Okuduğunuz şiir 9.10.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
dogan bilge
Dudakları m/imli kadın...
/…konuşmak yasak olsa Lelia kimse veda edemese birbirine !…/
Sen şiirlerin namlularını üzerime çevirmeden önce renklerden yeşildin. Cemreler baharı terennüm ederken yaprakların teninde gezerdin…
Sen harflerin arasına fitne sokmadan önce renklerden maviydin. Dalgaların dudaklarına sürüp kendini yakamozların koynunda zikir çekerdin…
Sen terki diyar hikayelerinin rahmine düşmeden önce renklerden kırmızıydın. Günbatımlarının üvey kızı, damar içlerimde alınyazısıydın…
Sen ismini ellerin dilinde unutmadan önce renklerden sarıydın. Gamzelerimde uyanan gün, Vedûd olanın nazenin şarkısıydın…
Sen ruhumu azraile ihbar etmeden önce renklerden beyazdın. Rab ile aramda perde i nur, melek gibi kir tutmazdın…
…giderken…asıl rengini hiç söyleme… eskisi gibi sükun koy diline…
/ Vakit geldi mi ? /
Nereye gideceğimi bilmediğim yol ayrımlarında bırak beni, alfabetik sürgünlerde her harfin sonunda bir idam mangası vardır hani. Satır dışına taşmadan fena makamından kurşunlar seçeyim.
Kaç sela verilirse verilsin ardına bakma. Şah damarıma koyup mekansız hal/ler/imi fasit bir geceye daha düğümlerim kendimi.
Sen ellerini sür yavan sevişmelere. Göğüslerine, faili meçhul cinayetlerle kirletilmiş el izleri topla. Dudaklarında ismimi kundaklayan ruj rengin, mahremine gölgesi meçhul adamlar çizerken. Adımlarını kestiğin caddelerin koynundan teninin kokusunu da topla. Kalmasın tek bir izin ki gün sonlarında yırtılmasın gözlerim…
/ Acelen ne ? /
Kenar bir mahallenin ucu kırık saçlarında bırak beni, yosmaların ter kokan teninde veresiye sevişmelere yanaşmazlar hani. Şikayeti adet edinmiş kasık kenarlarında bileklerim talan edilsin. Kirpiklerinden tek bir tel kanayan yerlerimi sarmaya yeter.
…Eylül öpünce geçmez yaralarım bilirsin. O bir seni emzirmeyi sever bir de harflerine sürdüğün ellerin yüzünden kırgın bakan cümleleri…
Mizanda yüzüme bakılmasa da alnıma sür günahlarını. Yağmalarken şivesi bozuk vâveylâlar beynimi ardına bakma. Ben uzun bir paragraf sayıp varlığını -ki bir şekilde gelir hep paragraf sonları- hançerin küflü ucunda teskin ederim cellatları…
/ Giderken…/
Güneşin tevazusuna aldanma ! Büyü yapar yıldızları bağlar da birbirine. Hayallerin eceli bulur buselerinde sonra saçlarından sürükleyip getirdiğin uçurumları kim tevkif eder gamzelerinde ?...
/ Son sözler…/
Sevgili !
Derd i aşk toprak kokar avuç içlerin gibi, o toprak ki pâyimâl yüzüyle gayr ı kabil dualar eder gözbebeklerinden alırken kader rengini…
Sevgili !
Nasıl dayanırım nefes almaya göçe zorladığın Ankalar pencereme konarken ve emir almış Ebabiller ismini üzerime atarken ?
Neyle avuturum kendimi kelimeler mühürlü dudağındayken ve güneşe her döndüğümde ardıma düşerken gölgen ?
Sevgili !
Kimlerin dergahının tozlu yollarında öğrendin sen aşka kefen biçmeyi ?...
