(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''Kuşlara benzer kelimeler, odana dolarlar bir akşam. Nereden gelirler bilinmez. Kâh çığlık çığlığadırlar, kâh sesleri işitilmez. Çiçeğe benzer kelimeler, turuncu, erguvan, beyaz. Bir rüzgâr sürükler hepsini. Bulutlara güven olmaz.'' Sesi sözü emeğiyle bir güz türküsü ah Mehlika çok güzeldi şair çok yürekten kutluyorum saygım ve tebriklerimle... Ayrıca ses ve nefes veren değerli beyefendiyede sonsuz teşekkür ederim susmasın nefesi şölendi...
yasemin00 tarafından 7/26/2011 11:29:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
Dün ve şimdi Herkes seni geçiyor Pencere önü yalnızlığımdan Gölge yapmış gün düşümü sensizlik Aklım çözülüyor buzdan hareler Kalbim gözünü mile vurmuş Senden başkasına kör bakıyor...
destansı bir aşkın güzelliği....sevdanın zor yokuşları...nakış nakış işlenmiş...dizelere...böyle bir güzelliğe ne denir ki...muhteşemdi...yorumda şiirde yine.....gönülden teşekkürler..yüreğinize, kaleminize...saygılar selamlar..
Mana ve anlamın gizeminde, türlü imgelerin betimlemeleriyle süslenmiş şiir her mırasında ayrı bir güzellikteydi... Teşekkürler "Abdulkadir Bostan" iyi ki varsın hemşehrim, serbest vezin şiirleriyle Artvin'imizin gururusun... Selamlarımla, Tebrikler ve Saygılar... Her şey gönlünüzce olsun.
Payidar bir derd-i aşk’a koydun koyalı gönlümü Gözlerimin gölleri, kurak çağlayanları emziriyor Dorukların göğermiş göğsünden...
Duydum ki / Mehlikam Begonyalara öğrettiğin ismimi Oğlunun kulağına okumuşsun ezanlarla...
Tüm samimiyetimle duygularımı hüzün zirvesine çıkartan harika dizeler ,yürekten tebrik ediyorum usta kaleminizi ses olan beyefendiyi başarılarınız bitimsiz olsun değerli dost yürek.saygılarımla.
Yeni bir tarz mı? destansı ve bir o kadar şiirsel. Sevdalanmanın bir başka boyutundan şiir düşmüş, hayır hayır sevmeye dair en etkili kelmilerin analiziydi. Toplamında okurken hazdan sarhoş olmamak elden değil.
Yazan ve okuyanın da harika yorumları şiiri bir şölene bırakmış.
Öyle başka ki 'Mehlika', öyle başka ki; defalarca geldiğim halde yorum bile yapamıyorum, tutuluyorum her defasında. Her gün gelip merhaba diyorum, usulca sokuluyorum şiirin koynuna, o anlatıyor ben dinliyorum... 'Mehlika' kendini dinleten, aşk'a kesik kadın.. 'Ay suçlusu' belki 'Leyla'ya aşk bulaştıran, aşk'ı öğreten kadın' ki gözleri hala aşk aşk bakıyor, seziyorum... Aşk'a başka bir isim konulacaksa o 'Mehlika' olmalı.. Ses ve yorum alıp götürüyor zaten, dokunuyor... Diğer şiirlerin hepsinden ayrı tutuyorum bu şiiri, bunun üzerine nasıl bir şiir yazmalısınız ki, 'Mehlika'nın açtığı o derin çukuru kapayabilsin.. Yahut dokunmayın şair, 'Mehlika Sultan' ne yazarsanız yazın, en sevgili yerimizde kalsın, saklansın..
Ne desem yavan kalıyor, susup 'Mehlika'yı dinlemeli; 'Mehlika'nın baktığı gözlerin sahibinden... Teşekkür ediyorum, kelimelerimi böyle kıvrandıracak kadar ve yorum yapmakta aciz kalabileceğim bir şiir yazdığınız için..
Ey ömrümün bekçisi Gözlerin… Gözlerin aşk çeşnisi Ağrılarım, fiyakalı gök gürültüsü Işığın tokmak dönencesinde Rüzgârın kıvrımlarına yaslanmış / saçların Saçların siyaha örmüş geceyi Gece seni bana sancıyor/ ey! Ay suçlum
tümüyle enfes bir şiir,,, ama ben bu bölümü bir başka sevdim ...
'''kadın yanım / kadınım ''' ... nasıl güzel bir yakıştırmadır bu ...
Şu an ifade etmekte bile zorlandığım,boğazımdaki düğümlenmeleri gidermek için sık sık yutkunduğun,okumaktan buruk bir haz duyduğum bir güzellik olmuş şiiriniz.Sayfanızı kapattıktan sonra bile sözlerin verdiği hüznü üzerimden atamıyacağımdan eminim.K u t l a r ı m...
