(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
[?_?] şu an hüzünlü güne düşen muhteşem şirinizi gözlerim fal taşı gibi açılmış fon müziği eşliğinde yorum başlamadan soluksuz okumaya çalıştım sabırsızca örnek aldım kalemlerden bir tanesisiniz ustam tabrikler sagılarımı sunuyorum .
gezinti sayfamda ne güzel durakta durmuşum şiirlerin hepsi fevkalade. yorum yapma gibi bihattim olmadığını anladım. kaleminiz bu sayfalarda daim kalsın saygılar
ey avuç içlerimde uyuyan aşk açsam ellerimi birden güneşe gün yüzüne düşse bakışın sonra toplasan yarım akıl gülüşlerimi dudaklarımdan uyanırmısın içime ölüm değmeden dilime
ve içermisin bir katre abıhayat olan göz yaşımdan son nasibim diye
geçtim içinden hep geceler boyu şimdi sen geç benden dön artık yüzünü bana eyy vakit ömrümün sonu....................................
ne çok içimdi bu lirik sözler düş devletim bir mülteci bu günlerde sığınma istiyorum kendime kendimsiz bir yerde
çok zamandır ayrı kaldığım ıstanbulumu ve gönül dostlarımı ne çok özlemilşim
iyiki varsınız yüreğimizde ve iyiki soluk alıyoruz gönül mabedinizde
Çok mahcup ettin dost şair kali inan bende mesaj atam dedim kapalıydı, nasip böyleymiş
bu arada, hayatımda ilk kez doğumdaşımla karşılaşıyorum:)
bende senin doğum gününü en içten dileklerimle kutlar ve nice güzel şiir ve dostluk adına bütün paylaşımlara hep birlikte diyorum iyi ki sizleri tanıdım / sevgi ve saygı bizden...
Her sayfanıza girişimde şiiriniz gibi asılı kalıyorum.Konusuna ,bezenişine ve akışına hayran kalıyorum.Çokca maneviyat ve inanılmaz örtüşmeler mest ediyor beni.Bunca derinlik hak getire diyerek her satırınızı ayrı ayrı kutluyorum.Sevgilerimle kalın.
Abdulkadir Bostan, Can Hemşehrim, Serbest vezin şiirlerinizde hem Edebiyat defterinde hem yüreğimim şiir sevdasında bir tanesiniz.
Hele bu şiir tam bir duygu ve hüzün yumağı verdi eylüldeki hüzün saçan sonbahar kurusu yüreğime. Küskün yüreğimle ince sızımla tekrar tekrar okudum bu hüznün gamındaki ölmez eserinizi...
Ne zaman sayfanızı ziyaret etsem hep dolu dolu ayrılıyorum... Çokça beğenim ve şiirlerinize hayran yüreğim ile hoşça kal değerli Dost.
Bu sayfada susulur, bu sayfada, hissedilir!.. Kemanın büyüleyen tınısında sürüklenilir bu sayfada boşluğa, gidilebilindiği kadar derinlere... Saz semaisi solukları keser ve... Çok beğeniler bırakılır usul usul yazdıran yüreğe.. Efendim, takdirlerimle, çok çokça hem, diye diye.. Teşekkürlerimle...
