‘‘Bak Mathilda insanlar için gözlerini feda etsen, zaten kördür derler.’’
Sessizlik büyüyor dalında Sert hava dünyayı kaplar O anda bir horoz öter Duyan olmaz sabahı İki karga korkuluğa der ki! Kimliklerimizde ezber Avluda düğümlenmiş ağrı Sömürenin keyfi hiç tükenmez
Birlikte yürüsek el ele Sussa tüm şehir sakinleri Nefes alsak şu hayattan Yıkıntıları katlayıp derinliğine Mavinin doğuşuna tanıklık etsek
Soğuk duvarlara yaslanmak nafile Çölleşen yüreklere de Tükenmiş zariflik penceresi Her taraf ilhamsız Her taraf huysuz Kayıp zamanların köşe başlarını Tutmuş kış güneşi Gölge vermez cemre düşleri Kaybım mekânsız kente yolculuk Bir koşunun tam ortasındayım Rüzgârın soluğu yalnızlığında
Kelimeyle ezmek moda oldu Şımarıklık, sırnaşıklık da Kimse birbirine içten bakmıyor Saklanır kuytulara sabır Boy gösteren kıskançlıklar Kör kapı anahtarı kaybetti Ulaşmayı arzuladığım bu değil Neden buradayım ruhum Bahar avuçlarımdan hep sevdi Kaybolma...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Daha Çok Var Nisan'a şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Daha Çok Var Nisan'a şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayfanızda her gün zevkle okuduğum eserlerinizden birini daha okudum anlamlı akıcı ve duygu yoğunluğu ön planda olan eserinizi ve bu eseri yazan kaleminizi canı gönülden kutlarım yüreğine ve emeğine sağlık sayfanızda nice güzel eserler i bizlerle paylaşmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun sevgi ve selamlarımla kalın sağlıcakla
Maşallah la kuvvete illa billah. Sayfana girince büyük bir mutluluk duyuyorum bir çok yönden. Başta sanki bacıma yoldan çıkmış ziyarete gitmiş gibi hissediyorum kendimi Ümmüşüm. Diğer yandan seni yazmalarında, şiir ilerlemelerimde düşünce ve dokunuşlarında atmış olduğun adımlar bana sevinç kaynağı. Rabbim nicelerine nail eylesin diyor yüreğinden öpüyorum Bacım.
Herkesin bir ağırlı duruşu vardır. Yani kişi kendi ufku kadar geniştir. herkes bakar görebildiği onundur. Hayırlı aksamlar diliyorum kaleminiz var olsun değerli Şaire
Samimiyetle var olmak hem doğa hem insan için gereklidir. Yoksa böyle içten bakmalar muammalı ve belirsiz olmaktadır. Eserlerin hepsi muhteşemdir. Günün şiirine geç kaldım. Ama olsun okunmamış şiir yenidir.. Güçlü kalemini, güzel yüreğini kutluyorum kardeşim. Selamlarımla..
horozlar sabah namazından önce 3 kez ötermiş. horoz ötmesine Türkmenler baynama derler. üç baynamanın her birinin arasında takriben 40 dakika vardır. şiirde bu mısra dikkatimi çekti. özgün bir çalışma olmuş bence. kutluyorum.
çok lezzetli bir serbest şiir okudum severek. geç kalmışım özür diliyorum...şiir zaten kendisini layık olduğu yere aldırmış. tebrikler, selam ve saygılarımla...
Şiirinizin güne düşmesinden ve tekrar okumaktan mutluluk duydum, yorum yazdığım şiirinizi tekrar tebrik ediyorum. İmgeler okyanusunda yüzen harika bir serbest şiirdi demiştim, kutluyorum tebrikler üstâdem.
Her ejderha, kendini katledecek Derler Bu yüzden avuç içlerime saldım kuşları
Işığa mı yöneleyim yoksa karanlığı mı? Tercih ettiğim şafak doğmadan nefes kesen ışığa yönelmek ve hayatımın yönünü güneşle birlikte tayin etmek.
Geride bıraktıklarım yaşalan bedenimin benden aldıkları bana huzur vermeli sevgi vermeli yaslanacağım omuz vermeli…
Çoraklaşmadan ruhumuz sevmeli çok sevmeli nedensiz karşılık beklemeden sımsıkı sarılarak….
Yazmalıyım; Kıvrılan kayalığın kıyısında Gözbebeklerimi süsleyen taşın kokusuna işte ona can vermeliyim yürümeliyim toprağa eziyet etmeden.
