Sonbaharın son ışıkları, dağ rüzgârında mırıldanan büyük yalnızlıklar gibi!
Yağmur mevsimi, Merdivende oturan adam Yüzünün bir yanı soluk Diğer yanında düşünceler(i) Üzerime yağdı anılar Eski çağlıların sesi kesik Yolum seninle aynı yol değil Sinemde ayrı iki çizgi Ben o’nun soluğuyum Gözlerimde uzak nehirler Rüzgâr, yön değiştirirken Büyür ulu sessizlik
Önceki günün yemini "Niye ’Toprak ağıt çeker? Uyuyanlar altında uyanır mı? Annemle babam bahçemizde Kaldır boşluğa düşen sarılışımı İsyan edecek olan benim Göz oyuğumda yaşlar İki göğsümden birini aldılar Kim silebilir ruhumun izini Ayaklarımın hissi de yok Bu sabah Yağmur olarak yere düşer sesim
Ahh! Viran şehrin şarkıları Denizler kabarır fırtınayla Yalnız bırakır mıyım seni? Yanağımda yetim öpücükler Gölgesini çizmeye devam eder
Senin gibiyim ey gece Karanlık beni gizlese de Adaletsiz kalan özlem yığını Anlamazlar seni, beni, ikimizi Dün geceki yürekli yoldaşım Eski evimizde boş bir sandalye Öylesine mahsun duruşlu Öylesine yalın
Kim duyar örtünün ötesini Uzak tepeleri gizleyen sis Engelle gözlerime dokunanı Yumuşacık yüzlü annem Ruhumu bırakma ne olur Tut yakasından, o küçük bir çocuk Mor gölgelerde aşılmaz dağlar Hâlâ (çok) seviyorum Öylesine derin Öylesine gömülü..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gri Sisler ve Sesler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gri Sisler ve Sesler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Günün şiirine imzasını atan duygulu ve vurgulu kaleme tebrik ve sevgilerimle. Muhteşem bir şiir kaleme almışsınız. Beğenerek, emeğinize ve sanatınıza saygı duyarak ilgiyle okudum. Kalemin serbest şiirler konusundaki hünerini gözler önüne seren seçkin bir şiirdi. Kaleminiz hiç susmasın. Sevgi, saygı ve sonsuz başarı dileklerimi iletiyorum. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
İçi dolu bir yaşanmışlık özlem geriye dönüp bakıyoruz ve kalbimiz her gün için başka çarpıyor. Yitiklerimiz, ruh hezeyanımız , keşkelerimiz ama elde son kalan gerçeklerimiz var. Demek ki yaşamamız gerekiyor acıyı, mutluluğu yokluğu.. Hep böyle mi olacak? Bir yanımız büyümeyen hep çocukk.. Çok duygusal bana hitap eden, beni sürükleyen güzel eserinizi ve sizi tebrik ediyorum. Ayrıca siteye çok gelemediğim için görememişim..Günün eserini sizleri bir kez daha tebrik ediyorum. Selamlarımla.
Saygı değer Şairimiz Güzel Eserinizi Canı Gönülden kutlar Tebrik ederim Güne çok yakışmış doğrusu. Yüce Rabbim daha güzellerini yazdrmayı nasip etsin. İlhamınız bol yüreğiniz kaleminiz var olsun. Selâm ve Duâ ile Saygılar Sevgiler.
Göğsündeki hayatın en mutlu günlerini birlikte yaşadık yaşıyoruz… Ellerimiz kuru değil ıslak bu yüzden birbirimize sarılışlarımız yankısından çıkan ses su gibi tertemiz
( Ağabeyler bu kadar sevilmiyor galiba! Yaratılış gereği abla da olamayacağımıza göre ancak Nezahat Hanımı kıskanmakla geçecek ömrümüz )
Latifesi bir yana, anne ve baba şiirleri sözün bittiği yerlerden biridir! Allah göçmüşlere rahmet, hayatta olanlara sağlık içinde uzun ömürler nasip etsin.
Fuzûli ve yapmacık sözlerden arınmış, içten, samimi ve duru bir şiirdi. Okuyucuyu zorlamayan...
Siz, ister burada ister dışarda olun güven duyduğumuz hocamız hem de ağır ağabeyimizsiniz. Yürektesiniz. Varlığınız sevincimiz olduğu kadar saygıyla anışımız, bilgide kuvvetimizdir. Hürmetlerimle.
Annemle babamın yürüdüğü yolu izledim. İzlerinin bana bıraktığı tek miras sağır ve dilsiz olmayan tomurcuklanıp çiçek açan sevgidir.. Sevdiklerime doğru kollarımı alabildiğince açarak her gün Yaradan’a yüreğime bahşettiği güzellik için teşekkür ediyorum.
