Okuduğunuz şiir 12.6.2019 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
pazar yeri çıldırmış!
maaşımı alınca gittim hemen pazara uğratmadan cüzdanı kem gözlüye nazara borçları düşünerek vazgeçmeden kazara ne çare ki kendimi zengin vatandaş sandım dolaştım tezgahları varlığımdan utandım
domates şaha kalkmış eziyor tezgahları dolmabiber patlıcan bestelemiş ahları marul maydonoz roka yok etmiş günahları esnaflar bağırıyor "pazar yeri çıldırmış!" yetkililer habersiz canı candan yıldırmış
kiraz kira peşinde göz kırpıyor kurduna dayak yemiş kayısı hasret kalmış yurduna çilekler kanatlanmış dönüp bakmaz ardına mısırlar esen yelle saçını savuruyor papaz yafta giyinmiş bakanı kavuruyor
yaz diye sevinmiştik hepsi boşaymış meğer maaşımız erirken pazarda artmış değer sebebimiz kim olur açken ölürsek eğer avakadoyu muzu ananası unuttuk toprağımız diyerek kuru soğanı tuttuk
aslın yeşil fasulye inci misin mübarek torba dolu çıkmaya kırk kutu para gerek pazarın kenarından yan yan bakıp geçerek kaderimiz diyerek tuttuk yolunu evin kimler dua eder ki huzuru bul ve sevin
ne yapalım şimdi biz hayattan mı bezelim yabani ot sökmeye dağları mı gezelim çorba kaynatmak için taşları mı ezelim her şeye katlanırız emekliyiz nihayet terörist derler bize edemeyiz şikayet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
pazar yeri çıldırmış! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
pazar yeri çıldırmış! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dört mevsimde ürün alınabilen topraklarıyla dünyada kendine yeten yedi ülkeden biriyken günümüz koşullarına nasıl gelindiği düşünüldüğü zaman insanın aklı almıyor.
Bu konuları işleyen yetkin bir kalemden usta işi ve güncele göndermesi güçlü yergi şiirinizi ve Günün Şiiri taltifini kutlarım.
Sevgili Kardeşim, saygın ve edip kalem arkadaşım sayın Afet İnce Kırat.
Günün şiiri köşesinde hakkıyla taçlanan şiirinizi ve şiire hakkını teslim eden Seçici Kurul'un değerli üyelerini tebrik eder, başarılarınızın devamını dilerim. Efendim üç tarafı denizlerle çevrili, havası, suyu, toprağı ve Güneşi her biri başlı başına bir efsane olan Cennet yurdumuzda, halkımızın düştüğü durumu göz önüne aldığımızda ister istemez: Şu feleğin işine bak! demeden edemiyoruz. Romanya, Kafkaslar, ortadoğuda yeraltından petrol fışkırırken, her ne hikmetse bizde petrol yok ve dünyadaki en pahalı akaryakıtı biz tüketiyoruz. Dört bir yanımızda doğal gaz tüterken her nedense bizde kokusu bile hissedilmiyor, dışarıdan alıyoruz. Kendi çiftçimize bir kilo buğday için bir liraya çok görürken dışarıdan yüz otuz kuruştan alıyoruz. Erzurum, Kars, Erzincan ve daha nicesi yayla, otlak ve meralarımız yayılacak büyük ve küçükbaş hayvan bulamazken, dışarıdan hormonlu et ithal ediyoruz. Pancar ve tütünün başına gelenler de cabası... Bir kaç gün önce internetten tesadüfen bir video izledim. Duyduklarım durumun vahametini gözler önüne sermeye yetti de arttı bile... Konuşmacı şöyle diyordu: Türkiye olarak, artık dış borcumuzu ödemek şöyle dursun, borcumuzun faizini ödemek için dışarıdan yüksek faizle tekrar borç bulmak zorundayız. Artık eskisi gibi sermaye çevreleri buna yanaşmıyor. IMF 'nin kapısı çalmak zorundayız. Onlar da koşul olarak yargı sistemimizin güvenilir hale gelmesi şartını koşuyorlar. Bunun için yeni bir