Ve Eylül gülüşlü şairler Şiire kan çiçekleri ekiyorlar Her harfi bin tohum gibi Çatlayarak büyüyorsun içimde Köklerini uzak iklimlere Tomurcuğunu gül gamzemde açıyorsun Her yağmur diniği Sen kokuyorsun�
EYLÜL ŞAİRLERİ,KAN ÇİÇEKLERİ EKİYOR HER MEVSİM EYLÜLLERE...NEDİR BU BU AYIN EFSUNU,NEDİR BU AYIN HÜZNÜ,RUHU YARAN, FIRTINALARI BAŞLATAN YADA FIRTINALARI DİZGİNLEYEN BU AYIN GİZEMİ NEDİR..HER MEVSİM İÇİMDEN GELİR GEÇERSİN GİBİ,HER EYLÜL YÜREĞİMİ GÖGÜS KAFESİME SIĞDIRMAZSIN..SEVMİYORUM BEN BU EYLÜLLERİ,SANKİ ELİMDE NE VARSA ALIP GÖTÜRECEK GİBİ...BEN BURDA TAKILDIM ŞAİRİM,SİZDE TERCÜMAN OLDUNUZ O DEĞERLİ KALEMİNİZLE..SEÇKİ ÖTESİ DİZELER,ALIP GÖTÜRDÜ YİNE ,DONUK,KASVETLİ,BİR İSTANBUL GÜNÜNDE..RUHUM BEDENİMİ KAPADI BU GİZ DOLU MISRALARDA...TEBRİKLERİM ŞAİRİN DUYGU DOLU YÜREĞİNE...SELAMLARIMLA..
"Her harfi bin tohum gibi Çatlayarak büyüyorsun içimde Köklerini uzak iklimlere Tomurcuğunu gül gamzemde açıyorsun"
harika sayfa mest ediyor tebriklerim hayata kattığın sevgi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsın değerli şairAbdulkadir dost..:) sevgim saygım selamlarımla...
Her harfi bin tohum gibi Çatlayarak büyüyorsun içimde Köklerini uzak iklimlere Tomurcuğunu gül gamzemde açıyorsun ... Burayı çok sevdim. Tebrikler saygıyla.
düş'ün içinden düşen adamın dizlerinde takat kalmamıştı; aşk'a doğrulmak için eylül'den medet diledi; köz kızılı yangınının, sarı yapraklarına can vermek için kendini doğursun istedi hüzün; kayıp alfabesinin suskun aksanına yağmur niyetiyle suçuna ortak aradı; bir intiharın eşiğinden yeni dönmüş gözlerine, taze bakışlar umdu an bölünürken, biten uçarı bir rüyanın eşiğinde uykusunu diriltmek istedi yeniden çünkü gözleriydi en son sevdiğine kavuşmak için çıkarsızca yedi iklim uykuya devrilen mevsim 'aşk aşk' bir gidişi çiselerken yorgun bedenine, yağmurlarını kaybetti adam ölüm gibi gidiyordu kadın, hiçbir ayak izi bırakmaksızın ardında, göçüyordu kendini kum saati zamandan bile hızlı akıyordu o vakit; yokluğuna düşen erguvan örgülü tuvallerde kuşlar kendi bildikleri ülkelere kanat çırparken, hep yerinde sayan bir aşk yağdı içine öğrendiği kadar karanlıklarda soyunan gülüşlerdi gamzelerin köklerinden, tomurcuğuna kadar yâr kokusu ve aşkın göletlerinde, esaret heveslisi ağrılar peydahlıyordu yakamoz ertesi; deli yanına ağladı EYZÜN.. annesini kaybetmiş o kocaman çocuk ağladı, biliyordu dönmeyecekti aşk, AŞK gibi..
Ah! Deli yanım Muğlak ruh mevsimim Bağışlanmamış ağrılar peydahlıyor yakamoz düşümün / göletlerime
Ağlama Eyzün -------------------Ağlama eyzün ağlama yüreğim dayanmaz o göz yaşlarına. Annem geliyor aklıma ---------Bir çocuk gibi aciz yüreğim annem geliyor aklıma, her an ağlıya bilirim. Ve dönmeyişi / aşk gibi... ------ebediyete giden annem gibi/ aynı yüreği yakıp giden aşk gibi...
Çok güzel bir şiir müzik le ve de vidooylada desteklenmiş mükemmel ötesi birşey olmuş kutlarım kardeşimi yüreğine emeğine sağlık başarılarının devamını temenni ediyorum. Selamlar Saygılar..
Şiirin köşesinde dinlenmek ve eğmek yapraklarını onun inanç zümresine kaybolmak elinin tersi gibi tüm yoksulluklardan haz almak uzay kadar sonsuzluk kadar...tek nokta olana dek yürümek şiirin derinliğne...
böyle bir şey. anlatma zorluğu içersindeyim çok güzeldi yine
Ne tutulur ne söndürülür üstünde hamal taşır ha taşır ömür yükü
Ayakları sevmek yorgunu....