Ağabeyim büyüğüm saygımda sevgimde değerli Hocam, siz edebiyat defterinin kudretli ve bilge kişisiniz. Abim olmanızdan mutluluk duyar ve kız kardeşiniz olarak verdiğiniz değer için şımardığımı ifade etmeden geçmeyeceğim
Ben sizi yıllardır edebiyat defterinden şiirlerinizden tanır ve okurum. Ne kadar güzel abla kardeş şiirleri aynı günde gün şiiriyle sayfayı süslemeniz.. Yürekten tebriğimle
Ailemiz, kendi zincirimizin en güçlü halkasıdır. Sizi hayatın ötesine güvenle korkusuzca mertçe sevgi dolu adımlar atmanızı sağlayan dev meşe ağacı gibidir…
Annemin Babamın engin insan oluşu yer kürenin içinde ulaşılmaz mesafeler olmadığını içinizdeki zirvelere doğru istemek ve azmetmek parolasıyla yola koyulun derdi.
Bizim evde her sabah sobanın üstünden yayılan süt kokusu, mısır ekmeği, tereyağının üstünde göl olduğu muhlamanın cıss sesi dokuz öğrenci aynı anda okula yetişmek için minnacık ayaklarımızla merdivenleri patır patır ikişerli atlayarak koşa koşa mutfağa doğru çıkardığımız seste babamın düşeceğiz korkusuyla ve gururlar sevgi dolu gözlerle merdivenin alt basamağında seyretmesi.
Çocukken hafızamıza bizi birbirinize sımsıkı bağlarla bağlanmamızı sağlayan mühürlerin ilk dalgalarını yerleştirdiler.
İstemek ve azmetmek yürekten gelen gönül sesinizse mutlaka gerçekleşir…
Ablacığım, sevgimde saygımda ihtiyaç duyduğumda uzak mesafeleri yıkan ÖĞRETMENİM babamın annemin çalışkan kızı gurbet ellerde büyüyen çiçeği seninle edebiyat dünyasında aynı günde olmaktan gurur, şeref ve onur duydum…
Mevsim sonbahar olsa da düşüncelerimi sözcüklere ilkbaharın ilk misss kokusunda siz değerli seçki kurulu ve edebiyat defterinin a dan z ye güzel insanları sayfama uğrayıp bıraktığınız görüşleriniz için teşekkürler
Ümmühan Yıldız tarafından 11/3/2020 8:02:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nabi'in bir şiiri aklıma geldi Bacım. ''Bağ-ı dehrin hem hazanın hem bahârın görmüşüz Biz neşâtın da gamın da rüzgârın görmüşüz ''
Yeni türkçe anlamıyla ''Bu dünya bahçesinin hem sonbaharını hem ilkbaharını görmüşüz. Biz sevincin de üzüntünün de zamanını görmüşüz.''
Elbette biz de aynı üzüntüleri ama sevinçleri de beraber görmüş yaşamış, geçirmişiz. Şimdi de onun güzel yanlarını yad ediyoruz azımızı çoğa saysak da... Üstelik de sadece aynı evde kardeşler değil, dört yeğen de bizimle beraber aynı duyguları heyecanları yaşamışız.
Ümmü'm bize kalanları heybemizde taşırken, seninle olmak mutluluktur bana hatta önümde koştura koştura gitmen, ardından sevgiyle bakmam da. Tıpkı bugünkü gibi dilimde duaydın sen.. Maşallah la kuvvete illa billah diyor seni seviyorum...
Bazi şiirler hep yüreğimi acıtır ama anne şiirleri daha başka acıtır hele ki benim annemin ruhu yüzü ve sesi oraya yansımışsa har olur nefesim Ümmüm.
Yorulup gitse de arkada iyi ki dediklerimiz var çok şükür.
Kalabalıkların kovalamacasından tenha gezen ruhunda hep gölgelik, serinlik olduğu kadar, suyun mermeri, taşı aşındırdığı gibi, sevgiyle aştığın zorluklar dağlar ovalar en güzel yürek yurdunda konaklamanı sağlıyor.
Beş yıldızlı köşkünde bana da yer ayır, geliyorum :)
Şairlerin kimseyi almadıkları bir odaları vardir kalplerinde...Bu şiir o odada yazılmış hatta ne yıldız ne ay ne gece görmüş... Belki kalem de duymamış... Güzeldi yine şiiriniz, kalbinizdeki iç oda gibi.. Sevgiler...
Muhteşem bir şiir kaleme almışsınız. Beğenerek, emeğinize ve sanatınıza saygı duyarak ilgiyle okudum. Kalemin serbest şiirler konusundaki hünerini gözler önüne seren seçkin bir şiirdi.
Kaleminiz hiç susmasın.
Sevgi, saygı ve sonsuz başarı dileklerimi iletiyorum.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.