli olmayanlar zindana atılırsa, o ülkede adaletten söz edilemez...Şiiriniz gerçekten çok anlamlı sevgi ile kalın...
Öncelikle bu açık yürekliliğinizi canı-gönülden kutlarım Afet Hanım. Şair sadece aşkı anlatmaz.Sanat hem sanat hem de toplum için vardır.Edip şiiri ile ,yazarda makalesi ile anlatmalı bozuk giden düzeni,aynı zamanda da güzel gidişi.
“edebiyat sitesine yakışmayacak siyasi bir şiir” Muzaffer hocamın bu sözüne katılamıyacağım maalesef.Edebiyat sitesine yakışmayacak bir şiir tabirini kabul edemiyeceğim. Nerede paylaşmalı Peki ? Elbette ki Edebiyat sitelerinde. O zaman yazalım defterlerimizde kalsın.Kimsede görmesin bu tür şiirleri. Şair şiirleri ile,yazarda makaleleri ile paylaşmalı ve paylaşmak zorundadır.
“İMF ye borçlar biterken neyim eleştrisi bu bir açıklarsanız mutlu olurum”
Sanırım bu ülkede yaşanmıyor.Ülkemizde her şey güllük gülistanlık.Hiç bir sıkıntımız yok, her şey yerli yerinde millette refah içerisinde.Ekonomik sıkıntılar belki küçük yerlerde o kadar belli olmayabilir.Ama sanayileşmiş büyük şehirlerde bunu çok çok bariz bir şekilde görüyoruz.
Bursa’da onlarca sanayi fabrikaları işletilmek üzere yabancılara satılarak bir kazanı bile 24 saat yanmak zorunda olan fabrikalar şu anda işçileri çıkarılarak atıl bir şekilde duruyor.Ve bunların daha onlarcası,yüzlercesi.Siftahsız kepenk kapatan binlerce esnafımız var.
Kesinlikle ve kat’a siyasi olarak eleştirmiyorum.Sadece tırnak içindeki söze istinaden yazıyorum. 57. Hükümet 2 Kasım1999 149.905 milyar dolar dış borç devri Bugünkü Eylül ayı ile itbaren dış borcumuz 282.111 Milyar dolar. IMF Borcumuz bitmesi bir şey değiştir mi ? Bilemiyorum.
Borç yiğidin kamçısıdır.Bir şey olmaz.Nasıl olsa kamçıyı yiyen vatandaş.Elit kesime ne olur ki !!!
Korku imparatorluğunda yaşıyoruz.Biri bana sus mu dedi? SUSTUM.
Teşekkürler Salih Bey, ben de siyasi olarak yazmamıştım, diğerini de bunu da. Sadece yaşadıklarımı ve gördüklerimi ifade ettim, Hakaret içerecek bir tek kelime yok içinde neden yakışmasın anlamak mümkün değil. Desteğinize tekrar teşekkürler...
Samanyolu1234 kardeşime: Selam, Afet Hanımın şiirine iki dörtlük nazire yazdığım için . Yorumunuzdan da üstüme pay çıkardım. Tartışmadan sadece şunu hatırlatacağım. En parlak dönemi Osmanlıyı çökertti. Kanuni döneminde Fuzulinin şikayetnamesi olanın ve olacağın habercisiydi.Ya da şöyle düşünün ,Ziya Gökalp gibi: "Vur eski kölesi utandır onu Bırakma uyusun uyandır onu"
Elbette şair ağzıyla. Hem bu günün iktidarı kitle partisi. İçlerine kimler girmedi ki. Son olarak bir fıkra hatırlatması : Gelin kız demiş ki: Ben hem ağlarım, hem giderim" İş oy vermeye gelince (Ben Özalın ölümünden sonra oy vermiyorum) o belki yine ... selam ve dua ile
Adresini sormadım adresleri hep belli Ülkeyi soyanların kahiri kelli felli Kalın ense geniş karın tümden art niyetli Helal haram demeden hamudu da yediler. Yorum niyetine kabul buyrun şiirinizden mülhem. Selam ve saygıyla.
Ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol Nihayet içinizdekileri dökmüşsünüz, ülkemiz şu anda sayılı ülkelerin arasına girerken
ve itibarı ile bütün dünya hayran hayran ülkeme bakarken İMF nin kuyruğundan kurtulmuşken para dilenme, Yabancı devlet adamlarının karşında elpençe divan durmalar bitmişken, ülkede kapkaçcılık hırsızlık dünya ülkeleri arasında en iyi durumdayken ve kadroları dünya ülkeleri tarafından davet edilip alkışlanırken türki ülkeler tarafından alkışlanırken İslam ülkeleri tarafından alkışlanırken İMF ye borçlar biterken neyim eleştrisi bu bir açıklarsanız mutlu olurum sanatta adalet olmazsa sanat olmaz iftira olur ve bir edebiyat sitesine yakışmayacak siyasi bir şiir
Ben olduğum gibi görünüyorum hocam. Asla şimdiye kadar hiç bir şeyimi kimseden saklamadım. Herşey o kadar iyi giderken neden bazı insanlar yarı aç yarı tok yaşamaya çalışıyor? Onları yok sayamazsınız, elbette devenin sırtında gezenler yerdeki çabalayan karıncayı görmez. Bundan doğal bir şey de olamaz, ben karıncaların adına yazdım, yere yakın olanların adına yazdım. Her şiirime siyasi bir kimlik yakıştırarak beni susuturmaya çalışmanızın sebebini bilsem de size yakıştıramadığımı söylemek isterim. Siz ki bir şairsiniz, şair sadece aşkı mı anlatır, halkın sorunlarını yansıtamaz mı? Şikayetlerini dile getiremezler mi? Kaldı ki ben sadece O’nun bir şiir yüzünden hapse atıldığı için yandaşı olmuştum, şu ana kadar da daha iyisini de görmedim. Ama halkın bir kısmının sıkıntı içinde olduğunu kimse inkar etmesin asıl ayıp o olur. Belki şahsı değil ama ona bağlı kimselerin yaptıkları canımızı yakmakta. Yaptığı iyi şeyler olabilir ama yapmadıkları da çok ve hepimiz farkındayız. Önceleri daha mı iyiydik, bazı kesimler hiç iyi olamadılar ve olmayacaklar, çünkü kim geçse başa yakınları kazanmakta. Bizim gibi siyaset çarkından uzak duranlar da yaşamaya çalışmakta, imrenerek, kıskanarak, lanet ederek. Bunları kimse yok saymasın. Kimseye iftira atmadım, sadece basından duyduklarımı ve gördüklerimi yazdım. Ve gücümün yettiğince de yazmaya devam edeceğim, kim susturuyorsa sustursun beni.