Diyesim geldi benimde nacizane.Her zaman en güzelini yazar her zaman en nadide seçme kelimelerle duygunun tablosunu çizer gökkuşağına bulanmış gönül paletiyle şair.Kutlarım gönül emeğinizi.
dağ gibi bir kaybediş hüznüne, ve öyle anlatır ki, eylülü hüzne vurup, parçalarda eylülle hüznü, eyzün der bir kaybedilmişliğin, eylülde yaşanabilecek en büyük hüznün ismine…
aslında eyzün der annesine, zamansız gidişine, ya da kimsesizliğine…
şair öyle bir başlıkla girer ki şiire, şiirin içine düşürür, hayatın düşünü, kaybedişini,
şairlik işte böyle bir şey, kalem o yüzden İkrâ emrinden sonra hep tetikte, bekliyor yazacak olanı, özlüyor hakkını verecek adamı.
Ağlama eyzün Annem geliyor aklıma Ve dönmeyişi/ aşk gibi...
Hüznün abidesi....resim, müzik ve renk....Bir duygu girdabı şiir...okudukça kendine çeken....ve finalde farklı bir dünyaya göç etmişlik...Yayla yürekli şairim...öylesine kendine özgü ki eserlerin, nerede okusam tanırım...Kalem ve yüreğin var olsun....yaşadıkça üretsin. Selamlarımla....
Okurken insana ütün bir hayatını; dolu ya da boş;iyi ya da kötü; hüzünlü, buruk ya da neşeli yanlarını hatırlatan ve yine okurken bir bitimsiz maneviatmosfer sunan nefis şiirinizdenbüyükhaz aldım; sıkılmadım aynı zamanda, bu da kaleminizin bir başka özelliği... Usta kaleminizi, yüreğinizi yüreğimle kutladım... Selam ve sagılarımla...
Farklı, dikkat çeken, okunmadığı zaman kayıp olacağını ilk dizesinden itibaren haykıran bir şiir. Şairler serbest şiirn çok daha rahat yazıldığını söylerler. Oysa bana göre serbest şiir yazmak gerçektan çok zor. Çünkü ilk dizeden itibaren aynı ahengi, aynı heyecanı sonuna kadar yaşatmalı şiir, kıtalar arası geçişlerde kopuklukların olmaması sağlamak aynı akıcılığı vermek zorundadır şair tıpkı bu şiirde olduğu gibi.
İmgeler, şiirn öyle can alıcı noktalarında devreye girip okuyucuyu bir an düşünmeye itip, tekrar baştan itibaren kendini okuttu dizeelriniz. Özeldi. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
Söz sanatlarının yoğunlukla kullanılışı ve mantık hatası barındırmayışı büyük bir başarıdır.Bunu olması gereken lirizm ile desteklemek ise hamuru en doğru ellerin yoğurduğunun ifadesidir.Günümüzde sürekli birbirinin gölgesi/devamı gibi yazılan ikinci yeni şiir etkilenmesinden uzak ve özgün,kaliteli bir icraa...İçtenlikle tebrik ediyor,serbest vezin kullanan şiir severlerin dikkatle izlemesini/değerlendirmesini diliyorum.Başarıların daim olsun şair.Sevgiler.
Hayalinin içinden düşen adam Dizlerinin dermanından tutunarak aşka doğruldu… ----------------- Yay çekilir hüzün vurur, gölgeler titrer... Suya düşen nağmeler telde harelenir. Umut biter, yeter, yeter kader elverir... Ses sükûta döner de ciğer parelenir...
Müziğin büyüleyen atmosferinde, İşte bu dörtlük dile geldi, yorum diye... Söz bulamadım şiirinize methiyeye.. Belkide yazmak istemem, bile bile.. Çok takdirlerimle..
