KOŞUMUZ VARDIR...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Bekir Oğuzbaşaran;
Mecit Aktürk imzalı güzel, özgün bir şiir.Şiire son iki kelimesi isim verilmiş: KOŞUMUZ VARDIR.Şiirin daha ilk kelimesi sanatlı bir ifade taşıyor.Uçmak, hem bir fiil mastarı olarak, hem de cennet anlamında tevriyeli bir biçimde kullanılmış.Altı dörtlük hâlinde yazılmış bir koşma.Ana redifi; vardır.Birinci dörtlük abab biçiminde kafiyeli.Sonraki dörtlüklerin kafiye şeması ise şöyle; cccb-dddb-eeeb-fffb-gggb...Şiirde yarım, tam, zengin kafiye ve rediflerle hoş bir müzikalite sağlanmış.Mecit Bey, şiirinde Müslüman Türk’ün ruh topoğrafyasını ortaya koyuyor.İnançlarımız, kültürümüz, töremiz, karakterimiz, insan tipimiz şiire ustaca yansıtılmış.Şiirin vezni, 11’li hece kalıbı.Şair, edebiyatımıza yerleşmiş dinî, millî, tasavvufî mecazları ustaca kullanarak onlarla ve kendi buluşlarıyla bizim bin yıldır oluşturduğumuz, geliştirdiğimiz dünya ve âhiret görüşüne sahip insan tipini, birinci çoğul şahıs ağzından (biz) dile getirerek âdeta milletimizin ruh portresini çiziyor.Burada kulluğu en yüksek rütbe bilen bir anlayış var.Şiiri uzun uzun açıklama gereği duymuyorum.Zaten şiir ve şair maksadını, meramını pek güzel anlatmış.Mecit Aktürk’ü, her yeni şiirinde şiir dağına tırmanan bu has şairimizi can ü gönülden tebrik ederim. Selam ve muhabbetlerimle.Yolun açık olsun. Vedat Ali Tok; “Koşumuz Vardır” başlıklı Mecit Aktürk’ün şiiri, halk edebiyatımızın koşma nazım şekli ve 4+4+3 duraklı 11’li hece ölçüsüyle yazılmıştır. Şiirde yarım ve tam kafiyeler kullanılmıştır. Gerek kafiyeler gerekse rediflerle şiire belirli bir ahenk verilmiştir. Millî ve manevi duyguların dile getirildiği bir şiir… Şair, mısralarıyla “Biz kimiz ve neyimiz vardır?” sorusunun manzum cevabını veriyor. Allah’ın istediği gibi bir kul olabilmenin şartı Onun istediği amele sahip olmakla mümkündür. Şair de böyle bir kul olabilmek için gayretin gerekliliğine işaret ediyor. Şiir, edebî sanatların bolca yer aldığı estetik bir anlatıma sahip. Uçmak, hem fiilin adı hem de cennet anlamında kullanılmak suretiyle tevriye sanatı yapılmış. Ten, kafese benzetiliyor. Kuş kelimesi ile istiare sanatı yapılmış. Kuş, kalbi ya da canı temsil eden bir kelimedir. Ayrıca uçmak, kanat çırpmak, kafes, kuş kelimeleri bir ilgi sebebi ile bir arada kullanılarak tenasüp sanatı yapılmış. İkinci ve üçüncü dörtlükte Türk milletinin başkalarında bulunmayan karakteri güzel bir şekilde dile getirilmiş. “Kasvet kalbe kâbus olup boğarken” mısraında k sesleri ile aliterasyon sanatı yapılmış. “Dil sussa da hâlden Hak der bu fakir” mısraı ile dervişlerin gizli zikri hatırlatılıyor. “Ecri eşsiz diyar” tamlaması ile güzel bir benzetme yapılmış. “Elest” kelimesi ile mecaz-ı mürsel sanatı yapılıyor. Ruhlarımızın yaratıldığı zaman Allahü Teâlâ ile yaptığımız kulluk sözleşmesi hatırlatılarak telmih sanatı da yapılmış. “han” kelimesi ile dünya kastedilerek istiare sanatı yapılıyor. Mecit Aktürk’ü bizi böyle güzel bir şiirle buluşturduğu için can u gönülden tebrik ediyorum. Mesut Duran; Mecit Bey, şiirlerinizde biçimsel noktadaki ustalığınızın yanı sıra özellikle dil ve üslubunuzu takdir ediyorum. Bu şiiriniz de aynı şekilde geleneğin izini takip ederken aynı zamanda şiir dilinin klişeyi aşan güzelliği dikkat çekiyor. Şiirde özellikle ritim duygusu ön planda. Bunda kıymetli Yusuf Bey’in de değindiği üzere durak bölümlemelerinin etkisi var şüphesiz. Yeri gelmişken her ne kadar göreceli bir husus olsa da - başarılı kullanıldığında - 6+5 ve 4+4+3 durağın iç içe kullanımının ritim değerini ve müzikaliteyi artırdığını düşünüyorum. Tıpkı şarkılarda türkülerde ezgilerin inişi çıkışı, tek tonda ilerlememesi gibi. Bu yönüyle şiirinizi ritim ve ahenk yönüyle başarılı bulduğumu söylemeliyim. Tebrik ediyor selamlarımı sunuyorum. Erhan Çamurcu; Mecit Bey merhaba efendim. Kendi sesini yakalamış usta şairlerimizden birisiniz. Şekil ve ahenk unsurları itibariyle gayet başarılı bir şiir. Özellikle tam ve zengin kafiyeler ahengi yükseltmiş. Dörtlükleri oluşturan dizeleriniz arasındaki güçlü bağ ayak mısralarıyla bağlama mısralarının sağlam ilişkisi ustaca olmuş. Dördüncü dörtlükteki "düşük doğarken" ifadesi yerine "sakat doğarken" demeyi düşünebilirsiniz. Gürbüz sözcüğüyle karşıtlık oluşturması açısından çağrışımı da yükseltebilir. Elbette karar sizindir efendim. Beğenerek ve keyifle okudum şiirinizi. Nice güzel şiirinizde görüşmek ümidiyle. Saygılarımla efendim. *** ŞiiRDiLLER AKADEMiSi’nden *** Uçmak için kanat çırpar bıkmadan |
İnsan ki içindeki kainatın farkına varsa mesele kalmayacak da, asıl mesele bile bile yaptığı yanlışlıklar eğrilikler doğrulmasına engel oluyor.
Hal dili ve kal iline post seren kelamlarını nice olsun diyor şiire tebriklerimle saygıyla selamlıyorum Mecit Kardeşim.