Abdülkadir Bostan siteye geldiğiniz günleri hatırlıyorum .... daha baştan beri önceki sayfasını egale eden yeni bir sayfa ile çıkıyorsunuz karşımıza ve gördüğümki yokluğumdada tam gaz kuvvetli kaleminizi konuşturmuşsunuz. müthiş bir yorum ilede pekişmiş. selam olsun emeğinize
Altın şehir ağlıyor bir çocuğun yanakların da Mehlika'm su bakışlım şiirler yakılıyor ikindi vakitlerinde kuşlar vuruluyor salasını duyumsuyoru Mehlika'm aralanan göğün renginde... ...
hangi imgesine çarpsak çarpa çarpa yol alsak hangi harfine dokunsak ellerimiz aşk kanıyor üstümüz başımız yine aşk, şiir koktu şair...
Abdulkadir Bostan şiirleri mudavimi olduğum şiirlerden.Zengin imgelerin renk kattığı,anlatım bütünlüğü ve fon müzüğin uyumu ile güzel şiirlerinizden birisini daha okudum,kutlarım şairim.Saygı ile efendim...
açtığı tünelden bir daha geçmeyen gece -gündüz içten içe kemiren kemirdikçe semiren çıkıp giden elma kurdum ne kalır geride; elma yanağında ben o bende ben yuva kurdum içi boş ne gelen var ne giden bir yangına düşercesine düşerken geceye güneş seni sordum penceremden...
pencerem iki kan/at cama düşen güneş cana düşen ateş yüreğim deli divane bekle az sonra gelecek beklediğin kelebek at/eşine pervane?!
... SEÇKİN BİR ŞİİR İŞÇİLİĞİ İLE KARŞI KARŞIYAYIZ. ŞAİRİ VE ŞİİRİ YÜREKTEN KUTLARIM. SAYGIYLA.
Sayın hocam ..Hangi imgeye dokunsam ellerim yanıyor,Kıta araları olmasa nefes alamıyorum,,Finali okurken inanın yorgunum..Alıp götürdünüz bilinmezlere...Elimden tebrik etmekten başka bir şey de gelmiyor..Selam ve saygılarımla...
Edip Cansever'in "Öyle bi çık ki karşıma, her baktığımda ilk defa görüyormuşum gibi, az kalsın ölüyormuşum gibi hissedeyim seni. . ." sözünden yola çıkarak söylüyorum:
Öyle bir şiirle çıkmışsın ki karşıma, her okuduğumda ilk defa okuyormuşum gibi, az kalsın ölüyormuşum gibi hissediyorum şairi. . .
Madem bura paylaşım sitesi; Ve.. Eser sahibinden çıkmış madem buluşmuş okuyucuyla, artık eser okuyucunundur düşüncesiyle paylaşım, paylaşmak hatta biraz dertleşmektir sadece benim ki.. Bu böyle biline lütfen.
Bir okuyucu g/özüyle;
Ta başta demeliyim en sonda diyeceğimi, sürç-i lisan ettik ise affola dedikten sonra;
Tabi beğenilecek, tabi çok beğendim yine, tabi beğeni yorumları alacak. Zira; mükemmel-ötesi bir 'Şiir'.
Bir önce yayınladığınız; 'Yalnızlık Senfonisi' başlıklı Şiir'inizde duygu-düşünce ve kanaatlerimi, darılıp/kırılmayacağınız ümidiyle zaten söylemiştim.. Aynı his-düşüncelerimin hiç bir değişikliğe uğramadan bu 'Şiir'iniz için de geçerli olduğunu yine darılıp-kırılmayacağınız ümidiyle ifade etmeden geçemeyeceğim.
Ve.. O Şiirinize yazmış olduğum naçizane paylaşımıma verdiğiniz cevapta:
"kısaca; hayatım boyunca iyi bir şiir okuyucusuyum çok nadiren de olsa, şimdikiler gibi karalama çalışmalarım oluyordu, ta ki kardeşimin vesilesiyle edebiyat defteri ailesini ve çok değerli şairlerini yani sizleri tanıyana kadar... gerisini benden çok daha güzel ifade etmişsiniz, evet çok kısa zamandır şiir yazıyorum 7 ay olacak... eğer zerre kadar bir gelişme varsa o da edebiyat defteri ve sizlerin vesilesidir, bunun için buradan şahsınız adına herkese teşekkür ediyorum... ve dediğinize katılıyor ve dikkate alacağım, eski sıcaklık ve samimi dizeler fazla imge olunca ister istemez bazı şeylerden ödün vermek zorunda kalıyor şiir... fakat bunu aşmak gerektiğini hatırlattınız"
demişsiniz.