Sen ey! Bahar ıtri Su goncası / hüzün yarısı Giderken benden Ölüme eş yokluğuna Köstekli zaman duvarları dokur saçlarına Ruh köhnemde üşür tenim seni Göçerken benden / kendini Gözyaşı, rengini sağar ormanlarımın avuç içlerine…
Yine cok guzel yine cok derininde gezen kelimeler /dizeler birbirlerine ayakdas olmuslardi. Kutladim yurekten siiri ve sizi . Saygimla..
Zamanın avlusunda Yağmurun çocukları ve kum dönencesi Karıştır tuvalimde ki kader renklerini Metal bir rüya artığı mafsallarıma duşsun Boylu boyunca geceye dolansın saçların Erguvan düşümü ahlarımdan Ve mevsim kızılı taraçandan sark / yokluğuna
yüreğine sağlık ...kaleminiz kavi olsun diyorum.. tebriklerim kalben
Ve Eylül gülüşlü şairler Şiire kan çiçekleri ekiyorlar Her harfi bin tohum gibi Çatlayarak büyüyorsun içimde Köklerini uzak iklimlere Tomruğunu gül gamzemde açıyorsun Her yağmur diniği Sen kokuyorsun…
eğer ki düşersen gamzelerin gül mevsimine eylül seslenir sana...
üzgün değil mutlu olur sonbahar..
diyorum ya hep sizi okurken kendime ders alıyorum diye...
şiiriniz muhtşemin üstünde ağırladı beni sabahın güzel vaktinde...
sevgiler....
ÇİMLERİN MELODİSİ tarafından 9/16/2011 9:11:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
GERÇEKTEN PROFESYONELCE..HARİKA..ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN.. KUTLUYORUM YÜREĞİ VEDE EMEĞİ.
Güzün hüznü değmiş kaleme her dizede...hoş geldin hüzün,şiirde en sevdiğim konu...Usta kaleminiz ne güzel işlemiş nakış nakış aşkı...Emeğinize,yüreğinize sağlık.Şairi,şiiri alkışlıyorum.Saygı ile efendim.Aşk ile kalınız...
Yüzyılları kanatlanan kuşlara aldanma Ben seni hep yerimde saydım…
III-
Yaprak güzleri gibi İçimi soyunuyorum / karanlığında…
Ve Eylül gülüşlü şairler Şiire kan çiçekleri ekiyorlar Her harfi bin tohum gibi Çatlayarak büyüyorsun içimde Köklerini uzak iklimlere Tomruğunu gül gamzemde açıyorsun Her yağmur diniği Sen kokuyorsun…
şiire ve aşk'a dair ne varsa..yazılabileceklerin hepsini bir araya toplamışsınız gibi, sanki tüm kelimeler en alıcı yanıyla tüken miş..noktalanmış gibi.. bize söylenecek hiç bir şey kalmamış gibi..
çok etkilendim her bir mısrasından. heybenizden şiirler hiç eksik olmasın.. selam ve sevgiler.
ah kıyılarımın mavisi saklı düşlerimin sokak ortası kavgası soyun güneşsiz gecelere bürün ve hayata bir adım daha sokul ömür sabahı olmayan uyku gibi mevsim güz yapraklardan ölmeye başlar gülüşler
Usta işi. Kıılf aramaya lüzum yok, alamıyorsam gözlerimi bunun tek haklı nedenidir kelimeleri sürükleyen elleriniz. Başka bir boyuta sürüklüyorsunuz ya işte buna mağlup olmamak imkansız. Hiç düşünülmemiş var sayıyorum bazı içerikleri kaybolurken girdabında. Tılsımlı bir değnek gibi sanki parmaklarınız, döküldükçe avuçlarınızda özgürleşiyor kelimeler. Hem bütün için varlar hem de bir başlarına. Tebrikler ustam...
Suçumun suçlusu
Zaman gürzlerini tersten vururken
Bir intihardan yeni uyanmış gözlerin
...
ne kadar güzel bir anlatım.. duayla kalınz..