İlkbaharda yeni uyanışlara eşlik etmeliyim kışın soğuğunu sorgulamadan bereketine teşekkür ederek.
Günümün şiirinde, şiirimi öne çıkaranların erdemli hececi şairlerin olmaları beni tarifsiz mutlu kıldı. Mutluluğumu değerli hececi öğretmelerimle büyüklerimle küçüklerimle paylaşmaktan onur ve gurur duyarak…
Birlikteliğinize bir serbestçi olarak gıpta ettiğimi söylemek istiyorum. Ve kendimi hazır hissettiğimde size eşlik etme güzelliğini tatmak istiyorum.
Sevinçler manyetiktir, insanları birbirine yaklaştıran.
Sevinçliyim
Edebiyatdefteri.com’ un değerli yöneticisi,seçki kurulu ve edebiyat defterinin tüm güzel insanları sayfama uğrayıp şiirime bıraktığınız kalpleriniz ,görüşleriniz için KOCAMAN teşekkürler.
Yazmalıyım; Önümde yığılı dosyalar sanki bize dön diye yüzüme bakıyorlar.
Çok güzel bir yürek sesiydi değerli şairem. Daha önce seçkide bulunmamış olsaydım seçeceğim şiir kesin sizinki olurdu, güne gelmiş olmasına çok sevindim. Gönülden kutluyorum. Sevgilerimle..
Kelimeyle ezmek moda oldu Şımarıklık, sırnaşıklık da Kimse birbirine içten bakmıyor Saklanır kuytulara sabır Boy gösteren kıskançlıklar Kör kapı anahtarı kaybetti Ulaşmayı arzuladığım bu değil Neden buradayım ruhum Bahar avuçlarımdan hep sevdi Kaybolma...
Yürekten kutlarım mükemmel bir şiir kalemin daim olsun hayırlı geceler
dizeleri bağlamaya yoldaş eden şair, yarım şiirlerde kara kışlarımız var ve siz demeseniz baharlar diye, Nisanlar diye, unutmuşluğumuz kendimizden başlayarak insana dair nice gülüşü.
geride hepimizi aşağılayan bir uçurum kalmadan siz bari başarın olmaz mı üşüyen baharları ellerinizde sıcak tutmaları...
Harşka bir şiir okudum...Nisanı her zaman çok severim.Hüzünlerden uzaklaşma zamanıdır.Doğa canlanır.Karamsarlık gider umut gelir yerine...Tekrar okumaya dönüyorum şimdi.Sevgi ve saygılar üstadem.
Çok güzel bir duygu yolculuğu. Nisan'a daha çok var ama mevsimler de şaşırdı. Zemheri'de Nisan'ı yaşıyoruz hocam. Her şeyin gönlünüzce olması dileği ile. Selam ve saygımla.
bir noktadan baktım biraz buruk biraz hayret! keyifsiz bir gün insanlık için daraldım bunaldım kir dumanları tüttükçe
hani umutların mavisi hani iyilerin abisi hani kadim çınarlar hani mis kokan leylaklar hani kıpkırmızı sarmaşık güller hani tertemiz bir hava hani kekik kokan dağlarımız hani kıyısında güle oynadığımız dereler, ırmaklar hani sıcacık türkülerimiz, şarkılarımız hani sonu bitmeyen iyi kötü günlerimiz ve bir bir veda ediyor neslimiz
akibet bir kuş kanadında uçtu şimdi arkasından martılar dalgalar vuruyor şimdi kıyımda yağmursuz bir kışın tamda ortasında çaresizlik sarmış bütün benliğimi bir sağanak yağmura ve bembeyaz kara muhtacız şimdi
umutla açan kardelenleri beklerken...
Gönlü ve yüreği güzel kardeşimin naif şiirine biraz eşlik ettim. İnşallah makbul olur.
Kelimeyle ezmek moda oldu Şımarıklık, sırnaşıklık da Kimse birbirine içten bakmıyor Saklanır kuytulara sabır Boy gösteren kıskançlıklar Kör kapı anahtarı kaybetti Ulaşmayı arzuladığım bu değil Neden buradayım ruhum Bahar avuçlarımdan hep sevdi Kaybolma...
İmgeler okyanusunda yüzen harika bir serbest şiirdi kutluyorum tebrikler üstâdem. Selamlar ve saygılarımla.