Bu cevabınızla anlaşılıyor ki; çok kısa bir zaman diliminde sadece okumakla, iyi bir okuyucu olmakla çok yol katediliyormuş ve ortaya böylesi muhteşem, kusursuz, mükemmel bir eser ortaya çıkıyormuş!
Ben iyi bir okuyucuyum ve inanın çok hayıflandım kendi kendime. Seçici Kurul belki ben kadar şiir okumuyordur gün içinde. Böylesi çok okurken, bunca burada olduğum ve hayatım boyunca 'Şiir' adına bir arpa boyu yol belki ancak alabildim, hatta alamadım bile okumakla... Bu benim eksiğim ve eksikliğime inanın üzüldüm. Kutlarım can-ı gönülden bu yönünüzü de ayrıca.
Sizin ki; dediğiniz üzre: Zerre kadar gelişim-değişim değil efendim çok büyük çok fazla, hatta fazla değişim, gelişim ve aşama. Lütfen haksızlık etmeyin kendinize. Eski yazdıklarınızla mukayese bile edilemeyecek kadar büyük bir ustalıkla işleniyor kurgu, sözler, imgeler, üslup, akış, dizeler, cümleler. Beğenmemek mümkün değil ki... Kutluyorum yeniden.
Öylesi bir muhteşem eser var ki karşımızda; Muazzam herşeyiyle donanımlı bir kitabın sayfalarını çevirip okurcasına kusursuz 'Şiir'.
Ama.. Ama yüreğinizi ve yine yüreğinizin sıcaklığını, ilk yazdığınız şiirlerinizdeki samimiyeti, içtenliği hissedemediğim bir eser ve yine dön geri oku oku, yeniden oku, öylesi güzel.
Daim olsun yüreğiniz-kaleminiz 'Şair'. Saygımla...
Böyle güzel bir yoruma değer bulmanız şahsım adına onur duydum değerli şair sera...teşekkürler
yoruma eklemiş olduğunuz, geçen yorumunuza cevabımın içeriği bir kaç mesaj içeriyordu iyi ki buraya taşımışsınız...
!- Defterin gerçek bir okul olduğu 2- Buradaki her birey, birbirimize öğretmen olduğumuz 3- çok ve düzenli okumak 4- ve en önemlisi Şair ve ya usta kalem olmadığım, hiç bir zaman böyle bir iddiam olmadı olmayacakta, bir iki şiir yazmakla bunu başaracağıma inanmıyorum, çünkü şairlik bir duruş biçimidir... ben bu işi heveslilerine bırakıyorum...insan olabilme gayretim ile mutluyum.
sizde kendinize haksızlık yapmayınız değerli kalem, biliyorsunuz ki gayet sağlam yazıyorsunuz...
emeğinize ve desteğinize tekrar çok teşekkürler...saygımla
Serbest şiirde anlatımın , imge kullanmanın armoni yapmanın alliterationlar da bulunmanın doğru ve kararlı bir şekilde uygulanması o şiiri tadından yenmeyecek pozisyona getiriyor... Okuyucuya görsel bir şölende bulunuyor şairi... Ve belki de anlaşılıyor... Hani hepimiz şikayet ederiz ya anlaşılammaktan zaman zaman... Sevgili Şair... Sizi ve yazdıklarınızı çok geç fark ettim bunun için üzgünüm...(yalnızlık senfonisiyle) Geç olsun güç olmasın dedim ve tüm işimi bırakıp zamanımı sizin şiirlerinize ayırdım... Gördüm ki kelimelerinizi nerede ve ne şekilde kullanacağınızı çok iyi bilen olmuş bir şairle karşı karşıyayım... Bu beni çok mutlu etti... İnanın Türkiyede başarılı ve kelimesiyle anlatımıyla imgesiyle şiirden anlayan ve bizlere şiir okutturan şairleri gördükçe gözlerim doluyor... Bir şiir aşığı olarak bunları saf ve temiz duygularla söylüyorum...Art niyetten uzak... Bu şiirinizdeki beğendiğim özgün imgelerden bahsetmek istiyorum... " Gözlerimin voltası, kehribar sesinin sabrı,Kalbim gözünü mile vurmuş Senden başkasına kör bakıyor...,Gece seni bana sancıyor,kurak çağlayanları emziriyor..." gibi sembol ve imgeleriniz gönlümün imge krallığında taht kurmuştur:...
Ve final... Şiiri ayakta tutan, okuyucuyu şiiri bir daha okumaya sevk eden ve bir şiiirde olmazsa olmaz olan tek olgudur finalin güçlü olması... Tebriklerimle...
