kirlendik dün artığı yaşamların avlusunda anları ve yüzleri, yüz çiziklerimize gömerek…
ağla egom burası melankolik kırımlar mâbedi düşür anakronik cemrelerini, sunaklarımın duvarlarına şimdi zaman köhne sebepler gürültüsü vahşi taylar yelelerinde rüzgâr taşıyor engebe dağlarıma yontuk toynak izleri bırakarak yüreğimin kovuklarına bildik o en ensiz, lal aksanını sapan yap / kalbin şakağına düşür göğü aklıma yıldız dolsun içim… devinip git afili bensizliğine yekpare adımların topuğunda erisin göç beni senden…
aklımın soyut kavramları tavırlar manifestosu ağrılarım sancıyor, ruhumun korteks kesiklerinde kerpiç dudaklarımda hazımsız sözler kalabalığı uzağın karışık renkli çizgileri avuç içimden hasret içiyor şah damarımdaki yakınlık kalbimi yokluyor secde boylarında yitik kelimelerimi umursuyor ve yazgımdan çıkarıyor sabıkalı günahları tek celsede bağışlanıyorum…
-imkansızlık, yenilginin ilk ve son coğrafyasıdır, ortasından nehirler geçen
ey! ben yanım ey! ay çıkmazı kısıtlı sevmeler döngüsü kayboluşun parmak izlerinden tetiğe düşen bir kurşun bir kuşun bedeninde intihar eder ve aklımda suretin ölür senden bir tek sensizlik kırıkları duvarların çatlak ve tanrısal hep kendi gözlerinde uyanır eski bir cumba kendi aynanda devasa bir ben -için içimden özensiz
sütresi düşük bir mevsim yalnızlığında Eylül’ün iç çekişmeli yaraları ve göç ölü biriktirici şair, paslı kalemiyle ruhunu diker koyu renkli imgeler seçerek başkalarının hayatından paçaları ıslak bir yağmur damlası ışığın küllerinden toka lifleri kopmuş karanlığımın siyah saçlarına payıma düş ve bağışlanma ey kördüğüm günah gravürleri
-ben kendime aitim, senin otlaklarında başka baharlar çiçeğe dursun
ey sevici duy, sana bağırmasam da yak, yık yeniden inşa et bir kuyudan çıkarır gibi kanlı gömleğime kavuşturur gibi öp beni omurgasız ego kırımlarımdan iyileşsin çocuk kalbim…
öp ki! aynamın taraçasında çocukluğumun saçlarını yeniden tarasın baba/annem...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ego Kırımları şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ego Kırımları şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Erkan dostum dahil olmak üzere tüm yorumlara şöyle bir göz attım. Tabii ki en güzel yorumu uyjusuzadam'ın yazması normal, çünkü 24 saat uyanık. Dostumun imge fabrikası(bence bahçesi) ile geçmiş zamanlarda yazdığınız şiirlerin de çok ustaca ve dolu dolu yaşayarak yazdığınız konusundaki düşüncelerine katılıyorum.
Şiirde en çok hissettiğim duygu intihar çığlıkları oldu. Duyulmak isteyen ama sesini duyurmaktan da kaçınan bir yerde ikilem yaşayan ve ikilemin verdiği acıyı yaşamaktan keyif alan birinin intihar çığlıkları. Şair/yazarların muhakkak bir yanı eksiktir ve iyi ki eksiktir ki o kadar şahane şiir/düz yazı yazsın. Yoksa o kuyu nasıl fokurdayacak, alevler nasıl göklere çıkacak....
Biraz şiirden biraz genelden oldu sanırım yorumum ki bu kadar uzun yorum da pek yazmışlığım (nadirdir) yoktur. Bu kadar uzun şiirden sonra şair için bu kadar uzun yorum okumak inşallah yorucu olmaz. Ama en azından yorumumda imge yok. :))
İlk önce kendimden yola çıkarak bir şey yazmak istiyorum. Ben 10 sene önceki şiirlerime bakıp, bunu mu yazmışım şiir diyerek hayıflanırım çoğu zaman. Bu şiir yazılalı 12 yıl olmuş. Ve bakıyorum ki o zaman da usta işi şiirlere imza atmışsın.
Demek ki senin ister içine, ister içeriden dışına baktığın pencere eski değil, güncelliğini koruyan dev bir sinema perdesi...
Demek ki boşa usta demiyorum sana...
İkincisi ilk defa bir şairin egosunu masaya yatırdığıma şahit oldum. Bu da senin güzel ve kibirsiz yüreğinin bir yansıması, hatta tescili diyebilirim...
Şair dobra dobra kendisiyle yüzleşiyor şiirde... İç hesaplaşma desek daha doğru olur belki de...
Her zaman harikalar yaratan şaire selam olsun... İmge fabrikatörüdür çünkü kendisi...
Güzel adam, değerli dostum inan hiç bir şiire bu kadar aciz kalmıyorum senin yorumlarının karşısında kaldığım kadar ee kalem işin ehli olunca cümlelerin dizginleri de elinde oluyor tabi :)
yine bu şiiri anlayan ve hisseden gönlüne sağlık diyerek hürmetlerimi bırakıyorum
Boyunuzu aşması imkansız gibi benim şiirlerim bodurdur genellikle:) ayrıca hayranlığımız da karşılıklı olsa gerek kelimelere çok teşekkür ediyorum hürmetle..
Dar eğri büğrü yollarda Buyurgan olamazsın Kendinden başka çıplaklığa Ciğerlerine dolmuş öfke Tiranlaşır Tutsak coğrafyalar gibi Öznesini feda etmemek için Kırk gün Tufan boğar, tüm dokunulmazlarını Yaşlanmış kabullerini Kum gibi dökülür serap gözlerinden İçimde Öldürdüğüm çocuklardan kalma büyümemişlik Fısıldar durur İnsan kendi derinliğinde duyar Ve yalnızlaşır Hayatın lekeli ve yalancı yüzüne asileşince
Yaralanmış tüm yanlarımız şefkate muhtaç en çok da ego Şiirin çığlığı kavi Selam ve sevgilerimle Bostan
Değerli bir paylaşım yaşattınız.
Kutlarım yürekten.
Saygılarımla.