yargı reformu dayatıyorlar. Yargı dediysek, Osmanlı'nın son dönemindeki duyun-u umumiye gibi bir şey. Durumun bu kadar vahim olmamasını diliyoruz. Çarşı pazar ve emeklinin haline gelince: Şiiriniz bunu özetlemiş zaten. Peki biz neyle uğraşıyoruz: Binali Bey mi, İmamoğlu mu? Aylardır ülke olarak enerjimizi ve kaynaklarımızı buna harcıyoruz. Kardeşim, İster sayın sayın Yıldırım olsun, ister sayın İmamoğlu olsun. İkisi de evladımız. Kim kazanırsa kazansın. Yeter ki halkın hür iradesi sandığa yansısın ve sandıktan çıkan sonuca saygı duyulsun. Dünyanın yüzüne bakamaz olduk. Bir zamanlar bilim, teknoloji ve adaleti bizden alan batılı toplumlar şimdi bize hükmetmeye kalkıyor. Güzel ülkemiz ve eli öpülesi saygın, sabırlı ve bir nimete bin şükür sunan insanlarımızın en kısa zamanda hakkettiği konuma gelmesi dileklerimle sevgi, saygı ve başarı dileklerimi iletiyorum. Şiirinize gelince: Şiir metni zaten kendisine en yakışan yorumu metninde gizliyor. Şiir, teknik kurgu, vurgu gücü, sanat ve edebi yönden, okunması analiz edilmesi, üzerinde düşünülmesi ve ilham alınması lazım gelen seçkin bir konuma sahip. Beğenerek ve saygı duyarak okudum. Her şey sizin, sevdiklerinizin, edebiyatdefteri.com üye, şair ve yazarları ile halkımızın gönlüne göre olsun. Sevgiler saygılar...
sen mi kıracağım kardeşim düşünceleri düşüncemizdir doktor beyin güzel yorumu ve şiire yakışırlığı için teşekkür ederim. Herkese teşekkür ederim bu kadarcık yazıyı bile zor yazıyorum bu klavyeyle.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
uzun bir zaman sonra hece olarak seçilen gün şiirlerinde gerçek ve iyi bir hece şiiri görmek mutluluk verici iyi hece için teşekkürler tebrikler sevgiler
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
Sitedeki son yorumu da ablam sana yapıp vedalaşayım...
Sitede bazı şairlere hemen hemen hiç yorum yapmam ... Gerekte duymam. 10 yılı aşkın bir zamandır bu sitede yazan şiire hakim 3-5 isimden birisiniz... Şiirlerinizin altına helal olsun, tebrik ederim gibi ifadeler yazma gereği duymadım. Sizin de böyle bir şeye ihtiyacınız yok...
Yarın bende inşallah, pazarda olacaktım Burada olanlarla, biraz göz atacaktım Gezip de üzülen var, ben günah alacaktım Bu sofrada kim doyar, yesinler de köfteler Hele ithalde gelsin, yeriz be neler neler.
Saygı değer Hocamın anlamlı şiirine nazire yapmak zor ama, kusurumuzu hoş görsün.
Her dem saygım ile.
Ahmet KARA tarafından 6/12/2019 2:07:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
☾✫Merhabalar Saygı değer Kalem. Yerli yerinde bir HİCİV Lakin gözü değil amma ruhu körelmişlere hayat güllük gülüstanlık geliyor. iki domates iki patates bir kabakla evine gidenler çoğaldı bunları görenler kör görmeyenlerin merceği cam gibi maşallah. İlhamınız bol Kaleminiz Kavi olsun. Canı gönülden kutlar tebrik ederim. .......................... Selam ve Duâ ile.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.
Muhteşem bir şiir.Hal ve ahvalimizi anlatan harika bir şiir okudum usta kaleminizden.Allah yar ve yardımcımız olsun.Yürek sesinizi ve usta kaleminizi canı gönülden kutluyorum sevgili şairem.
bilgisayarımı kullanamıyorum oğlumun kullandığı klavye de f klavye yazmakta zorlanıyorum o yüzden herkese aynı cevabı vermek zorunda kaldım kusura bakmayın. İlginize teşekkürler saygı ve selamlar.