Yağmurlar terli akıyor ilkbaharın üstüne Medet umman neye yarar Adonis, Yaşam, elinde ömrünü tuttuğun çiçekler gibi kısaldı Zemheri aç sevinçlerden besliyor kendini, sus
Kaç uğursuz tellala savaş çanları çaldırtın Ares İçindeki felakete filozofik muammalar zırhı giydir Küçük davullar hazır çalmaya kıyamete bin alametle Ateş dansı bilir misin? Sefil üryan, yalın ayak, kendine aç!
Soyun Boyan Kuşan zırhını Savaş borusu çalıyor kaç!
Nehirler kızıl kan akıyor geçerek üzerimden Durma öyle Daphane! Perilere perde koymaz suyun hikmeti, yan! Yürü korkmadan, Kirpiklerime ayaklarını bırakarak adımla Defneye dönse de bedenin dalında yaprağım
Ömrüm Gövdene Tutuluyor…
Başaklar kırılgan ve soluk Demeter Örgülerinde hangi iklimin kıtlığını getirdin Alnımdan bereketi aldığından beri bitkinim Köklerime hangi ılık duayı sunsan şifasızım
Yağma Talana dur içimde Kendime filizleniyorum
Sonuna hazır olmadığım bir savaş başlat Helen Truva gövdeme kazılmış sahipsiz mezar Orpheus Kılıçların sesinden melodiler yazar Kulak kabarır taşlar ve ağaçlar
Diriler Ölülerden çok Izdırap çeker
Atlantis’e demirledim ölümsüzlüğün çengelini Siren’leri bekle gözleri yanardağ ifrazatında Selen’i izle sadece Titan’lar tutarsa başını gövdende Bulduğun yerde kayıp benim
Dokunma, Sev/me Kaybolurum
Kesik göğüslü amazonlar devir açıyor bak! Hippolitta’nın oklarından çoğalt kadınlığını Birazdan yaşam kınından can bulacak
Kendinden soyun Seviş, İntihar etti şuur Savaş, Ölü bir erkek doğur!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VE TANRILAR ÇILDIRDI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VE TANRILAR ÇILDIRDI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
beyin kıvrımlarındaki yitik-yıkık atlantis şehrinden, ölümsüzlüğün sancılı iksirini yudumlayarak kacanlar olympos dağına mülteci olduğundan bu yana ne rahat, ne huzur kaldı biz ölümlülerde... misal; atlantis'i sular altına gömdüğünden şüphe edilen poseidon'un suc aleti atribu ile hala olympos'un sokaklarında dolaştığı anlatılır. zeus ve hades ile hısım olduğu düşünüldüğünde de dokunulmaz olduğu derhal anlaşılacaktır. 'yılan saclarından sen sorumlusun', dediğim medusa'dan ise bahsetmiyorum, pegasus'un doğumunu bekliyorum zira dört gözle...
ruhlarına ve bedenlerine truva atı, illegal yollarla konuşlandırılmış binlerce troyalı kardeşlerime diyeceğim şudur ki; helen daima ruh ve beden ülkelerini birbirine düşürür, bu nedenle uzak durulmalı yada önlem alınmalı. gothe'nin söylediği gibi; helen'i görmüş olan kişi asla bir daha kendisine gelemez ve eski halini bulamaz.
bu güzel günün sabahında, kendime ödül olarak bu şiiri verdim, muhteşemdi...
ve şair şiiri yarattı,çıldırdı söz ,yüz,göz,öz....şiire söz değmez olur mükemmellik zırh olunca,şimdi ne desem o zırha dokunmaz bilirim...yüreğe sağlık...saygılarımla...
Atlantis’e demirledim ölümsüzlüğün çengelini Siren’leri bekle gözleri yanardağ ifrazatında Selen’i izle sadece Titan’lar tutarsa başını gövdende Bulduğun yerde kayıp benim
Dokunma, Sev/me Kaybolurum
Kesik göğüslü amazonlar devir açıyor bak! Hippolitta’nın oklarından çoğalt kadınlığını Birazdan yaşam kınından can bulacak
Kendinden soyun Seviş, İntihar etti şuur Savaş, Ölü bir erkek doğur! ************ Mitolojiden kaynak bulan şiirinizi sayfanızdan beğenerek okudum. SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN.
