Düştüm bir çığ gibi saba/nın nefessiz soluğuna. uğradıkça nabız atışlarım sekteye. Acıyla şarap oldu bekleyişler Aheng-i şahane üfledi Ney/ler Doğaçlama çağırdım aşkı çıplak sözlerle. Murabba doğurdu ellerim ıssız vadilerde. Acemaşiran fısıldadı o an busen. Aktıkça sesin sesime ayrılığın güneşinde. Yaralı kaldım göçebe kokundan Lakin kepenk indirmişti dudakların Kapanmıştı gül hanen. Bir gül daha yapamadım közümden.
Tahta bir bavula doldurdum karnı burnunda umutlarımı Karşılıklı suslar uyuttum içinde. Diz dize sevgim/iz/le K/özüme can değdi yandım gizliden gizliye. Kendi ninnisiyle ikiye bölündü gece.. Aydınlığı boca ettim karanlığa. Yeşerdim yüzümdeki yıkıntılardan bir daha.. Bir nefes yaşamaktı sabah iki nefes ölmekti kısaca..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MURABBA DOĞURDU ELLERİM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MURABBA DOĞURDU ELLERİM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gizem dolu bir duygu seliydi şiir Kim kime hasret, kim kime ihanet belli değil Bu ahval yalnızlık ve anlaşılmamanın ahvali gibi geldi bana Neden kepenk indirdi dudakları yokmudur bu kilidin anahtarı demek isterim Çok güzeldi hüzün verdi Her şey gönlünüzce olsun canım hoşça kal
Şiir, bahçenizin güzel bir çiçeği olmuş, adeta ruhu okşuyor. Bu bahçede bir nefeste gülünmez, iki nefeste ölünmez...! İyi ki varsınız... Elinize kaleminize ve yüreğinize sağlık... Saygıyla muhabbetle kalın...
Karanlığın sonu aydınlıktır.Geceler gündüzlere gebe gün doğana dek.Yaşamak sevgi içinde bir nefes gibidir. Yüreğinize sağlık Ferda hocam.Ustaca yazılmış değerli bir şiir.
Karasızlık mı vardı... "3 ile 7 arasında?" Toplasan, ikiye bölsen 4 etmiyor... O da düşündürücü... Fakat "dörtlü" durum kesin! Taraflar meçhul, o da şairenin özeli...
Şiirin içeriği "aşkın en çarpıcı" hali... Özlemin uçlarında gezinen "karnı burnunda umutlar..." Yaşanır mı, bilinmez...Dudakların kilidini bulmaya bağlı sanırım...
Ne desem şimdi... Biraz alışkanlık ve ketumluk, biraz da zamansızlık nedeniyle şiirlerin altına yazmıyorum... Bağışlayın Ferda Hanım... Takdir edersiniz, biraz da özele şamil...
Ama açıklamalarınıza kayıtsız kalmam mümkün mü? O şarkıyı da dinleyeceğim şimdi, sanırım seslendirme onunla ilgili...
Gelin, üvey olmak kendi kendine, önermelerden çok daha değerlidir bence... İnsan yetince mutludur, güvendedir, huzurludur sanırım...
Açıklamanıza çok teşekkür ederim... Zarif şahsınıza en içten saygımla.....
Zeybek hocam fondaki şarkı kaç gündür pc de dönüyordu.Bu şarkıya şiir yazmalıyım dedim.Saba makamıyla girdim şiire ''Doğaçlama çağırdım aşkı''çıplak sözlerle derken bunu kastetmiştim.
Şarkıda da duygularını anlatan platonik bir aşık var.
Ondan yola çıkarak içimizden düşündüklerimizi söyledik ama duyan olmadı .Bizden başka..Kendi kendimize gelin güvey olduk anlayacağınız.:)
Tabi ki yaşanmışlıklardan da eklentiler var şiirde.
İnsan hayal ettiği müddetçe yaşar derler ya..
biz sevdik,özledik,umut ettik...
Aşk zaten bizim hissettiğimiz değil midir...
karşı tarafı hiç bir zaman bilemeyiz platonik olmasa da.
inanın şiiri yazarken bu kadar düşünmemiştim:) Teşekkür ederim değer
Bir nefes yaşamaktı sabah iki nefes ölmekti kısaca..!
..sevgililer sabahında, aşkla tek yürekle uyanır. Bu iki nefes birbirini sever, ama bir gün candan biri hakka göçerse, işte o zaman sonra ateşler seveni bağlar. Ama bundan sonra seven bir bedende iki nefes kalmak zorunda kalır. Bu şiirin sonları bana bir yuvada acı bir kaybı hatırlattı.
..hani akıp gidiyor denir ya akan özne söylenmeden kimi yükseklerden düşen şelale kimi lavların mavilikle buluşması ateş ve su..işte tam da böyle yazar Ferda,ca yorumsuz kalırsın yakar başlığı bile dilinizi..kare anlamına mıydı diye düşündürür :) tebriklerimle kutluyorum güzel şiirinizi ..selamlar...
Ferda Hanım bayıldım tek kelimeyle, şuradaki şiirselliğe bakar mısınız lütfen. Kepenk indiren dudaklar muhteşem Ve o dudakların gül hanesine benzetilmesi, müthiş güzel. Başka güzellikler de var şiirin ikinci bölümünde. Lakin ben şu aldığım kısma öldüm. Harikasınız.
Bir kaç gündür bu şarkı dönüyordu pc de şiirle uğraşırken.Biraz eskilerden bir şarkı ve farsça kelimeler yakışır diye düşündüm.O arada benim de Murabba çok hoşuma gitti ve anlamının da Divan edebiyatında dörtlüklerden oluşan beyitler olduğunu öğrendim.Teşekkür ederim beğeni ve yorumunuza çok sevgilerimle şairem.
Söze çok yakısan duygu ve sevgi, ikisi bir arada siir olmus gönüllerde... Tebrik ederim... Şiir her zaman huzur verir… .................................. Saygı ve Selamlar.
Yazmak lazım hakikati Ol Hakkı hakikat üzre Şairlik duygu hilkati Yazmak hep duygular üzre ----------------------------- Anlat neyse meramını Beklediğin muradını Okuyan koysun adını Adlar hep hakikat üzre ----------------------------- Kalem vardır bir hitabı Anlatır bin bir kitabı Bin suale bin cevabı Verir gör hakikat üzre ----------------------------