Okuduğunuz şiir 25.3.2022 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
KUŞATMA
Sırra akıl ermeyen Öyle bir aşka gark olmuşum ki! Kendi kendine buldu Yürek uçsuz şaşaayı
Ey, zahirin gizli yüzü! Arşa sığmam Zuhur olurum ezelden ebede Öyle bir genişlik ki, Süveyda da can bulur suret Armağan olsun yere, göğe Lüle lüle aksın nehirler Kuşluk vaktinden evvel Vuslatını arayan gönüllere Armağan olsun
Ey, temiz nefsimin isteği Senden korkmasın baharlar Gönül lügatinin yüz dili var. Her seher yelinde Güneş göndersin ebabillerini Kulağına küpe olsun Ana sütünün şefaati Yusuf’un yüzünden Kötülüklerden uzak Ay pencerene zülfünden ulaşsın.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KUŞATMA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KUŞATMA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sustu Another Life gazinosu Sustu şarkılar, Paletimde renk sustu, fırçamda şekil Ve bu gece ilk defa şimal körfezinde Sustu Peramos'un mazgallarından Şehre pancur pancur dökülen arya, Artık ne tayfalar mevcut, ne komondoslar, Ne o kor tenli, kızıl saçlı kanarya. Bahar da geleceğim diyordun İşte şimdi bahar ya.. Bekir Sıtkı Erfoğan. Nevi şahsınıza münhasır güzel tarzınızla kaleminizin dillendiği bu gönül ürününüzü bizlerle paylaltığınız için teşekkür eder selam ve saygılarla ilhamınızı,emeğinizi kutlarım
Ey, temiz nefsimin isteği Senden korkmasın baharlar Gönül lügatinin yüz dili var. Her seher yelinde Güneş göndersin ebabillerini Kulağına küpe olsun Ana sütünün şefaati Yusuf’un yüzünden Kötülüklerden uzak Ay pencerene zülfünden ulaşsın.
SON BÖLÜME ROMAN YAZILIR GÜNE GELEN BU ŞAHANE ŞİİRİ VE DEĞERLİ ŞAHSINIZI CANDAN KUTLARIM
Şiirin efsunu ve büyüsü rotasını bularak günü taçlandırmış, yarınlara da manevi değeriyle bir hatırat olaral tarihteki yerini almış harika bir paylaşım.
şiirin dili anlamı kuşatmış biz aynada kalanlara ise, güzel bir nazar bırakmış söz kendi derinliğine ulaştığında bazen bir armağan bazen bir vuslat olur...
Ellerinize yüreğinize emeğinize sağlık çok güzel harika bir şiir tebrik eder kutlarım bu güzel şiirinizi ve sizi kaleminiz kavi ilhamınız bol her şey gönlünüzce olsun sağlıkla kalın iyi günler diler sonsuz saygılar sunarım...
Merhaba Ümmühan şair-yazar kalem dost, Öncelikle kutlarım güne gelen şiirinizin ak köpüklü çaylar gibi akıcı ve duru güzelliğini. Yazım dünyasında yüce gönüllüğünüz şiirlerinizde de daha bir sergileniyor. Kutlarım. Emeğe ve sanata saygı veselamlarımla esen kalın.
Şimdi günün şiiri altında yazıp tepki yüklü şimşekleri ve Seçki Kurulunun hışmını üzerime çekmek de istemem ya, dayanamadım işte!
Ay pencereye zülfünden ulaşır ulaşmasına da, sûretin can bulduğu süveyda hangisi? Ve mecazi mi, ironi mi, çoktan seçmeli mi, okuyucu nasıl anlıyorsa öyle mi?
Cüretimi yaşlılığıma ver Ümmühan...
Noktalama işaretleri olmayan dizelerde bazen anlam kargaşası yaşanıyor serbest şiirlerde. Senin şiirinde örnek vermek gerekirse;
" Ey, temiz nefsimin isteği Senden korkmasın baharlar Gönül lügatinin yüz dili var Her seher yelinde Güneş göndersin ebabillerini .................................................
