(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DELİ'CE DİZELER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DELİ'CE DİZELER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dört elle sarılmış sabrı cemile Tek kelam kötü söz gelmemiş dile Zikzaksız yol almak istese bile Önünde bir sürü engeli varmış......Şentürk Dursun
Her şiiriniz birbirinden güzel, her şiiriniz birbirinden düşündürücü ve de etkileyici hocam. Hüzünlü şiirler beni çok etkiliyor. Sizin "cemresiz bahar" adlı şiirinizden çok etkilenmiştim ve ona nazire mahiyetinde bir şiir yazmıştım. Daha doğrusu yazmaya çalışmıştım. O şiiri yayınlasam acaba şiire gölge düşürür müyüm diye tereddütteyim. Zira usta bir şoförün yanında araba kullanmaya benzer mahir kalemlere nazire yazmak. Ama çırakların hataları hoş görülür diye düşünüyorum. En derin saygılarımı ve selamlarımı sunuyorum.
Kalemleri kıyaslayan vardır muhtemelen. Şükür ki haddimi bilmiş, böyle bir hataya düşmemişimdir. Gayretim; kalemime teveccüh gösterip şiir soframa bağdaş kuran dostların hayalkırıklığı yaşamadan, hece lokmalarımdan haz alarak ayrılmalarını becerebilmeye olmuştur her daim.
Kıyası zamana bırakmak gerek. Ortaya güzel bir eser çıkmışsa zamanla farkedilir, hak ettiği değeri bulur diye düşünüyorum.
Mahir kalemi olan Şentürk Kardeşim şiirimden esinlenerek bir şiir kaleme almışsa; elbette paylaşım hakkıdır ve bundan ancak onur duyarım.
Güzel dizeleriniz ile bezediğiniz yorumunuz için teşekkür ederim Şentürk Kardeşim.
Bilen bilir, köylerin köylünün halini doğru insanlara Zaten genelde deli lâkabı takarlar. Bende köyde büyüdüm yetiştim. Dedeme deli memmet derlerdi doğru sözlü olduğu için. ALLAH tüm ölmüşlerimize rahmeti merhametiyle muamele eylesin İNŞALLAH. Duyarlı yüreğinize engin gönül deryasına sağlık. Kaleminiz daim solmasın hocam. En içten saygı ve selamlarımla.
Dünyada her hakkın ihlali var artık maalesef. En başta da yaşam hakkının. İnsan görünümlü çıldırmış yaratıklar yüzünden ekranlara bakamaz, haber dinleyemez olduk.
Vampir istilasına mı uğradık ne?
Yüreğimde o kadar çok şey birikti ki, ne yazsam eksik kalıyor. Yazmaktan başka elimizden bir şey gelmemesi ise utanılacak bir durum.
Utanıyorum zaten.
Anlamlı ve değerli dizeleriniz ve yorumunuz için teşekkür eder hayırlı günler dilerim Elif Kardeşim.
Keşke bütün insanlar şiirdeki deli gibi olabilseydik yapacağımız en hayırlı bir iş olurdu herhalde. Başlığı ve içeriği ile ihlâs içindeki duygularla, akıcı bir üslupla harika yazılmış, öğütlerle bezenmiş yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve ihlâs dolu yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam, duâ, sevgi ve saygılarımla. Allah'a emanet olun. Hayırlı geceler diliyorum.
Köylerde kalmayan bu şevk, bu zevk, merhamet hissi ve ihlas; şehirlere kocaman bir beddua olarak aktarıldı. Şimdi şehir yerlerinde boş torba ve sepetlerle gezen fakir ve yoksullar, çöp konteylerinin yanlarında gezinen, konaklayan garipler şehirlerin nüfusunu işkal eder duruma geldi. Genelin maaşını aşmasına kanunlarla izin verilen kiralar, kiracı ve ev sahibini düşman kardeşler haline dönüştürdü. Bunlar daha iyi günler dendiğini duyar duruma düştük. Daha garibi; bazı köylerimizde çocuklarını yoğaltmak için, vahşetin değil insanlarda, hayvanlarda dahi görülmeyecek şiddetini yavrularına uygulamaya başladılar. Sadece Allah'tan imdat bekler duruma düşürüldük. İnsanların birbirlerine olması gereken yardımseverliği ise, hayallerden dahi ötelerde kaldı. Güzel şiirinin etkisi bana bu saatlerde dahi gör ki neler yazdırıyor sevgili Mecit'ciğim. Tebrik eder, hayırlı geceler dileğimle Allah'a emanet kalın derim. Selamlarımla... (Aksakal)
Gecenin bir yarısı Enver Ağabeyime bu kadar zahmet vereceğini bilsem, paylaşım yapmamayı tercih ederdim muhterem Ağabeyim.
Yaşadığımız gezegen acayip bir yer oldu. Sevgi, merhamet, şefkat... maziye has hasletlerdi galiba. İnsanlık can çekişiyor. Herkes her şeyin farkında; lakin kimse gidişata dur diyemiyor maalesef.
Gelecek nesiller adına ürkütücü bir durum.
Anlamlı ve değerli yorumunuz için teşekkür eder hayırlı günler dilerim.
Tek kelam kötü söz gelmemiş dile
Zikzaksız yol almak istese bile
Önünde bir sürü engeli varmış......Şentürk Dursun
Her şiiriniz birbirinden güzel, her şiiriniz birbirinden düşündürücü ve de etkileyici hocam. Hüzünlü şiirler beni çok etkiliyor. Sizin "cemresiz bahar" adlı şiirinizden çok etkilenmiştim ve ona nazire mahiyetinde bir şiir yazmıştım. Daha doğrusu yazmaya çalışmıştım. O şiiri yayınlasam acaba şiire gölge düşürür müyüm diye tereddütteyim. Zira usta bir şoförün yanında araba kullanmaya benzer mahir kalemlere nazire yazmak. Ama çırakların hataları hoş görülür diye düşünüyorum. En derin saygılarımı ve selamlarımı sunuyorum.