Okuduğunuz şiir 2.10.2018 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
DUDAKLARIMI ALMADAN YOLA ÇIKMA SEVGİLİ
Hayat bu belli mi olur Belki eli yüzü kirli şairlerin kalemine çıkar yolun Dökerler üzerine alfabedeki kullanışsız harfleri
Belki isyana alışmış halleriyle zebaniler keser yolunu Kabul edilmeyen dualarıyla bozarlar da masalının finalini dağılırsın tespih taneleri gibi
Belki sağa sola kör kurşun gibi küfür sıkanlar - kaldırımlara kusanlar yani - İsmini çiğ şarkıların nakaratına koyarlar Sıkışır kalır da sıyrılamazsın içinden kül tablasının kenarındaki izmaritler gibi
Belki sıcak sohbetinin ardına cellat ile işbirliği saklayanlara inanırsın Delil bulamazsın da kendini aklayacak Narin boynunu İpin insafına uzatmak zorunda kalırsın
Belki çıkmaz bir sokağın koynunda rüzgarın uğultusu musallat olur tenine Kuduz bir köpeğin ağız kokusu Çıkmak istersin çıkamazsın Rüya da değil ki namussuz çığlık çığlık uyanasın
Sakın ha sakın dudaklarımı almadan yola çıkma Sevgili !
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DUDAKLARIMI ALMADAN YOLA ÇIKMA SEVGİLİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DUDAKLARIMI ALMADAN YOLA ÇIKMA SEVGİLİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül dostu; Şiirimi okuduğunuz veya okuyacağınız için teşekkürler… Şiir yaşam biçimimizdir… ...........................................Saygı ve selamlar..
Hayatın çetelesinde tutulan acıları bir bir biriktirerek nasihatler yumağına çeviren, uyarılarda bulunan, üretilip türetilen yaşantılardan ötelere doğru gizemli bir yolculuğa çıkarıyor şiir. "Sakın ha sakın dudaklarımı almadan yola çıkma" derken sevdiğine ne kadar haklı bir serzeniş olduğunu anlayabiliyoruz.Bir bir yaşanacakların önünü açıyor.
Sözcüklerden imgelere oradan dizelere ve nihayetinde oradan da şiire umudun, acının hayata yüklemiş olduğu sorumluluk bilinciyle " dikkat!" vurgusunu basa basa işlemiş kalem.Şiir bir silahtır bazen.Bazen de bir kalkandır kötüye/ kötülüğe karşı..Bu bir amaçtır, araçtır bazen.
Zaman o kadar çok soysuzlaştırıldı ki, insanın kendini kollaması nerdeyse zor hâle geldi.İyi niyetler o kadar çok suistimale maruz kaldı ki, her şeye paronayak bir gözle bakar hâle geldik. Onun için dikkat..dikkat..İllaki dikkat.
Vurgusuyla, kurgusuyla güzel bir şiir.Dili son derece sade, fazla ağdalı imge bombardımanı dumanı altında boğmacadan uzak.Berrak bir gökyüzü sunarak rahat bir nefes aldırıyor. Can Yücel' in dediği gibi ; Şiir, gürültüden müziğe geçmektir....Gürültü yok, kargaşa yok.Okurken ruhumuzu dinlendiren tıpkı bir musıki gibi. ... Kaleme de kelama da eyvallah.Haklı bir seçki..İçtenlikle tebrikler...
Selam ile
Ramazan Boran tarafından 10/3/2018 1:25:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirimi okuduğunuz veya okuyacağınız için teşekkürler…
Şiir yaşam biçimimizdir…
...........................................Saygı ve selamlar..