Meselâ, " her seher yelinde " dizesini nereye yaslayacağız? " Gönül lügatinin yüz dili var her seher yelinde " mi? " Her seher yelinde güneş göndersin ebabillerini " mi?
Bu bahsettiğim senin şirine özel değil. Genel bir sorun. Bazı okuyucular - efendim, ustalar da böyle yazıyor, demek ki sorun yok - diyebilir. Ya da - okuyucu nasıl istiyorsa öyle anlasın, okuyucuya bırakılsın - da diyebilir. Elbette bu da bir görüş ama ben verilmek istenen mesajı ve şairin ne anlatmak istediğini anlamayı tercih ederim. O zaman doğru duygusal anlamda anca doğru iletişim kurabilirim diye düşünürüm.
Ayrıca, yanlışı kim yaparsa yapsın bana göre meşrulaştırmaz. Ustalar da yanlış yapabilir. Değil mi?
Seçtiğin kelimeler ile şiir dilindeki ahengi ve elbette dizelere yüklenen duygusal aktarımı beğendiğimi ve her geçen gün çıtanı daha yukarıya çıkardığını görmekten de mutlu olduğumu ifade etmeliyim.
Tebrik ederim Ümmühan...
Oflu tarafından 3/26/2022 12:00:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sizi muhatap almadım, sayfanızda yazmadım, size tek kelime dahi söylemedim ama siz mahalle kabadayısı ağzıyla aklınız sıra cevap vermeye kalktınız.
Yıllardır sizin gibileri çok gördüm bu sitede / sitelerde...
Sizinle aynı bakış açısında olanlara elbette söylenecek söz yok, dilediğiniz gibi vakit ve zaman geçirebilirsiniz. Ben işini ciddiye alanlarla, şiir yazmak isteyenlerle ilgileniyorum zaten.
Değerli şairim sayfanızda anlamlı akıcı ve kurgusuyla mükemmel bir eserinizi beğenerek okudum nice böyle güzel eserler yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun selamlarımla kalın sağlıcakla
Ahh Ümmühan Şairem💕 çok güzel berrak, Naif dizeler, Müzikle ne güzel bütün olmuş 🥰💐♥️ Candan kutluyorum..🙏🌸🌺🌺🌷🌠✨🌈☘️🌺 Kucak dolusu sevgiler olsun Şiir yüreğinize 💐🙏🌹 Selamlarimla🌹🌼💐🎊
Ben nefsimin kurbanı sen mısır'ın sultanı oldun diye sesleniverir sonunda fecir vakitlerinde ecrin'e kavuşur bazen de kurban olmak lazım kaleminiz baya Keskin tebrikler
Ey, zahirin gizli yüzü! Arşa sığmam Zuhur olurum ezelden ebede Öyle bir genişlik ki, Süveyda da can bulur suret Armağan olsun yere, göğe Lüle lüle aksın nehirler Kuşluk vaktinden evvel Vuslatını arayan gönüllere Armağan olsun
Eşsiz güzellikte sevgili Ümmühan Hanım. Çok sevdim tüm içtenliğimle tebrik ediyorum.
Bir kaç satır karaladım bu güzel şiirinizi okuyunca bu bağlamda teşekkür ederim.
Sonsuz sevgimle...
Şiirim size gelsin...
SEVGİLİ SEMAZEN
Hangi rengin ilahısın sevgili semazen hangi rengin? Düşlerimde düştüğüm aşkın da arka bahçesi Hicranımsın ve hasretim Haz etmediğim neyse kıyıldığım ortamdan Ortaladığım bir masalda saklı satırımsın.