...... ...... Aslında bu üç satır tarihi çok güzel anlatıyor...bütün anlamlar bu üç satırda toplanmış bana göre...okul yıllarımda tarih dersini hiç sevmezdim...neden çünkü savaşlar anlatılırdı...ne kadar insan ölmüş bilançosu gözler önüne serilirdi...ve kaç yıl sürdüğü bu savaşların...yani kaç yıl bu savaşa maruz kalan insanların yaşadıkları katliamlar gözlerimin önünde bir film perdesi gibi geçerdi hep...biz öğrendikçe sanki işkence görüyormuş gibi sanki ben de o tarihin içinde savaşmışım gibi bana gelirdi hep...yani acı çektim hep bu kan ve barut kokan tarih dersinden...bu yüzden bu tarih dersini hiç sevmedim ve bir türlü ısınamadım...peki acılar dindimi savaşlar bitti mi...hayır...yani ölenler öldü gitti kurtuldu...sağ kalanlar daha kötü işkencelere ve acılara maruz kaldılar...nefret ediyorum o yüzden bütün yaşanılan bu savaşlardan ve acılardan...yaralıyım ya zaten...yarama dokundun gene )))))...ama kalemini çok güzel konuşturuyorsun...o yüzden de seviyorum hem şiirlerini hem de duyarlı ve güzel yüreğini...sevgilerimle...
şimdi alanıma dokundun bu kadar ustaca yazma be dostum hakında victor hugo gelsin
"tanrılar nektar ve ambrosia yiyip içiyorlardı. venüs beride,jüpiter ötedeydi sakin bir köpüğün beyazlığı üzerinde kypris çıplak ve olğanüstü,dinleniyorlardı sere serpe"
ve tanrılar çıldırmış olmayıydı sen çıldırtmışsın sonunda kaleminle...
ne kadar tarih de koksa şiir,sen de sorgulamalardasın şair.bilinçaltından sana dair bir kelime bile düşse,her kelimenin sonu sorgulama belli ki...
yüreğine sağlık. çok güzel bir şiir.gene her dizesine yorum yazabilirim,okurken çok şey yazasım geldi ama gerek yok be aspendos,biraz ruhum sakin kalmalı...
Gerek yok hayale mitoloji kokularına Tanrıların çıldırmasına ... Dizelerden farksız bir hayattayız... Ve buna sebep sadece bizleriz... Tebrikler yüreğine yine farklısın...
Mitolojinin derin hayal dünyasından yararlanılarak olşuturulmuş, müthiş bir kurmaca, müthiş bir anlatım. Günün şiiridir bence.
Ben de KORKUNÇ SANRILAR FOTOĞRAFYASI adlı henüz tamamlanmamış eserimin girişinde Zeus ve Afrodit'i kullanmıştım. Stigmayna diye de hayali bir karatker yaratmıştım. Onlar ve Hasan Sabbah'ın hatta Turan Dursun'un mitolojik Tanrılar üzerinden gerçek Tanrı'yı tartıştığı bir kurguydu eserin girişi.
Şiirin o kadar güzel ki, sanırım esinlenmeme imkan vardır:)
Sevgilerimle
Derya
gölgesiakdeniz tarafından 9/8/2008 10:11:49 AM zamanında düzenlenmiştir.
Farklı bir şiirdi. Şiirlerinize alışmaya çalışıyorum. gerçekten tarihten kopmuş ve mitolojinin tılsımını taşır gibiler. Yaşama hükmetmiş masalsal kişilikler kendi ironik yapıları içerisinde şiirleştirilerek güzel bir kombinasyon eseri oluşturmuş. Bunu yaratan ruh halini çok merak ettim aslında. Başarılar diliyorum.
misal; atlantis'i sular altına gömdüğünden şüphe edilen poseidon'un suc aleti atribu ile hala olympos'un sokaklarında dolaştığı anlatılır. zeus ve hades ile hısım olduğu düşünüldüğünde de dokunulmaz olduğu derhal anlaşılacaktır. 'yılan saclarından sen sorumlusun', dediğim medusa'dan ise bahsetmiyorum, pegasus'un doğumunu bekliyorum zira dört gözle...
ruhlarına ve bedenlerine truva atı, illegal yollarla konuşlandırılmış binlerce troyalı kardeşlerime diyeceğim şudur ki; helen daima ruh ve beden ülkelerini birbirine düşürür, bu nedenle uzak durulmalı yada önlem alınmalı. gothe'nin söylediği gibi; helen'i görmüş olan kişi asla bir daha kendisine gelemez ve eski halini bulamaz.
bu güzel günün sabahında, kendime ödül olarak bu şiiri verdim, muhteşemdi...