🌹Eyleme sen gurebâya istihkâr Hârdan çok daha eşeddir âh-u zâr Her kim fahr ile fakire meded-kâr Petekte arının balı hükmünde...
/Nâfiz Basan🌹
🌹Birbirine girdi sıpalar atlar Garibe yüklendi tüm kabahatlar Kimseye faydasız boş nasihatlar Suskun bir ahrazın dili hükmünde.....
/Şentürk Dursun🌹
🌹İnsanlar özünde gözü kaybetmiş Merhamet gaddarın izinden gitmiş. Ayak ve dizlerin mecali bitmiş Adalet zulümün yolu hükmünde....
/ ŞİİRLERİN ŞAİRİ...🌹
Dünyaya gelip de kir bulaşmayan Temyiz dönemini bile aşmayan Feryadı, ölmeden hiç ulaşmayan Meleklerin ahı, dolu hükmünde... ... Evirip çevirip baksan da aynı Köküne kibriti çaksan da aynı Dünyayı başına yıksan da aynı ’Ben’ demek, şeytanın hâli hükmünde. .... Bazı söz derindir kolay duyulmaz Vakıf olan bilir, asla doyulmaz Çığlık olur fakat sesten sayılmaz Sükut hoş çalgının teli hükmünde...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖLÜ HÜKMÜNDE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖLÜ HÜKMÜNDE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayırlı cumalar değerli ağabeyim. Bu kadar mı? Değil ama çok da bir şey sayılmaz devamı.
Birbirinden kopuk,konuyu yakalayamayan 2-3 kıta ile eşlik etmek istedim şiirinize. Kopuk diye önce vazgeçtiysem de sonra; "Bari ağabeyimin şiirinin yorum kısmında dursunlar" diye düşündüm. Nasılsa dönüp dönüp okuyacağım bir sayfa...😊 Müsaadenizle...
Dünyaya gelip de kir bulaşmayan Temyiz dönemini bile aşmayan Feryadı, ölmeden hiç ulaşmayan Meleklerin ahı, dolu hükmünde... ... Evirip çevirip baksan da aynı Köküne kibriti çaksan da aynı Dünyayı başına yıksan da aynı 'Ben' demek, şeytanın hâli hükmünde. .... Bazı söz derindir kolay duyulmaz Vakıf olan bilir, asla doyulmaz Çığlık olur fakat sesten sayılmaz Sükut hoş çalgının teli hükmünde.
Güzel şiirleriniz için teşekkür eder, saygılar sunarım ağabeyim. Selam ve dua ile...
Aa bir de ağabeyim az kalsın unutuyordum. Şu 'sağnak' kelimesi şayet 'avcunda' ile aynı kaderi paylaşmıyorsa; 'sağanak' olarak yazılıyor diyorlar.
Estağfurullah ağabeyim. Türkçe öğretmeni olsaydım "vazifemiz" derdim. Bence olmasak da vazifemiz.
Bir dili geliştiricek olanlar da geriletecek olanlar da o dili kullananlar değil midir? Dilimizi seviyorsak; sevdiğimizi, bir şekilde göstermek vazifemiz. :)
İmla Polisi fikri gerçekten çok iyi bir fikirmiş. Düşünmedim desem yalan olur. 😊 Fikri bulanı bulup izin alarak, başka bir hesap açtıktan sonra imla dışında tek kelime etmeden şiirleri yorumlamak ne kadar iyi olurdu. 😊
Yoğun olduğu halde ertelemeyip erken cevap vermeye çalışması da ağabeyimin inceliğinden. Asıl ben size çok teşekkür ederim.
Okullarla, derslerle beraber ben de sitede çok kalamıyorum, kalamayacağım gibi görünüyor maalesef ağabeyim.
Eymen de ellerinizden öper. Yengeme çokça sevgiler ve hürmetler. Selam ve dua ile...
İnsanlar özünde gözü kaybetmiş Merhamet gaddarın izinden gitmiş. Ayak ve dizlerin mecali bitmiş Adalet zulümün yolu hükmünde..../ ŞİİRLERİN ŞAİRİ...
Deyiverdim bende acizane, şiirin gölgesinde soluklanirken. Sizin şiirlerinizin her biri bir çınar niteliğinde ve insanın şiirin gölgesinde oturunca günlerce kalkası gelmiyor ama ne çare işte hayat ve telaşesi de fırsat vermiyor uzun uzadıya soluklanmaya.
Yoksa yazardım da yazardım. En azından diri hükmünde olduğum belli olsun diyerek...
Dertli yüreğinize, mâhir kaleminize selâm olsun Üstâdım.
Böyle içli içli yazıya dökülen mısraları okuyunca, insan ne diyeceğini de bilmiyor. Zîrâ, çözüme yol göstermeyen her kelâm, sanki lâf-ı güzâftan ibâretmiş gibime geliyor.
Eyleme sen gurebâya istihkâr Hârdan çok daha eşeddir âh-u zâr Her kim fahr ile fakire meded-kâr Petekte arının balı hükmünde
Birlikte rahmet var demişken Hüdâ Nifaktan nağmeler çaldırdık uda Çakal can alırken her gün pusuda Mü’minler(!) uykuda; ölü hükmünde
Her dörtlüğü birbirinden anlamlı ve birçoğu duyarsız yüzlere atılmış şamar hükmündeki, duyarlı yürek sesinizi gönülden kutluyorum, Allah râzı olsun inşallah. Ne söylenebilir ki durum bundan ibaret desek de mesuliyetten kurtulmak hiç de kolay değil. Sonsuz selam, duâ, sevgi ve saygılarımla. Allah'a emanet olun.
Bu kadar mı?
Değil ama çok da bir şey sayılmaz devamı.
Birbirinden kopuk,konuyu yakalayamayan 2-3 kıta ile eşlik etmek istedim şiirinize.
Kopuk diye önce vazgeçtiysem de sonra; "Bari ağabeyimin şiirinin yorum kısmında dursunlar" diye düşündüm.
Nasılsa dönüp dönüp okuyacağım bir sayfa...😊
Müsaadenizle...
Dünyaya gelip de kir bulaşmayan
Temyiz dönemini bile aşmayan
Feryadı, ölmeden hiç ulaşmayan
Meleklerin ahı, dolu hükmünde...
...
Evirip çevirip baksan da aynı
Köküne kibriti çaksan da aynı
Dünyayı başına yıksan da aynı
'Ben' demek, şeytanın hâli hükmünde.
....
Bazı söz derindir kolay duyulmaz
Vakıf olan bilir, asla doyulmaz
Çığlık olur fakat sesten sayılmaz
Sükut hoş çalgının teli hükmünde.
Güzel şiirleriniz için teşekkür eder, saygılar sunarım ağabeyim.
Selam ve dua ile...
Aa bir de ağabeyim az kalsın unutuyordum. Şu 'sağnak' kelimesi şayet 'avcunda' ile aynı kaderi paylaşmıyorsa; 'sağanak' olarak yazılıyor diyorlar.
Saygılar ve selamlar. 🌹