Okuduğunuz şiir 26.2.2022 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Teo İle Satranç Makamında Hasbihal
sayımcıya sordum; beni de saydın mı? ben dedi yalnızca yaratılışı sayıyorum fısıldayışları, doğan şeyleri, bahara ekilen tohumları özlemlerin içindeki gitgide çoğalan o arzuyu yani kısacası yaşama dair olan ne varsa -yok olan şeyleri kör bir dostum var o susuyor
hadi Teo; çıkar aklının ayakkabılarını da -içimizdeki siyah şahı devirelim görünmeyeni görebilmekle başlayalım oyuna biliyorsun, satranç tam bir hayatta kalabilme sanatıdır çok zeki olmana gerek yok, ruhun kör olmasın yeter... örneğin bu şah; hayatı temsil eder, mat ölümdür şu yanındaki vezir, o senin hayat içindeki gücün kaleler ise; korunma, güvende olma mabedin atlar; zapt edilemez özgürlüğün filler; uzakları keşfetme arzundur şimdi sıra en sevdiğim, önemsenmeyen güç; piyonlarda piyonlar senin hayal gücündür hepsi kendi içinde; bir vezir olma tutkusu, bir aşk barındırır aslında onlar; yaşamın içindeki kaçırdığın bir sürü ayrıntının toplamıdır en büyük güçleri ise -güçsüzlükleridir...
hadi gel bilmenin dışına çıkalım gücün dışına unut stratejiyi rakamları hesapları, üç hamle sonrasını şahlıktan, vezirlikten sıyrılıp sırt sırta iki piyon ölene kadar savaşalım bu çağ diyorum bize göre değil ellerine göre hiç! kime rastlasam kalbimin kabrinden geliyor sonra buyur diyor geç otur, kalbim senindir kendimin yakasından tutup, diyorum ki; inanma -bu sıralar aşk; dünyanın en büyük yalanı hem neden Teo; insan aklının sayfaları arasında kurutulmuş bir gül gibi saklar sevgilinin yüzünü neden, her hamlemde ellerimde ayna gibi kırılır zaman neden, her hamlemde kalbim; mağlubiyetler mimari madem dedim; herkesin yarası herkesçe anlaşılmayan yabancı bir lisan dağılın dedim bütün ölçekler -ve bütün mağlubiyetler yalan
hadi kalk teo yüzünü ışıkla yıka birazdan sokağa çıkacak iki çocukluk olalım kırılsın içimizin uslanmaz camları bak, bunları buraya koyuyorum dünyayla alakası yok şeylerin toplamı bunlar -onla da -onsuzlukla da...
baktım ki beni aşıyor bu dünya işleri "öyle yorgunum ki" diyor hamle sırası gelen bir gün bu hayat beni öldürecek peş peşe yalvaracağım -alın sırtımdan kendimi -alın sırtımdan kendimi -alın sırtımdan kendimi dedim en iyisi vur sırtına ey ruhum, Nuh’un gemisini -neslimizi alıp gidelim buralardan...
şimdi, ayakları ve ciğeri çelikten bir at bulup insana varana dek, koşturmak istiyorum belki şimdi değil, belki yarında ama bir gün bu oyun bitecek Teo işte o zaman hamle sırası Azrail’de -olacak...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Böyle bir kalemle neden karşılaşmadım diye hayıflanıyorum inanın. Günün şiiri mi olması gerekiyormuş... Kutluyorum değerli kalemi ve ilginç şiiri.. Saygılar selamlar Üstadım
Teo'nun elinden tutmalı Tao'ya götürmeli (Lao Tzu) Tao ona demeli "Neden o tahtadasın zaten Azrail geldiginde tahtada yolculuk yapacaksın Çık şahın vezirin kalenin... koynundan Çarpışıp yorulmaktan Kendi içine bak Orada işte o atın yanında gülümseyen Ve hoşgeldin diyen seni bulacaksın Satranç mı ? O zaman işte onu bamb/aşka oynayacaksın...
ki, "kendiliğindenlik haline geçerek, evrenle bir olabilsin" yine farkı bir çok pencereler açarak şiirin odalarına ışık tutmuş değerli şairim bu güzel yoruma mavim kalmamış, şuraya gökyüzünü bırakıyorum hürmetle...
Şiiri nasıl fark etmedim hayret satranca da meraklıyımdır ve de şiir özgün ve de çok güzel olmuş. jüriyi tebrik ederim yerinde bir seçim ve karar doğruya doğru. Başarılı bir kalemi her daim tebrik etmeli ve de ediyorum.
Ciddi mi bakacağım hemen bu benim yazım değil ama beğendim her ödül alana gitmiyorum nadir de olsa içimde benim beğenmediğim yazılar da oldu ama eleştirmek de haddim değil egoyla gelen hiç gelmemelidir sadece beğendim yorum yazmadım onlara dürüst davrandım hep.
Teo hayatı kuralına göre bozmak önce oynayıp sonra yenilmek azraile karşı hayat bir piyon olmaya bile değmiyor artık kalbimizi ve vicdanlarımızı koruyacak kale lerimizi yerle bir ediyor bazı sevgiler
Kutlarım günün şiirini usta kalemini Hayatı tesbih yapan sarkilar dinledik ama santraç gibi zeka ve strateji isteyen bir şiir okumamıştım Günün en stratejik şiiri diyebiliriz Tebrikler
Son hamleye kadar bütün piyonlara ihtiyacımız olacak, her ne kadar kalelerimizi yıksa da bazı sevgiler... Teşekkür ediyorum günün en stratejik yorumuna
Hayatı satranca, satrancı hayata bandırmak lazım zaten bir yere varmak için.
Sırtın yere gelmemesi için...
Diğer taraftan şikeli bir satranç tahtasıdır hayat, hep mat olduğumuz... Şairin de dediği hep son hamleyi hep Azrail'in yaptığı.
Yalnız bir sır vereyim sana usta: Valla o ayakları ve ciğeri çelikten bir ata yazık olur usta. Boşa yorarsın. Zordur gayrı içiyle dışıyla bir insan bulmak şu sıra... Ara ki bulasın... Ne yazık değil mi?
Her şiiri ile ayrıcalıklı şiir doğurmakla kalmayan, okuyanı şiirin içinde yaşatan şaire selam olsun.
Eminim kim bu adam diye sormuşsundur kesin:)) Bu ne samimiyet diye de hatta;))) Yarın WhatsApp'tan rahatsız edeceğim fazla merakta kalma diye:))) Sevgi ve muhabbetle...
Hoş gelmişsin güzel insan bu ne güzel bir sürpriz keşke bu uykusuzun sen olduğunu bileydim :) gerçekten çok sevindim seni tekrardan gördüğüme ayrıca bu şiiri manaya mıhlayıcı yorumlarını da özlemişiz her daim sevgi ve hürmetle...
İki istasyon arası Kırmızıyı seriyorum sözcüklerin altına Acıkıyorum okudukça Kabar ey iştahım Benden uzaklaştıkça güdülen boşlukta Kalbimi doyuracaksın Kendimi şiire vuracağım muhakkak Ateşli başlıkların sofrasını kaşıklayan yüreğin Süreğen hikayesi
Şiir mi beni okudu ben mi onu okudum çelişkisiyle bakıyorum içime içime Azrail'in asırlardır süren hamleleri öğretti ki bir tufan olmalı alıp gitmeli nesli. İçimizi gosteren aynalar icat edilince belki yeniden filizlenir insan Şiirin beni okumasına izin veren mısraları için tebrigim ve teşekkürüm kalsın Sevgiyle ,selamla Bostan
Kaleminiz daim olsun...