* Dünya silah endüstrisinin sınırsız denilebilecek servetlere sahip olan baronları için, dünya, savaştırılması gereken insanlarla dolu bir ortamdır. Dünya nüfusunun % 1’ini dahi oluşturamayan bu şeytanlar, insanlığın % 99’una kan kustururlar. Bunların nedeni ise, insanlığın, kendi yaşamsal dert ve sorunlarına karşı duyarsız, ilgisiz, umursamaz hale getirilmekte oluşudur maalesef. Birbirlerinin dert ve sorunlarıyla ilgilenmeyen, el uzatmayan, dokunmayan insanlık ; bu nedenlerle kendi kaçınılmaz sonunu hazırlamakta olduğunun dahi farkında değil ne yazık... * / Bu şiir, bütün dünyanın başının belası egemen emperyalizmin çıkarları doğrultusunda katledilen bütün canlara ithaftır... / *
... ... gülün solduğu mevsim şimdi günler acıtırken battığı her noktadan yarı ölümgecede uyanır ruhlar kan uykulardan her kapıdan bir can kuruyan yapraklara döner savrulur bir yerlere yeniden yeniden ...
kim nasıl alırdı üzerine bütün bu ahları ve nedeni neydi böylesine insan nesline ihanetlerin sorguları bitmez ilahi alemde aslında da farkında mıydı insan kendi toplumunu birbirine düşmanlaştırırken bilmem kaç parçaya ayrıştırırken yoksul ve sıradan ve de neredeyse her coğrafyadan ekmek kavgasında hep yenik düşmüş bahtsız insanları birbirlerine kırdırırken çıktığı bu yolda insanlıktan çıkmışlığının farkında mıydı insan !
hangi kitap yazmıştı bunu hangi hukuk kırmıştı o batasıca kalemini can almaya karar verirken veren de alan da Allah değil miydi her canı böylesine yakışıksız mıydı böylesine ucuz, kolayca, ruhsuzca, hoyratça alınabilir miydi bir can !
asıl olan insanı yaşatmak idi dağı taşı toprağı kurdu kuşu sevebilmekti asıl olan birleştirebilmekti elleri her coğrafyadan çocukları gülümsetebilmekti öksüz bırakmak değil kıyılan canlara gerekçeler yaratmak değildi asıl olan her canı yaşatabilmenin kavgasıydı mertlik yiğitlik bu idi aslında ...
alınan canların toplanan ceset sayılarının çokluğuyla ölçülmezdi kahramanlık başka bir erdemdi her canı yaşatmayı başarabilmekti zaten işte tam da bu nedenle kolay değildi insan olmak !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kolay değildi insan olmak ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kolay değildi insan olmak ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Mert onlar önce yarına düşman Kendilerine hedef bu nedenle ilk önce çocuklar, sonra anneler sonrada aydınlık beyinler. Huşu içinde dinledim , okudum .Özlemişim dost dizelerini