"Begonyalara öğrettiğin ismimi Oğlunun kulağına okumuşsun ezanlarla..."
her dizede başka bir tele dokundu kelimeler.. bu nasıl bir güzellikti dost yüreğim.. bu nasıl bir şiir.. şimdi, ne desem az kalacak ifade etmek için dizelerini biliyorum. defalarca defalarca okunası kadar güzeldi demek istiyorum sadece:
var olsun güzel yüreğin, emeğin.. sevgim ve saygımla..
hayatbuysa ben yokum tarafından 7/13/2011 9:24:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kelime hazineniz takdire şayan gerçek bir ustalıkla dizelere yüreğiniz dökülmüş . Bu harika şiir için kutlarım kaleminizi ilhamınız hiç bitmesin tebrikler SAYGILAR
Ey kalbimin mahur ırmağı, yükü duygu arıtan küpü , yazgımın son terennümü!
...
"Bak! Gök güzü üşüyor yamaçlarımın avuç içlerinde Efil efil titriyor gönül ah-u zarım Bu son yele savruluşu tayların düş koşusunda Çıkıntılarımın çıkmazı Yolumun son yarısı / Mehlikam"
Bak! Üşüyen göğüme akan kıyamet-i zerre şimdi an... Çıkmazımın gül-ü devranı ser süretini ıssızlığımın kıyılarına...
....
"Tut beni Düştüğüm içinin eza evinin duvarlarından Gözlerimin voltasından Kehribar sesinin sabrından Tut aklımı gitti gidecek noktasından İçsel bir diriliş bu Aşk değil Aşktan da büyük / Mehlika bu…"
Bir aşkın yüreğin zirvesine yelelerini savurması bu! Savurduğu her bir zerrenin depremini doğurduğu an bu! İçsel bir çığlığın dışavurumundaki kekremsi tat bu aslında...
...
" Dün ve şimdi Herkes seni geçiyor Pencere önü yalnızlığımdan Gölge yapmış gün düşümü sensizlik Aklım çözülüyor buzdan hareler Kalbim gözünü mile vurmuş Senden başkasına kör bakıyor /mehlikam"
Mile çikeline aklım közünün kışa sevdalı durağında işliyor seni ey aşk! Sensizliğin *gün düşümü kasırgasında büyüttüm poyrazın yanık ellerini... ki bakabildiği kadar yağabilsin ruhum diye...
...
" Ey ömrümün bekçisi Gözlerin… Gözlerin aşk çeşnisi Ağrılarım, fiyakalı gök gürültüsü Işığın tokmak dönencesinde Rüzgârın kıvrımlarına yaslanmış / saçların Saçların siyaha örmüş geceyi Gece seni bana sancıyor/ ey! Ay suçlum"
Ey suçumun günahımın susuşumun yazgısı! savur saçlarındaki yıldızları batsın göğün göğsüne göğsüne kanasın ki kızıl yarınların secdesinde doğurayım sonsuzluğumu...
...
" Gidişin Sırtımda metruk bir hançer Kınımın duvarlarına çarpa çarpa Karaya çek ruhumu Boğulmak üzere sensizlik ummanında Leyla’dan kalma Kaç bin yıllık ateş bu Gecenin kirpiklerinden düşüp, gözlerinde yandığım…"
Ummanım boğulduğum yerde girdabına sarılır da ben susadığım yerde yanarım sana ilmek ilmek Aşk!... Kirpiğimin mabedi yüreğimin ak çığlığı hadi!.. Yürü yüreğime yare yare...
...
"Ey aşk damlası İstanbul kokuşlum Tuti dillim Gözlerin hâlâ aşk aşk’mı bakıyor..."
Ey aşkımın seferi düşü, düğünü, sevdalı gerdanı! İstanbul Yeditepesinde büyütüyor terindeki dünyayı...
...
" Duydum ki / Mehlikam Begonyalara öğrettiğin ismimi Oğlunun kulağına okumuşsun ezanlarla..."
Ezan-ı giz... Tut hisset ve sus...
Tebrikler...
Mehtap ALTAN tarafından 7/13/2011 12:16:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ricasız, herkes gibi çabucak sevmeden, gözlerin yetişemeyeceği bir yere kadar uzaklaştırarak sevgiliyi... Şimdi buna sevmek mi dersiniz? Hayır, sus ve tut nefesinin sinesine. Orda hapis kalsın hareketsiz dudaklarım. Sana ulaşmış sayarım kanatsız kalbimi parmaklıklara tutunmadan yürümeyi öğrenirse. Hayır bakamam ki aşağıya korkmasam bile yüksekten. Uçuruma dönüşmesin diye sana yazdıklarım... ancak sarılırım sabahlara. Biri gelir, ben uyanırım. Rüya mıdır? Öyleyse uyanamam...
Çok güzeldi, her zaman elinizden çıktığı gibi şiddetle duygu dolu... Fırtına tuttu beni, yüreğine sağlık değerli şair.
hoşgelmiş ...şiirler ola...
tebriklerim çokça..şair ve yoruma
saygılar...