Çoğu zaman , yapcak bişi yoktur ;) Günü geçmiş, Zamanı geçmiş, Geriye dönülemez aşamalara gelinmiş ne çok şey var ! Yapcak bişi yok !
düşüncenin gücüne inanmak gerek oysa ki, düşünebilmek ise zor bir mesele !
kolaylaştırırız elbet ‘’ sen takma kafana ’’ ‘’ sen düşünme orasını, ben hallederim ’’ ‘’ sıkıntı yok ‘’ ‘’ yapcak bişi yok ‘’ !
bilinçaltına kazıyarak yazılan davranış kalıpları geçmiş ailelerden devralınan davranış biçimleri çocuk yaşta edinilen düşünmeden uygulama deneyimleri
‘’ bu böyledir sen kafanı yorma ‘’ ‘’ sadece itaat et, bunları uygula yeterli ‘’
bilinçaltına kazıyarak yazılan davranış kalıpları sonrasında sürdürülen yaşam gerçekleri …
bir önceki ya da on önceki nesillerden farkı ne ki nesillerin ? benzerler benzerlerini yaratmış ise ve dahi, sistem de böyle kurulmuş ise.
tamam imgeler de olmalı şiirin şurasına burasına serpiştirmelisin şiirsel tat, doku, uyum vs olmuyor böyle !
nasıl anlatmalı ki düşüncenin gücünü düşünmeden uygulamalara programlanmışlıklarda ?
okunmamış öğrenilmemiş idrak edilememiş anlaşılamamışlıklarda nasıl anlatmalı ?
dinlemeye ve anlamaya programlanmamış sözde algıların ve beyinsel tekamülün başlamadan bittiği yerlerdeysen kime nasıl kızmak gerekir ki ? ‘’ neden anlamıyorsun ki kardeşim ‘’ ‘’ anlatamıyorum galiba ‘’ hayıflanmalarıyla
yeniden başlamak mümkün olsaydı hayata yeniden çocuk olmak mesela ‘’ okumadığın, ‘’ ‘’ araştırmadığın ‘’ ‘’ öğrenmediğin ‘’, ‘’ bilmediğin hiç bir şeye, körlemesine inanma çocuğum ‘’ diyebilir miydi anneler babalar ? davranışlarını bu biçimde yönlendirebilir miydi evladının ? keşke mümkün olabilseydi !
birkaç imge eklemeliyim şu yazdıklarıma çok kuru kuru oldu tabi ;) şiirsel tad, doku, ses uyumları vs önemli olmuyor işte kardeşim düşüncenin gücüne inanmak da yetmiyor imgelerle zenginleştirilmeli şiirsel anlatım dili diye de bir şey var ;) olmuyor ki böyle !
kim ne anladı kim ne anlayacak ki bu kuru kuru dizelerden ? değil mi güzel kardeşim ? imgelerin olacak serpiştireceksin satırlar arasına etkili yazacaksın yazacaksan şiirsel tad, doku, ses uyumları vs vs önemli ! …
düşüncenin gücü ? ‘’ geç kardeşim ! ‘’ ‘’ yapcak bişi yok ‘’ ;))) … ...
Mert Yiğitcan ( Mehmet Kazım Tek ) 29 mayıs 2022 / istanbul
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yapcak Bişi Yok ! ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yapcak Bişi Yok ! ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Pozitif yorumunuz için teşekkür ederim değerli dost. Maalesef, küresel emperyalizmin parça parça, lime lime etmek için sinsi seraryolar üretip uyguladıkları bir coğrafyada yaşamaktayız. Okuyan, anlayan, öğrenen, idrak eden, bilen insanlar ülkesi olmamıza müsade etmiyorlar ve bu ülke insanlarının günden güne çağdan, çağdaşlıktan daha da kopan, daha da cahilleşen , köleler haline getirilmeye en müsait cehalet yapılarına bürünmesi için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar. Küresel emperyalizmin bu ihanetleri, iç ihanet odaklarınca da katmerleştirilerek uygulanıyor. Dilerim, zaman, çok geç olmadan çözümleri getirsin dostum. Sağlık, huzur ve mutluluk dileklerimle.
Yapacak çok şey var aslında..Bütün imgeleri kullanmışsınız..Bir bakış ,bin dokunuş..İşte toplum için sanat..Şiir güne aday..İnsanlar da çözüme..Çözüm sizsiniz..Çözüm biz...Çözüm hepimiz..Sağlıcakla..Saygıyla..
Beğeniyle okudum şiiri, efendim.
Saygı ve tebriklerimle.