Yapamıyorsan -ki kader silinmez alnından dualar olmayınca- acele etme Mehtap eski mehtap değil kurşun sıkılmış ciğerlerine Karnına attığın tekmelerinle hayata gebe kalma Sen bilmezsin verilen her güzelin ! bedeli var Belki gözyaşı belki dört duvar...
Yüzün aynalarda eskir Çatal dilli çizgiler sofrana kuruluverir muradın olmadan Hüznün diplerine vurursun öpen olmaz alnından...
Tut ki doğdun İlk nefesine gözyaşların dolacak, Üryan kalacaksın Rabb’in kucağından Yanaklarına nasırlar tutunacak az gelişmişlikleri ile gün ağarmadan
Ruh yiyenlere güllerini devşirme sıkma ellerini yavan sevişmelerin Parmak uçlarında cinayet var insanların kimlikleri belirsiz Ter kokusuna karışır üç beş kuruşa namusu yosmaların künyeleri isimsiz...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nasılsa öleceksin yârin teninde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nasılsa öleceksin yârin teninde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ölümün nerde ?ne zaman? ne şekilde ? geleceği belli olmayan bu dünyaya, Sırf yarin teninde ölebilmek için gelmek ,bence en güzeli değerli hemşerim saygılar
Hep içimde düşündüğüm şeyler gelmiş dizelerinize,sanki benim kafa sesim...Hep bende böyle bir dünyaya neden...Neyse....Resimde çok ciciydi...Şiir süperdi,çok beğendim.Hisseden hissetiren yüreğinize sağlık...Sevgiler...
Uzun ve anlamlı bir şiir, şiirde konu dağılmadan finale kadar gelmiş.Yaşanılan dünyanın zorlukları ve acıları şairin ağırlıklı seması olmuş, bu tablo o kadar ağır ki şair gönlünde dünyaya gelecek çocuklara bile bu zorluklarla karşılaşmaması için bu dünyaya gelmeye değmez diyor.ve gelirsende bu şartlarda yaşarsın ve ölürsün.Ölüme çare bulunmadı diyor şair dostum, dizeler güzel lakin yazgıdır yazgı değişmez insanlar doğacak yaşayacak ve ölecek ölümünde çaresi yok çünkü zamanı gelince ölümde ölecek güzel dizelerini kutluyorum selamlar.
Ne olursa olsun nefes almak, yaşamak güzeldir sevgili şiir dostu . Hayaller ve hayat birbirinden ayrılmaz ikili gibidir. Herşey mi bu kadar kötü olur, bu kadar mı acımasız olur :(( Okuduğum her satır doğru ,gerçek ama hepte o kötü ve çekilmez hali ile düşünmemek lazım öyle değil mi dost... günü geldiğinde hak edişler ve ödüller kapıları çalacak ve değermiş diyebileceğiz...
Çok çok tebrik ederim...ama doğan güneş kadar gerçek hayatın beklendilerinde vazgeçmeyelim... selam ve dualarımı bıraktım sayfanıza :)
GİZEMLİ YÜREK tarafından 5/18/2009 9:58:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
HAYAT GÜZEL TABİKİ...RABBİN VERDİĞİ BİR ŞEY DEĞİL Mİ SONUÇTA... O GÜZEL OLMAYANI VERMEZ ZATEN DEĞİL Mİ...? HER ŞEY BU KADAR KÖTÜ DEĞİL AMA BİR BEBEĞİN GÜNAHSIZLIĞI, SAFLIĞI, TERTEMİZLİĞİ, YANINDA BİZ BÜYÜKLERİN HAYATIN BOĞAZINDA DURAN ELLERİMİZ KİRLETİYOR HER ŞEYİ... ŞİİRDE ÇOCUĞA DOĞMA DİYORUM AMA ASLINDA DOĞ AMA GELECEĞİN DÜNYAYI BİZ NE HALE ÇEVİRDİK ÖNCEDEN HABERİN OLSUN DİYE UYARIYORUM... ŞİİRDE ÇOCUKTAN ZİYADE BÜYÜKLERE BİR ŞEYLER SÖYLEDİM AMA HER KES -AŞAĞI YUKARI- BEBEĞE DOĞMA DEMİŞİM GİBİ ANLADI...BİZ KİRLİYİZ SENİ HAKETMİYORUZ GİBİ BİR ŞEY BU ... HAYATIN NE KADAR GÜZEL OLDUĞUNU BİLDİĞİM İÇİN ZATEN TÜM BU İSYAN KOKAN CÜMLELER...YAKINDA HAYALLERDE KÜSECEK BİZE İŞTE O ZAMAN BİLEMİYORUM NE YAPARIZ BU HIZLA... İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER...
DOĞUMDA, ÖLÜMDE MURADI HAK TIR, NE DOĞMA DEME, NEDE ÖLME DEME GİBİ BİR ŞANSIMIZ VAR. AMA BİZ ADA GİBİ ADAM OLURSAK, ONLARINDA ADAM GİBİ YAŞAMAK ŞANSLARI OLUR, YAZIK Kİ 25 SENE SONRA DOĞACAKLARIN HAKKINA TECAVÜZ EDEREK YAŞIYORUZ, KEŞKE ANLAYIP ANLATABİLSEK, SAYGILARIMLA.
sevmek sanatının perçinidir çocuk, eğer sevmişsen neslini , sevgini katarsın ..ne kadar da doğduğu dünya çok da güllik gülistanlık olmasa da sevgi yenmemişmidir her güçlüğü?
her ne kadar doğma çocuk dese de yürek doğanın kanunudur bu...doğum ve sonrasında gelecek olan ölüm...ki bilirim bu veryansın gökkuşağını çocuklara giydiremeyişimizdendir ve onları mutluluk yerine hüzünlerin oyunlarına salışımızdandır...
yazan yüreğinizi ve emeğinizi kutluyorum...saygıyla...
Doğma işte... Kal " olduğun " yerde... .... Güzel birazda acıtan dizeler dost. Ama yinede doğsun çocuklar.Çocuk umut demektir. Gelecek demektir. Çok karamsar bir tablo çizmişsin. Haklı olduğun gerçek ama çocuklar doğmasa bütün bunlardan kurtulabilirmiyiz? Hayır. Bence yinede çocuklar da var bizde kalmayanlar. Onlarda yeşerir belki sevgi, onlar yaşatır bizim öldürdüklerimizi. Tebriklerimle. Selam ve selametle kal.
aynen dost..çocuklarda var bizde olmayanlar...ve ben inan çocuklara doğma demedim tam aksine doğacaklar... yoksa biz büyükler bir süre sonra unuturuz masumiyeti.menfaatsiz sevmeyi.ben sadece dünyayı biz büyüklerin ne hale getirdiğimizi önceden bildirmek istedim.kendisinden beklenen umudu bilsin çocuklar istedim.... teşekkürler ilgine...
umutsuzluk değilde dünyaya gelecek çocukların dünyayı ne hale getirdiğimizi önceden görmesi realiteyi bilmesi için yazdım... doğ diyorum aslında ve büyüklerede artık farkına varalım diyorum...ilginize teşekkürler...
doğru...doğan her çocuk dünyaya yeni anlamlar katar...belki de dünya onların yüzü suyu hürmetine bize katlanıyor... zaten bende çocuğa doğma derken aslında doğ ama adım atacağın dünyayı tanı demek istedim... teşekkürler ilginize...
Nasılsa öleceksin yârin teninde.
bu kadar sitem
yare mi