(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YANMAYA GELDİK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YANMAYA GELDİK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu gün yine sayfanızda yürek sesinizden gelen harika bir eser okudum anlam kurgusu ve duygusuyla tam anlamıyla güzel bir eser kaleminizden sayfanıza yansımış yüreğine ve emeğine sağlık nice güzel eserler sayfanızda görme dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun sevgi ve selamlarımla kalın sağlıcakla
gelecekten beklentim olmadığı için her şeyden vazgeçtim, sevdiklerimin canı sağ olsun yeter ki. buralarda sadece zaman geçiriyorum sevgiler arkadaşım. İzmir'e gelebilirsem yeniden görüşelim sevgilerimle...
Siyasal hiciv ismi verebilecegimi düşündüm * Tapmak bağlılıkta aşırılık olarak değerlendirilmeli diye düşündüm * İnsanların duşunceleri saygı görmelidir . bizim siyasal görüşlerimize ters düşse bile * Seven ne kadar insan sa eleştirende o kadar insandır * Belki ben hangi fayda ve menfaat sebebiyle seviyorsam biride uğradığı zararı veya memnuniyetsizliği yapılanması sebebiyle eleştirme hakkına sahip olmalı diye düşündüm * Bu eleştirilerde bil hassa resmi makamlara bilhassa milli makamlara saygısızlık şeklini almaması gerekir... çünkü bu bedel ödetir Çok akıllıca verimli yol olarak düşünmem * Yetmişime girerken derimki bir çok milli makam sahibi büyüklere yetiştim kimi sevdiğim kimi sevmediğim di ..
Lakin hiç birine sovmedim Bu asla yapılmamalıdır * Milli makamlara hakareti ülkemize ve halkına saygısızlık olarak değerlendirmek gerekir
Ölçülü olmak kaydiyle eleştiri mutlaka olmalı Her şey ziddiyle sıhhati ne kavuşur * Bence muhatab aynadır bize eksiklerimizi gösterir aleyhtede olsa güzeldir * Şiirde Ozne gizli yani rahatsızlık görünmüyor Sadece şikayet var bence bu şiirde bir eksiklik * Eleştiride Şikayetler le ayıplar yan yana olmalıydı Öğretici olurdu
Saygılarımla
Mustafa çoban
Mustafa Çoban tarafından 5/29/2021 3:09:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yani, kızgınlık ve ani öfke ile yazdığınız çok şiirinizi de okudum ama bu kadar aceleye gelmişini ve bütünlükten uzak olanını hatırlamıyorum desem sanırım hata etmiş olmam - şiirin ecesi, hecenin yücesi, defterin pençesi - Afet Hanım Ablamız...
Sakın aklınıza içerikle alakalı itirazım gelmesin. Elbette ićeriğe katılmıyor, görüş ve hakaretvâri inkısarlarınıza eşlik etmiyorum ama onlar için söylenecek söz - Allah hak ettiğinizi başınıza getirsin - olabilir ancak.
Elbette itirazım şiire!
" Tapmışız " ne demek? Allah'tan başkasına tapılır mı? Hangi sevgi insanı tapma noktasına getirebilir? Eğer getirirse Allah o tapanın belâsını vermez mi? Belâ asla temenni edilmez elbette ama anlattığınıza göre de vermiş zaten!
" Her dile " ve " bin çile "deki " her " ve " bin " sadece kafiye için konduğu çok belli ve sırıtıyor ama onlardan daha çok sırıtan "Verilen sözlere kanmaya geldik " mısraı. Bunca tespit, eleştiri, inkısar, ah ve eyvahtan sonra hâlâ kanmaya niye geliyorsunuz demezler mi? Eğer gerçekten hâlâ kanmaya geliyorsanız her akıbeti hak ediyorsunuz, yok eğer sadece " kanmaya " yı kafiye için kullandıysanız şiire ayıp ediyorsunuz!
Teknik anlamda eleştirilecek çok yer var ama dört kıta ve çok çok acele, âdeta karalamavâri bir şiire çok uygun düşmez diye düşünüyorum...
Biz birbirimizi biliriz ve tanırız. Belki en iyi tanıyanlardanız da....
" Beni üzen ve kıran tek şey Allah zaten belanızı vermiş der gibi ithamınızdır " dediniz ya, işte bu çok ağır geldi.
Benim kastım sadece " Refahı unutup bela kapmışsız " mısraına atıftı. Ve şiirin gidişatı ile parelel bir tesbitti.
Yoksa, Vatan düşmanı, din düşmanı ve namus düşmanı gibi en ulvi değerlerimize düşmanlık edenler hâriç bir vatandaşına, din kardeşine, abla- kardeş dediği biri için belâ dilemek ya da temenni etmek, onun başına gelen beşeri ya da semavi musibetlere, kazalara, hastalık ya da darlığa sevinmek her anlamda zavallılık, acziyet, insani ve İslâmi değerlerle asla örtüşmeyen bir düşkünlük ve perişanlıktır ki; hamdolsun şu ana kadar hiç kapımdan geçmedi ve inşallah bundan sonra da geçmeyecek!
Bu yanlış anlamanın ya da yanlış anlaşılmaya müsait olan sebeplerin altını çizmek istedim Afet Hanım...
Ne şiir okuyacak ne yazacak durumdayım bunu siz de biliyorsunuz. Sadece şiirden kopmamak adına ilgileniyorum. Kaldı ki bir şarkı dinlerken aklıma gelenleri yazdığımı yazdım bir arkadaşıma yorumuna cevaben.
Üslubuma, tarzıma uygun bir şiir değil, düşünülmüş çalışılmış da değil okuyan herkes anlar bunu. Eleştiriye hiçbir sözüm olmaz kasıt yoksa. Özellikle sizin yazdıklarını hiç silmedim karşı da gelmedim. Şiir yazanlar sadece kendilerini mi yazmak zorundadır. Toplumun dili olmak değil midir amacı. Zamanında bir şiir yüzünden hapsedilen kişiye de yazmıştım onlarca şiiri. Herkesin düşüncesine saygı duyarım ve aynı saygıyı da beklerim.
Tapmak kelimesine gelince halk dilinde yanlış da olsa sıkça kullanılan bir kelimedir. Kanmak aldanmak anlamı gibi doymak olarak da kullanılır.
Beni üzen ve kıran tek şey Allah zaten belanızı vermiş der gibi ithamınızdır. Ondan gelene boynumuz kıldan ince, sabretmesini de biliriz. elbette geçecek bu günler de…
Şahsen Afet Hanımın şiirlerine ayrı bir önem veririm Ahmet Bey. Bu yıllardır hep böyle olmuştur. İçeriğine katıldıklarıma da şiir penceresinden baktığımda eleştirilecek yön bulduğumda gerçekten eleştirdiğime Afet Hanım şâhittir.
Bu şiirin içeriğine katılmadığımı zaten söyledim. Neden katılmadığımı inşallah şu korona belâsından kurtulduğumuzda karşılıklı çay içerken ya da mangal yaparken detaylı olarak konuşur, tartışırız.
Elbette daha fazla eleştirilecek şiirler var ama Afet Hanım kadar eleştiriyi kabul eden biri vardı ve sen gösterdin de koşmadık mı? :)))))
Değerli hocam günümün şiiri seçtim ama şiir öyle güzel anlatıyordu Ki hiç bitmesin istedim birazdaha uzun olsaydı istedim Harikasınız Kaleminiz ve siz daim olun inşallah Selam ve saygılarımla O kalem tutan ellerinizden öpüyorum 🌹