Sancımsın ve sanrım Semazen sezgilerim sensin aşkın ilacı İma edemediğim dünde saklı azabımsın Sevecen yüreğimde mihrabım Böldükçe sevgiyi Ölen nefsimsin ve ilhamım Bazen pejmürde Bazen hüzün yüklü peçemde Perçemisin sen şiirlerimin
Sevdikçe dirilensin Dilemması mevsimin Mateminse efkâr yüklü mevsiminde saklı bir n/esirsin Aşkın ihya ettiği bir sihirsin
Demlendiğim ne ki? Dertlendiğim canhıraş Dermanı elbet Mevla’da saklı Dimağımda nakşedensin Nazım sadece sana geçer Niyazımda saklı rüyamsın Rüyamda saklı rüzgârım Rüzgârla sevişen sözcüklerden çaldığımsın
Çal çene kalemim ve yüreğim Çalan çanlarsa kim için çalıyorsa artık Çan eğrisinde ömrün Çalakalem de sevmedim hem ben seni Çaldığım bir hüküm Eksik kıldığım yüküm Yerim göğüm tümden gelen beyanımsın Türediğim hece hece Tamamlandığım bir çehre Aşkın aykırı özlemi Özneminse sektiği bir fiilde Bilfiil koştuğumsun.
Hicri ve hicreti demlendiğim Ömrün cennetidir içimde saklı tuttuğum kadar Kaybolmak ne ki kaybettiklerimin yanında? Kandığım kadar kanadığım yetmedi mi?
Kurum kurumsa şarkılar İçime kurulası bir koza Kozamda saklı son kozumsun Çünkü sen sinemde saklı sevgisin Bense emir eri mevsimin Hicabımı ve nefsimi öldürdüğüm Ülkümsün ve ülkem ve ilkem Aşkla yeşeren evrende mümkün müdür saklı tutulası matem?
Ne desem bilmem ki Ne anlatsam boş Bütün kelimeler nafile Duygular hoş ,halim perişan ve de sarhoşum bir aşk şiirinden dolayı
şaşkınım ,mecalsizim takatsiz ... dil lal , kalem lal , gönül lal olmuş bir avcı kör etti gözlerimi... vurulmuşum ,dökülmüşüm derbederim... naçizim ...
Hocam ne yaptınız perişan ettiniz beni . Hem müzik ,hem şiir ...kelime ve ifadeler muhteşem .... Son zamanlarda okuduğum en müstesna şiirdi.
Nicelerine inşaallah. Geç tanıdım sizleri mutlaka tek uğrayacağım.
Eserlerini büyük bir haz ile okuduğum şairlerin şiirleri güne düşünce, sanki kendi şiirim seçili olmuş gibi içime bir sevinç düşüyor. Sayenizde mutlu oldum şu an. Ne güzel bir yürek sesidir ki bu, kalemden dökülüvermiş. Günün Şairini ve kıymetli eserini tebrik ediyorum Takdir ve saygılarımla sayın şair. Sağlıcakla kalınız, vesselam... Ülkü Abla ile de komşu olduk bu vesile ile☺
Ah ulaşsa da kapıya kadar gelse Penceremiž nereye bakıyor bilsem Müziği kapattım ha Yine iyi değilim galiba bu aralar İçim nasıl burkuldu Elem yazmasın kalemin toprağım Sevgimle
Şiirin güzelliği tescillenmiş vitrinde yerini almış zaten üzerine ne söylesem biraz eksik biraz sığ kalacak. Bu arada aynı vitrinde yan yana olmak da ayrıca güzeldi. Büssürü sevgimi ve tebrik çiçeklerimi şiirin başucuna bıraktım 🧡🧡
Ne kadar naif, ince bir şiir... Ne hoş bir gönül esintisi... Yüreğinize sağlık şairem... Tebrik ederim güne düşen harika şiiri ve şairi.. Çok sevgiler, selamlar...
_Gülhanım tarafından 3/26/2022 12:17:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sustu şarkılar,
Paletimde renk sustu, fırçamda şekil
Ve bu gece ilk defa şimal körfezinde
Sustu Peramos'un mazgallarından
Şehre pancur pancur dökülen arya,
Artık ne tayfalar mevcut, ne komondoslar,
Ne o kor tenli, kızıl saçlı kanarya.
Bahar da geleceğim diyordun
İşte şimdi bahar ya..
Bekir Sıtkı Erfoğan.
Nevi şahsınıza münhasır güzel tarzınızla kaleminizin dillendiği bu gönül ürününüzü bizlerle paylaltığınız için teşekkür eder selam ve saygılarla ilhamınızı,emeğinizi kutlarım