/…gitmek yasak olsa Lelia kalsan ve uyusan kollarımda !.../
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Dudakları m/imli kadın... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dudakları m/imli kadın... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
melodi,, söz ve ses ancak bu kadar tamamlardı kendini,, tebrikler her iki yüreğe/de. şiir boyu tarifi zor hüzün hissettim parmak uclarıma kadar ve hüznü severimya hani,, şiiri daha çok sevdirdi bana sanki :)) bu şiir.. başka şiir,, çok başka. beni hüzünle sardığı için.. beni duygularımda çaresiz bıraktığı için.. beni ağlattı için.. bu şiiri çok başka,, ayrı güzel... sevgimle.
arkadaş toplantılarında şiir bahsi açılıyor, bodoslamadan giriyorum lafa "Râzı" var bizim sitede...emin olun onu okuduğunuzda gününüz hiç geçmeyecek...her kelimeyi su gibi içip üstüne üstlük onca içilmişliğe kana kana yanacaksınız...
Nereye gideceğimi bilmediğim yol ayrımlarında bırak beni, alfabetik sürgünlerde her harfin sonunda bir idam mangası vardır hani. Satır dışına taşmadan fena makamından kurşunlar seçeyim.
Kaç sela verilirse verilsin ardına bakma. Şah damarıma koyup mekansız hal/ler/imi fasit bir geceye daha düğümlerim kendimi.
merhaba acılardan kefen biçilmiş bir ömrün yazgısı kutlarım bu güzel şiirini Doğan beyin de dilinde bayrak olmuş sanki inan ben de üç gündür ne oldu bu Razı ya nerelerde neden susuyor şiire mi küstü bizlere mi küstü yoksa doğum sancısı çekiyor da bizler üzülmeyelim diye haber mi vermiyor dedim yanılmadığımı gördüm şiir bebek ayaklanmış dillenmiş giymiş gelinliğini görücüye çıkmış iyi ki çıkmış bundan sonrasını şiir söylesin ben susuyorum aşkla kalın yeni doğumlarda buluşmak dileğiyle darçadan sevgiler selamlar...
Yoruldum, incindim, kırıldım hem dinlerken hem okurken dağıldım.... Geç kalmışım şiire, günlerdir siteye giremediğim için kendime kızdım. Öncelikle yerine yakışan şiirini tebrik ederim şairim. Şiirin sancılı bir doğumdan sonra doğduğu o kadar belli ki. Ustaca ve titizlikle her dizesi inci gibi işlenmiş sanki. Harikasın ne diyeyim şairim... Yoruma birşey söylemeye gerek yok, Doğan hocamızdan öğreniyoruz şiir okumayı zaten... Her ikinizin de hayranı olduğumu biliyorsunuz şiirin ustaları, varolun...
Nereye gideceğimi bilmediğim yol ayrımlarında bırak beni, alfabetik sürgünlerde ... A= Aşk'a B= Bulutlara C= Cennete/cehenneme D= vs..... Tüm yerler sürgünse eğer alfabetik sırayla, Birinin diğerinden farkı kalmaz bilirim şair. ... …konuşmak yasak olsa Lelia kimse veda edemese birbirine !…/
/…gitmek yasak olsa Lelia kalsan ve uyusan kollarımda !.../ ... Başlangıç ve final başlı başına şiir. Tebrikler usta.
/…konuşmak yasak olsa Lelia kimse veda edemese birbirine !…/
konuştukça şivesi bozulanlardan bıktım lelia sen sus ki içimdeki yerin değişmesin ... sen canlılıksın, mutluluksun, aşksın, sürursun, masumiyetsin ne çoktu sen sanıp aldandığım, oysa biliyorum dünya değil senin mekanın kendini sen sananlar lelia, harfleriyle, fikirleriyle ve günaha bandıkları renkleriyle hikayeler sunup gittiler ... gitme vakti geldiğinde hiç düşünmediler beni yalnızlığımda biriktirdiğim çürük gecelerden birinde konakladım hep onlar günahı iç dünyalarında emzirirken ... alelacele tutuşturdular günahlarını ellerime hatta günahın koynuna zincirleyip kaçtılar ... giderken suskunluğumu mağlubiyet sansalar da... ... sevgili... aşk/sen ölümü özletiyor bana dayanmanın zorluğu her gidenle artıyor sevgili... aşk, bulmak için aranandır, yitirmek için değil ... /…gitmek yasak olsa Lelia kalsan ve uyusan kollarımda !.../
Kimlerin dergahının tozlu yollarında öğrendin sen
aşka kefen biçmeyi ?...
inci gibi dizilmiş satırlara yorum yapmak haddim değil... yüreğiniz kaleminiz her dem olsun sevgili şair ,hürmetle...