(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GENÇ MEMUR EYMEN'E ÖĞÜTLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GENÇ MEMUR EYMEN'E ÖĞÜTLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sana ait olsun o en temiz el Ter helal koktukça lokmalar güzel Nefse hoş gelse de Mülkî’den gazel Her zaman peşinden gitme İsmail! Mecit Aktürk
Karun muydu o övüp duran Firavun değil miydi şirk koşan Kabil'di kine asla doymayan İnsandı Yaradana şükür etmeyip asi olan Hani neredeler dünyaya hüküm koyan Bir zerresin Allah katında yok bile sayılmayan.. Dedi kardeşin Değerli hocam bugün ev taşıma işleri Dolayısıyla yoruma geç kaldım 🙏 Bu muhteşem eseri tüm kalbimle Saygımla tebrik ediyorum Kapını çalıp böylesi kelime Hazinesini yüreğe aktarmak çok muhteşem Sen var olasın sağlıkla her daim İnşaAllah Yüreğine sağlık Mecit hocam Sonsuz saygılarımı sunuyorum Hayırlı huzurlu akşamlar dilerim
Allah razı olsun hocam Çok şükür bitti kardeşimin eviydi Paylaşım yapınca gördüm sadece o an beğeni yapabildim hocama karşı asla da beğeni yapıp geçmek yakışmaz 🙏 Şükür eve geldim ilk nefeste sendeyim ☺️ Tekrardan güzel duaların için Allah razı olsun Yüreğin dert görmesin İnşaAllah Saygılarımla hayırlı akşamlar dilerim hocam 🌹🌹
😊 Gün şiirini naçizane enfes bulmuş 'ya tutarsa' diye güne de seçmiştim. Şimdi çifte nefasete ermiş bir sayfayı okumak tebessüm ettirdi ağabeyim. Çok teşekkür ederiz.
Sadeceee afilli kelimesinin doğru yazılışının "afili" olduğunu söylesem, yorgunluğuma verip affedersiniz beni, diye düşündüm, inşallah.
😊😊 Bazen nedenini bilmeyiz ama bazı kararlarımıza çok güveniriz. Belki sezgisel, belki bir çeşit ilham,belki görünen kısmın görünmeyen kısım hakkında ipuçlarıyla dolu olması... gibi nedenlerin güçlü olmasından, aksini düşünmeyiz bile. Çoğu zaman da yanılmayız ağabeyim.
Tavsiyeleriniz daima çok değerlidir. Zaten dinliyorum da. 😊 Fakat ben ISRARLA öncelikli olarak sizi takip ediciyym. :) Şiirlerin isimlerinin değişmesindeki görünen ilk faydayı söyleyeyim müsaadenizle. Daha mı güzel olmuş ne? ☺
Bize bir harf öğretene köle olmasak da, bir hatamızı gösterene gök mavisi ikramımız var Tülay Hanım Kardeşim.
Üstad derken zorlanmadığım nadir kalemlerdendir Aslan Bey. Edebiyata gönül veren ve kalemini geliştirmek isteyen her kardeşimize -naçizane- gönül rahatlığıyla örnek model olarak gösterebileceğim mükemmel bir kalem.
Fi tarihinde yazıp, özensizce paylaştığım dizelerin dikenleri arasında gul koklama sevdasına düşenlere; aklıma ilk gelen Yavuz Doğan ve Aslan Avşarbey'in gönül bahçelerini tavsiye ederim.
Ama nerdeee... Dinleyen kim.😃
Lakiiin... Bu gayretiniz devam ettiği taktirde, eminim ki; zaman kaleminize kıvam katmaya devam ederek, güneş gibi gördüğünüz dizeleri gölgede bırakacaktır.
Ne de olsa; şekerin tadı dilin bala değdiği âna kadar hoştur.
"Devlet malı deniz..." lafından bıktık Sözümü yabana atma İsmail ’Nihayet ben de bir memurum artık’ Diyerek yan gelip yatma İsmail!
Şerefli payen var, tertemiz mayan "Adamdır" desin her adını duyan Düzen zorlasa da, aldırma... dayan Zillet çamuruna batma İsmail
Bilgi birikimin, dil arkın olsun Rüşvetle dönmeyen bir çarkın olsun Bakma sen ’herkes’e; bi farkın olsun! Kazancına haram katma İsmail
Şair, İsmail'e hitaben, devlet malına sahip çıkmanın, dürüst ve namuslu bir yaşam sürmenin ve rüşvet gibi ahlaki olmayan eylemlerden kaçınmanın önemini anlatıyor. Toplumsal düzenin baskılarına rağmen doğru yoldan ayrılmamak ve kişisel bütünlüğü korumak, şiirin ana temasını oluşturuyor. Şair, İsmail'e ve dolayısıyla tüm okuyuculara, toplumda saygın bir yer edinmek için şeref ve dürüstlüğün korunması gerektiğini hatırlatıyor.
Devlet malı, milletin efendisi olan her bireyin koruması altındadır. Bu bilinçle yazılmış bir şiir, toplumda farkındalık yaratma gücüne sahiptir. Şiirin, değerlerimizi koruma ve gelecek nesillere aktarma konusunda önemli bir rol oynadığına inanıyorum. Edebiyatın bu gücünü kullanarak, toplumsal sorumluluk ve sahiplenme duygusunu pekiştiren eserler yaratmak, her yazarın en büyük başarısıdır. Teşekkür ederim, böyle değerli düşünceleri paylaştığınız için.