Önce bencillik ettim , şimdi sencillik ediyorum ::)
İkinci dizedeki “Gidenler değişmedi” yerine “Gelenler değişmedi” mi demek lazımdı acaba ? Altıncı dizede “Her nasılsa” yerine “bir şekilde” denseydi: Yargılama devam ediyor. Kimine göre “Bozuk’sa” da o sesler gerkliydi belki . On birinci dizede “ülkemize” sözcüğü yerine; çünkü bunu daha önce kullanmıştınız “Türkiyeme” denseydi On dördüncü dizede “Fısıldasanız bile” beş heceli sözcük yerine mesela “Titreşen fısıltıyı” gibi bir şey deseydiniz On yedinci dizede “Türklüğe” yerine de “milletime” denseydi: Daha kucaklayıcı
Bir de Afet ablamız bana da kızabilseydi (NEŞTERCi)
afet ablamız kızmaz diye fazla da açılma canına okurum bilesin. bu şiire sözüm yok zaten 3 yıllık bir şiirdi, dün bir arkadaş Neyzene mektup yazınca aklıma geldi ekledim. artık üzülmek istemiyorum sakın kimse beni üzmesin.
Sünnetli bıyıklarla dine yakın durdular Çalışan saatleri yeniden kurdurdular Çıkartılan gömlekte hepsi birer ur dular Bak yediler “z”leri daha tokus dediler
orfeo tarafından 12/1/2010 5:42:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yarı legal, yarı illegal düşüncelerin aksine eşlik ediyorum nefes nefese bu şiire.... Duyarlı yüreğinizi ve güzel şiirinizi kutluyorum. Saygılarımla.....
.birisi. tarafından 12/1/2010 11:46:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
.birisi. tarafından 12/1/2010 11:56:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben; şiirinizin ne kadar büyük anlam taşıdığını hissettim...ve çok teşekkür ederim size "kıyı ege"'m den..... büyük üstad neyzen o günlerden bu günlere nede güzel nokta koymuş.....ama bu olanlara hayatta olsa neler yazardı diye düşünmeden geçemeyeceğim....ve size de ne ilhamlar verirdi..... ve; elinize ,yazınıza size teşekkür ederim......
Kaleminizden ders alınacak çok güzel ve harika bir şiir okudum... Şiir hiç bir zaman yüreğinizden eksik olmasın... Kaleminize hürmetler efendim... SAYGILARIMLA.
Şer sanılan işlerde bazen hayr olur deriz Bazan mutlu oluruz bazen de dert çekeriz Ayrıkları kökler de yeni nimet ekeriz Vatan gül gülistanlık, kalkacak pus dediler______hisbey
Ulusa sesleniş gibi...Nutuk olarak okullarda okutulması, üzerinde durulması gereken ehemmiyette, güzellikte... Duyarlılığınızı, sanatla bütünleştirmişsiniz...Otoritelerin gözünden kasçmamalı bu değerler...Gençliğin ve sorumluların baş yapıtı olmalı bence...Bir eğitimci olarak gururlandım, duygulandım ve ne hale getirildiğimizden ötürü de hüzünlendim... Tebrik ediyorum efendim...kaleminiz nice değerlerle gönlümüzü süslemeye devam eder umarım...Entellektüel
öyle bir zamanda yaşıyoruz ki kimin ne olduğu belli değil .parayla imanın kimde olduğu bilinmez derler hani .günümüzde gerçek vatan sevgisinin ve ihanetin kimde olduğunu bilmek çok zor.güzel bir şiir okudum sayfanızda kutlarım saygılar
Sevgili Afet Ablam, bu Ulus nicelerini gördü, nerelerden geçti hep düştüğü yerden kalktı. Yine kalkacaktır inan. Günümüz Türkiyesini ne güzel anlatmış bu şiir. Kalben kutlarım. sevgi ve saygımla...
Kimin eli nerede kimler oluyor alet?
Küçülüp gideceğiz hani nerde adalet?
“Bu da atlatılacak kalkar ulus” dediler.
Elbette ki birileri suç işlemişse cezasını görsün...Fakat suçu sabitler meclis de maaşa bağlanırken...Suçunun ne olduğu belli olmayanlar zindana atılırsa, o ülkede adaletten söz edilemez...Şiiriniz gerçekten çok anlamlı sevgi ile kalın...