Griye teslim olurken İstanbul Denize nazır loş bir masada Kapattım gözlerimi gittim geldim zamanın sarkacında. Genişledi sevgim gökyüzü kadar gidişlerimi çaldı maviyıldızlar. Yenildim giderek küçülen yüreklere en büyük erdemdi susmak içimi çektikçe. Geçmişin alaborasına şahitlik etti akreple yelkovan Beslendi yalnızlığım çoğaldım sabahlarda. Omzuma yük ettiklerim kambur oluşturdu sırtımda.
Omuzlar yaralar ve kamburlar. kilit ismiydi sınav kağıdının boş verme olasılığını sildim o yüzden aklımdan. Ne bir hayalin içindeydim ne aşk, ne umut ne de biraz heyecan vardı. İki siyahyalana ’’Evet’’ tükürdüğüm gün kadar on para para etmezdi afili yalanlar. Kahraman gibi ölmek istediğimde Bir çiçek ısmarlayıp çiçekçiye kendi cenazemi kaldırdım en önde. Yetişemediğim geç kalmışlıkları gömdüm mezar taşımın en dibine.
İnce bir yorgan kar toplarken anılarımın üzerinde Yaladı esen rüzgarın ıslığı gönül duvarımı. Esmer bir hüzne döndü zaman bu kadar gerçek kaldım anlatamadıklarım olsa da hayal kadar. Kuyularda büyüyense bir tek annemin sesiydi duyulan. Sol yanım üşüdüğünde öptüğüm elleri gelir aklıma buz kesiği gidişi bir de.. Düşe kalka bakarım yanıp sönen ışığına özlemle.
Gamzeli düşler doğursa da zaman daralan yüreğimde..!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GAMZELİ DÜŞLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GAMZELİ DÜŞLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mazi bizim sığınağımız, sessizce dertleştiğimiz ketum bir dost Her canımız yandıkta, özlemler uyandıkta Çaldığımız ve hiç geri çevrilmediğimiz liman Hatıramız nasıl Yaşar geçmişini özleyen can
DOKUNMA KALSIN GÖNÜL SIZIM SENLE, UÇMASIN KALSIN OMUZDA GÜVERCİN, ACISINI KALAN BİLİR GİTMESİN, RÜZGARLAR KIRDI DALIMI, YOK ARTIK.
BEN HEP SENİ DÜŞÜNÜRDÜM DİLRUBA, BİR HAZİRAN TÜRKÜSÜ EŞLİĞİNDE. SENİ SEVDİM ŞİİR GİBİ ASUDE, GÜLE GÜLE GİT, “DİLRUBA” YOK ARTIK.
Hocam; bu şiiri sizin şiir başlıklarından yapmaya çalıştım. Affınıza sığınarak, inşallah yanlış bir şey yapmadım... Şair yüreğinize, hanımefendi nezaketinize, en derin saygılarımı sunarım... Şiirleriniz artık yüreklerde "ince bir sızı olmuş, ruhları hapsediyor, kalbim bir geliyor bir gidiyor."
Gösterdiğiniz nezaket ve anlayışa çok teşekkür ederim. Şiirlerinizi Yutub tan ilgi ve beğenerek dinledim. İnşallah seslendirilen bu şiirinde dinleyeceğim. Bende sizin Gitme Kal ve DİLRUBA YOK ARTIK şiir seslendirmelerini sunmak isterim. Şair yüreğinize sevgi ve saygılarımla,
Ahmet hocam çok teşekkür ederim ne demek,biz de emeğinize saygı duyarak şiiri seslendirdik.Sevinç İnal hocam da çok güzel ses olmuş şiire.Emeklerinize yüreklerinize sağlık efendim.Saygı ve selamlarımla.
Şiir de anlam ve anlatım mükemmel... Beğeni, paylaşım ve yorumunuz için sağolun... Şiir sev, Şiir oku, Şiir yaz... ..................................... Saygı ve selamlar..
..bu tercüme değil yaralıya ta kendisi yaşanmış yaşanacakların ciğere biopsiydi sayrı sonuçlu kederler fotoğrafı çok güzeldi günümün şiiri tebriklerimle çok kutluyorum...
Ölüm soğuk bir kavram.Hem kendine çiçek yaptırmak..Geç gidişler olsun sonsuz yolculuğa.Şiir de konu hüzün de olsa, Yine de yaşam güzel olsun derim.Günümün şiiri desem.Ustaca yazılmış Yüreğinize sağlık Ferda hocam.
Aslında her acı sinsidir biraz... Her dert... Her "acaba!"
Derler, ilaçtır zaman... "Keser atar.." Geçer, yıkar... Ya da tersi!
Ve eğer sakinleşir, daha tarafsız, daha önyargısız düşünme olanağı yakalarsak... "Göründüğü gibi değilmiş" deriz, gereksiz endişelerimizi yavaşça silkeleriz.. İşte o zaman yerini bulur gülüşler.. Gamzelenir...
İçe dönük ama etkiliydi şiir.. Tebrikler Ferda Hanım.