(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÖNÜL BİR TUVALDİR... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÖNÜL BİR TUVALDİR... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Okudukça özendim, imrendim ve derin derin düşündüm. Çok güzel bir çalışma. İhlaslı bir kalemden satır satır, hece hece inciler dizilmiş sayfaya. Bize de okuyup takdir etmek düşüyor. Selam ve hürmetler sunuyorum.
Hocam, ben şiirinizi yorumlamaktan aciz kalıyorum. Ancak, tembel bir öğrencinin hocasına pür dikkat kesildiğini ve anlamaya çalıştığı ruh haliyle okuyup anlamaya çalışıyorum. Akif i sani'ye saygılarımla
Gönlün yüze yansıması en özel ve en nadide tualdir. Onun için yüreğimizde gizli saklı her ne varsa yüz çizgilerimize rivayet eder.
Siz ne kadar güzelim hoşum iyi biriyim deseniz de tabiat gereği olgunlaşan çizgiler sertliği ya da yumuşaklığı dışa vurur.
Annemin sözünü buraya bırakıyorum.
‘‘Arkadaşlarınızı sesinden, size olan davranışlarından, sohbetinden değil, yüzüne bakarak seçin. Eğer yüzündeki çizgileri yumuşaksa güzel huyludur dost olun’’ derdi.
Yol ağzında her sabah bekleyen seherin hafifliğinde geçsin ömrünüz-ömrümüz.
Sadece ilk değil; yokluklarında bile; dağarcıklarımıza bıraktıklarıyla, nakışlarıyla karanlık gönül gecelerimizde ruhumuzu aydınlatan ebedî öğretmenlerimiz.
Güzel yorumunuzdan bugün de nasibimize annenizin nasihatı düşmüş.
Asımın nesline uyarı niteliğinde , çok yerinde bir muhtıra olmuş. Her dörtlüğü bir birinden anlamlı ve bir o kadar da acı gerçeklerin yansıtıldığı, derin içeriği olan; teknik anlamda da kusursuz ve doyurucu şiirinizi yürekten kutluyorum değerli Mecit Bey kardeşim. Kaleminiz kavi olsun. Saygılar
Merhaba ağabeyim. Gönül tuvaline işlenen nakışlar önce karakterimiz sonra kaderimiz olur. Tıpkı ağızdan çıkan söz gibi, diye düşünürken; şiiriniz bana bununla ilgili çok sevdiğim, kime ait olduğundan emin olamadığım aşağıdaki sözleri hatırlatmıştı. Müsaadenizle paylaşmak istiyorum.
Söylediklerine dikkat et; düşüncelerine dönüşür. Düşüncelerine dikkat et; duygularına dönüşür. Duygularına dikkat et; davranışlarına dönüşür. Davranışlarına dikkat et; alışkanlıklarına dönüşür. Alışkanlıklarına dikkat et; değerlerine dönüşür. Değerlerine dikkat et; karakterine dönüşür. Karakterine dikkat et; kaderine dönüşür.
Peki ne düşünecek, neler işleyeceğiz? Bunun da cevabı elbetteki şiirde verilmiş.
İnşallah ilmek kaçırmadan uyanlardan olabilir herkes, hepimiz. Çok teşekkür ederim ağabeyim. Selam ve dua ile. 🌹
Hoş geldiniz Tülay Hanım Kardeşim Sitelerde şiir paylaşımlarının güzel bir tarafı da, bu vesileyle yapılan nitelikli yorumların bilgi dağarcığımıza katkı sunuyor olması.
Bu yorumunuzda olduğu gibi yani.
Anlamlı, düşündürücü ve eğitici bu veciz sözler kime ait diye kısa bir araştırma yaptım ve buldum; Mahatma Gandhi olduğu görünüyor.
Dizelerim bu derin fikirler arasında kaybolsa da; anımsatmaya vesile olması bile kalemim için teselli;
Başlığı ve içeriği ile her satırı ihlâs içindeki duygularla yazılmış ve öğütlerle bezenmiş, muhteşem güzellikteki yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve ihlâs dolu yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam, duâ, sevgi ve saygılarımla. Allah'a emanet olun. Sağlıcakla kalın.
Gönül bir tuvaldir dil ise fırçan Heceler rengârenk boyandır Asım İblisse fırçana hükmeden hocan Nakışın zamandan ziyandır Asım Mecit Aktürk
Selamun aleyküm Mecit hocam Bu gece kalplerimiz elhamdülillah Aynı çizgide yol almışız 🙏 Ne mutlu ki bana değerli hocamla Aynı hissiyatlar la buluşmuşum Günümün eseridir tebrik ederim O muhteşem yürekte Hak dili muhabbeti Muhammed'le taçlansın Yüreğine sağlık hocam Her daim selametle kal İnşaAllah 🙏🌹
İyi ki varsın ve kalemine iyi ki denk geldim abim.
Saygı ve hürmetlerimi sunuyorum.