Sitem ettim savaşa, sitem sana az dedim İşitmedi galiba belki de ahraz dedim Tutup verdim kalemi istiyorsan yaz dedim Ey vicdansız ey gafil nedir senin telaşın Memnun musun halinden zehirle dolsun aşın.
Yelkensiz bir gemidir yüreğimizde barış Deniz uykuya dalmış ilerlemez bir karış Rüzgârdan talep etsek çare midir yakarış Barış ile kardeşlik çift yumurta ikizi İki sıfır var diye kim böler ki sekizi Nişan aldım savaşa tüfeğime kin koydum Kin koydum yüreğime yurttan savaşı soydum.
Savaş saygın yok mudur ay yıldızlı bayrağa İstediğin topraksa gireceksin toprağa Temenni mi etmiştin ölümle iştirağa Elinden gelmez bir şey barış her zaman yener Mutlaka hesap vakti “keser döner sap döner.”
Kanadından kan akan karakuş gibi çöktün Kardeşlik ilmeğini hicran duymadan söktün Asırlardır kim bilir toprağa ne kan döktün Yılların ustasısın terör senin çırağın Ölüm sana da gelir yetersiz mi idrağın? Bırak bize dünyayı cehenneme gir savaş Bu amansız kördüğüm çözülsün yavaş yavaş.
Sevimsiz geldin savaş acep seni kim sever İbret almadın mı hiç Türk milleti cengâver Tahriklere açıksın ama bizler sulhperver Ehlileşesin diye kapatalım kafese Mahpus bile az gelir zararlısın herkese.
Can ertesi ağıtlar kanatmaz mı gözünü Kayıp an hıçkırığı incitmez mi özünü Barış var sen de kimsin kimler dinler sözünü Nice ağıt haykırır başında bir toprağın Dalgasından utanır ay ve yıldız bayrağın. Almayız seni yurda ister kız ister kudur Elinden gelecekse haydi barışı durdur….
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SAVAŞA SİTEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SAVAŞA SİTEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
BİLGE KİŞİ; Şiirde Hisli duyguların canlı kalışı haz verici... Tebrik ederim… Şiir sev, şiir yaz, şiir oku... ...................................... Saygı ve selamla.
Tam, zengin ve lahik cinaslı kafiyeler Bir düzen içerisinde beşlik ve yedilik bentler Tüm kelimeleri yaşayan Türkçeden süzülmüş zengin bir dil Anlamın her dizede tamamlanması, bentlerin kendi içerisinde bütünlüğü ve şiirdeki konu bütünlüğü Şiirin ana duygusu "Savaşa sitem" Okurken sitemle ağıt arası bir duygu verdiriyor şiir kendine Epik bir konunun lirik anlatımı, harika. Afet Kırat'ın ustalık dönemi şiiriyim diyen güzel bir şiir. Şüphesiz ki güne aday.
Can ertesi ağıtlar kanatmaz mı gözünü Kayıp an hıçkırığı incitmez mi özünü Barış var sen de kimsin kimler dinler sözünü Nice ağıt haykırır başında bir toprağın Dalgasından utanır ay ve yıldız bayrağın. Almayız seni yurda ister kız ister kudur Elinden gelecekse haydi barışı durdur Gönül kaleminize sağlık ders veren hocam şiirli sağlıklı sabahlar...
Şiirde Hisli duyguların canlı kalışı haz verici...
Tebrik ederim…
Şiir sev, şiir yaz, şiir oku...
...................................... Saygı ve selamla.