Kadehlerimin kenarında kırmızı kalır ismin dilim de sil/e/mediğim mecburiyetsin
Her gece sana hazırlanırım son kuruşuma kadar ve bacaklarının arasında otururum son kelimem kan çanağı gözlerimden süzülene dek
Her sabah ücreti veresiye yazılmış bir otel odasında kirletilmiş bir çarşafa dolanmış uyanırım Geç kalınmış mesailere ağrırken başım bozulmuş bekaretimi görürüm kasıklarımda ilmek ilmek lakin silemez dudaklarımdan adını ucuz hisset/tiril/mek
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Senin Adın İstanbul Yâr şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Senin Adın İstanbul Yâr şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
........Evet,İstanbul bir başka gösterilip,bir başka yaşatılır. Yaşıyorsunuz diye,milyonlar avutulur.Biz aşkıda yaşadık,ben başkayım diyenlerin,rakamlar savaşında,İstanbul'da....................saygılar.
bilmem kaçıncı uğrayışım sana İstanbul! ah be şiir, ne desem ki senin için. o kadar dik dururken bir o kadar parçalanmışsın, parçalamışlar seni bölük- pörçük. şimdi sen gelmiş hınç alıyorsun ben gibi yaralı yüreklerden, benimki kadar kanamalısınız diyorsun. haklısın belki, belki senin gibi kalmalıyız yedi tepelide. teşekkür ederim şair.sırf yaralara merhem olana değil bazen unutulmuş yaraları kanatanada bir borcumuz olabilir. saygımla.
"Kendimi o kadar çok öldürdüm ki ben senin olmamak için !...
Başaramadım."
O metropolde karmasasina nasil suruklendigini anlamaz insan.. o karmasanin icinde ogutulmus olsa bile, yeniden hayat bulacak bir cok sey kesfeder, yine caglar duygular Istanbul'da.. Vazgecilmezdir.. Tipki ASK gibi, YAR gibi..
Huzun yuklenmis siire ve her satiri kahir dolmus.. Derin anlamlar yuklu.. Imgeler harika.. Begeni ile okudum.. Tebriklerimi sonsuz saygi ile sunarim..
evet, bilirsiniz İstanbul'un keşmekeşliğini, güvensizliğini, insanların dalaveresini, koca bir okyonusta bir damla gibi kaldığınızı oradayken, koşturmaca içinde, bilmem kaç otobüsle işinize gittiğinizi, ahmak ıslatan yağmurda bile trafiğin kitlendiğini...yorar bu şehir sizi.her gün belki daha sakin, kalabalığı az bir şehire gitmeyi planlayarak yola çıkarsınız.Ama vapura bir bindiniz mi? o martıların havada dans edişlerini, denizin tuzlu kokusunu içine çektiniz mi? Güzelim kıyılarının, topkapı sarayının, Haydarpaşanın büyüsüne bir kapıldınız mı tüm düşündüklerinizi unutursunuz bile...hele konu aşk olunca insan İstanbul dışında aşık olamaz gibi gelir insana.çünkü İstanbul aşkın kendisidir. öfff amm da özlemişim İstabul'u .Şiirinizi çok tebrik ediyorum.selamlar, saygılar...
Her insanın bakış açısı farklıdır ve gördüğüne hangi pencereden ve çerçeveden baktığı kişiye hastır.Demek ki arkadaşın gözünden gönlüne yansıyan istanbul şeması böyle.Şu da varki insanın içini yakan,acıtan,doyuran kişiler ve yaşadıklarıdır,yoksa ne istanbul,ne Ankara,ne dağ,ne de taş,nice manası derin şiirlerde buluşmak üzere ....saygılar
yar bana İstanbul’u anlat ’balık ağları dolansın dilime’ Karadeniz ile el ele yokuş aşağı Akdeniz’e avuçları kızarmış martıların eşliğinde yürü yedi tepeden
yar bana İstanbul’u anlat zindandan nemli Kürdilerle beslenmiş Yüksekovalı dil bilmezin hallarıyla ve “dertli cemo” temasıyla turnusol damlalardan girdabı kırmızı Marmara koyunda denizi mavi sulardan yıkayan bilgeyle salkım söğüdün yaşlı ____yaşlandıkça yorulmayan yeşilinden perdeli misketler yaratan ellerin sanatıyla kız gözlerine benim büyüdükçe ağırlaşan aşkımı serpiştir
yar bana İstanbul’u anlat doğa ananın bakir bedeninden yürüyen _______yürüyen _____________yürüyen korsan gösterilerin arasına dalan kara trenlerle ve ecnebi kızların yürek paralayan güzelliği ile bir denizin nefesiyle beslenmiş efsanesi kız kulesiyle yere batmış saraylardan ________________hisarlardan kanatlanmış nice ölü kanatların sahipleriyle ay değiştiren güneş değiştiren _____________pervanesi kopuk aşklarıyla oy çalımıyla kaldırım taşlarını uyandıran Tanrısalite ellerini memelerimin arasından başkaldırmış isyanların masallarına götür
Bu sayfada her dem şiirin keyfi var, salt şiir yazmayı hedeflemeyen şair her şiirine başka derinlikler ekleyerek Gnül telimize dokunuyor... Var olun siz.
Her sabah ücreti veresiye yazılmış bir otel odasında kirletilmiş bir çarşafa dolanmış uyanırım. Geç kalınmış mesailere ağrırken başım bozulmuş bekaretimi görürüm kasıklarımda ilmek ilmek lakin silemez dudaklarımdan adını ucuz hisset/tiril/mek.
şiir adına mükemmeldi betimlemeler ...düşünerek kaleme saygıyla okudum... sağlıcakla şiirle kalın...
"İnancın yok/mu/ senin… Kalbinde, isimleri silinmiş mezar taşları gezdirirsin. Kendimi o kadar çok öldürdüm ki ben senin olmamak için !... bşaramadım..."aslında şiir yarumlarken alıtı yapmayı sevmem. ama bu dizler çok etkileyici. başlıkta öyle... istanbul'u sevmeyenleri hiç anlamadım zaten. bir de eleştiri;illegal kelimesi yakışmamış şiire.;)
İnancın yok/mu/ senin… Kalbinde, isimleri silinmiş mezar taşları gezdirirsin. Kendimi o kadar çok öldürdüm ki ben senin olmamak için !... .... İstanbul....Şiirlerin ve şehirlerin en güzeli.
Boşuna uğraşmışsın şair.kurtuluş yoktur istanbuldan. Heleki yaşıyorsan her hangi bir yerinde. Ben yaşadım bir müddet bilirim. Ve halâ zaman zaman İstanbul derim.
sayfayı okudum ve lal oldum diyebilirim. muhteşem demek az kalır duygularımı ifade etmek için. muhteşem ötesi dizeler okudum. bence şiir bu işte. alkışlıyorum sizi arkadaşım. selam ile.
yaşlanınca bir bakıcan...
İstanbul bir kadın kadar basit
bir kadın istanbul kadar...
Şiir değil bu/buysa ben ne yazıyorum yahu?