Gölgeler konuşur gece olunca ve sükûtu yorgan yapar yıldızlar
Hüznü lâl gecelerin Gölgesiydi yalnızlığım Dargın izlerin en alacasında gezinirken Rüzgâr gözlerimin nemini öper Ay ışığında boğulurdu karanlık
Belki Sınırlara takılmasaydı ayağımdaki pranga İçimdeki hırpani sesi düğümlemeseydi düşünceler Boynuma borç olmasaydı buz dağının görünmeyen yüzü O zaman yelken açardım özgürlüğe Ve sırıtmazdı ütüsüz gömlek gibi kırışmış umutlarım
Bana sen bağışla Tanrım Bir dilim ay Bir tepsi yıldız Gözlerimi bandıracağım sevgi dolu uçsuz bir deniz Ve Özleme çare bir lokmada giz
Sonra istersen Değiştir sokağını hayat Ardına bile bakmadan çek git Benden alamadın Bari toprak versin muradını
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HÜZNÜ LÂL GECELER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HÜZNÜ LÂL GECELER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sınırlara takılmasaydı ayağımdaki pranga İçimdeki hırpani sesi düğümlemeseydi düşünceler Boynuma borç olmasaydı buz dağının görünmeyen yüzü O zaman yelken açardım özgürlüğe............okuduğum bugün en güzel şiir ..bu kaleminiz hiç susmasın
Atatürk'ün baş öğretmenliği kabul ettiği gün olan ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜ kutluyorum...Tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize mutlu, güzel,başarılar diliyorum...
Yalnızlığın en ağır hali gecelerde yaşanır yıldızlar ya yoksa kimle vedalaşır o gözler karanlıklar içinde susuz hasret uykusuz Mırıldanır içli şarkılar
Can kardeşim şiirinden bana geçen hislerdi kutlarım eserini ve o güzel kalp sesini sevgilerimle.
"Belki Sınırlara takılmasaydı ayağımdaki pranga İçimdeki hırpani sesi düğümlemeseydi düşünceler Boynuma borç olmasaydı buz dağının görünmeyen yüzü O zaman yelken açardım özgürlüğe Ve sırıtmazdı ütüsüz gömlek gibi kırışmış umutlarım"
A/Z' ye Şiir söz laf ebeliği olur! Ütüsüz gömlek gibi kırışmış umutlar şapka çıkarttırır herkese. Sevgi ve saygılarımla.
Bir dilim ay... Ya da "HİLAL..." Ve bir tepsi yıldız... Tanrının bağışı olsun... Gerisini yaşar kişi... Özgürlüğüne takılan prangalarından kurtulur mutlaka...
Hüznü yakan gecelerin ilacıdır sevda... Hele de "ay yıldıza" ise o sevda... Bütün geceler yakılabilir!
Niye fazla olsun, istediğimiz .. Sadece "bayrağımız..." O sembolü yaşatsın bize gökyüzü... Ay ve yıldızlar... O kadar.... Gerisini biz getiririz.......
Merhaba Zeybek hocam... Çok değil değil mi istediğim :) Amin diyorum güzel dilekleriniz için.. Zaten insan ne ister ki hayattansadece kendisi olmanın dışında. Ay,yıldıza olan sevdamız bakidir. çünkü toplumsal özgürlüğümüzü borçluyuz o nazlı bayrağa..
Çok teşekkür ediyorum kıymetli yorumunuz için. Selam ve sevgilerimle hocam.
Belki Sınırlara takılmasaydı ayağımdaki pranga İçimdeki hırpani sesi düğümlemeseydi düşünceler Boynuma borç olmasaydı buz dağının görünmeyen yüzü O zaman yelken açardım özgürlüğe Ve sırıtmazdı ütüsüz gömlek gibi kırışmış umutlarım
...
Sadece bu bölümü anlatmak ve anlamak icin bir ömür harcamak gerekiyor.
Ve Ulaşmaya çalıştığınız insan, tüm insanların ulaşımına kapalı olmayan bir uyarı olmamasi gerekiyor.
Yalnızlık Aslinda tüm bosuklari doldurabilecek bir varlığa, tek bir varlığa olan ihtiyacın söylencesi degilmi ?
Özgürlük Bu kavgamın bir cok alt grupları var Ama şiir kendini dış etkenlere karşı bağlayan sınırların özgürlüğüne vurgu yapmış.
Farklı bir bakışta Özgür olamayisimizin bir nedeni de paylasmak istemedigimiz özgürlüğümüz degilmi ?
Bazı şeyleri anlamak için ömür harcamak gerekiyordu Harcadık.
Öyle bir taş attın ki kuyuya... defter ahalisi toplansa çıkartamaz.
Merhaba Yaşar bey... Ne zarif bir yorumdu okuduklarım ve de şiir üstü bir değerlendirmeydi. Size bir sır vereyim mi? Bakmayın siz yalnızlığa atıf yaptığıma, hakikaten seviyorum kendimle zaman geçirmeyi. ama kalem işte,aklına estiğinde yazmak için fazla ısrarcı.. Hem özgürce yazmayacaksak, Ket vuracaksak duygularımıza,ne anlamı var yazılana şiir demenin.
Yürekten teşekkür ediyorum kıymetli yorum ve nezaketiniz için. Sevgiler Maviliden
Merhaba can kardeşim... Google dan giremiyorum sayfaya. Bu sebepten gecikci yorumlara cevabım. Geceyi ne hoş tarif etmişsiniz. İnan ki bazen gün doğsun istemiyorum. Seviyorum el ayak çekildiğinde kendimle olmayı..
Çok teşekkür ediyorum kıymetli ve anlamlı yorumun için. Selam ve sevgilerimle