Kalmış gencecik yaşta, gariban yetimiyle Şehit haberi gelmiş,yine de bekler posta. Gece erken yatarlar, güneşin batımıyla Bulgur aşı içerler,beraberce bir tasta
Severek evlenmişti, aşık olup erine. Yarım kaldı mutluluk kızmıyor kaderine Bundan sonra kimseyi koymaz onun yerine. El açıp dua eder, garip gönlü hep yasta.
Başlar geçim kaygısı,hayat yolu pek çetin Oğlunun geleceği, elbet sırada ilkin Çok kazanmak gerekir okul masrafı için Kış günü ne yaparlar oturulmaz terasta
Ateş düştüğü yeri, yakarmış derler ama Küçücük bir yırtığa, vururlar ufak yama Yaptıkları gösteriş, hepsi de göz boyama. Balta kesmez buz olur fakire Ağustosta.
Bu öyle bir ateş ki,küllenmeyen bir hardır Yürekleri dağlayan,dayanılmaz bir kordur Kalbindeki acıyla, yaşamak ne de zordur. İnsan böyle yalnızken ihtiyaç duyar dosta.
Adaletsiz dünyada,ne çekerler bilinmez. Havanda su dövülür, bir teselli bulunmaz Düşündükçe bunları,asla mutlu olunmaz Ruh sağlığı bozuldu, inanlar hepsi hasta.
Yıllar sonra bakarsın,şanlı bir asker olmuş. Ay yıldızlı bayrağın aşkıyla görev almış Şehit babanın ruhu,göklerden ona gülmüş Sunmuş anacığına,beyazgülden bir deste.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Umutlar Bir Gün Yeşerir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Umutlar Bir Gün Yeşerir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ne diyebilirim bu yaşanan gerçeklik dolu dizeler karşısında, çok güzel dile getirdiniz acı da olsa her gün yaşananları, tebrikler kaleminize yüreğinize sağlık , saygılarla
Yürek sesin hiç dinmesin daim yazsın kalemin arkadaşım fon resmi şiir yorum her zaman ki gibi güzeldi.Yeni yılın kutlu olsun sağlık mutluluk dolu nice yıllara.Gurbetten selam olsun yurdumuza ...Dua ile..
Kendi çocuğuna askerlik dahi yaptırmayan bazıları hiç utanmadan gider o şehitlerin yakınlarına ne iyi oldu dercesine gaz vermeye çalışırlar. Gerçekleri sergileyen harman gibi bir şiir okuttunuz bizlere. Yüreğiniz var olsun. Tebrik ediyor, selam ve saygılar sunuyorum.
Tarihten bir yaprak gibiydi şiir. Nice insanlar vatanı uğruna ne zorluklar çekmiştir. Anlamlı ve çok güzel bir şiirdi tebrik ederim saygılarımla selamlıyorum.
ülkemizin dinmeyen yarası. Anadolu kadını asırlardır bu coğrafyada şiirin özünü yaşadı,sabretti mücadele etti. konu anlatım yazım fon ve yorum birbirinden güzel Kaleminize sağlık Hocam saygılarımla
Yıllar sonra bakarsın,şanlı bir asker olmuş. Ay yıldızlı bayrağın aşkıyla görev almış Şehit babanın ruhu,göklerden ona gülmüş Sunmuş anacığına,beyaz gülden bir deste.
Duygu yüklü şiirinizi kutluyorum şair arkadaşım. Ellerinize sağlık. Esen kalınız...
bu vesile ile şehitlerimize rahmet diliyor sizi kutluyorum ülkü hanım güzel bir şiir çok şükür ki uğruna şehit düşülecek bir toprak parçası ile şehit olabilecek aslan parçaları varsa gam yoktur o millete bugün onlar ise yarın belki biz sıramızı bekleriz çünkü bu sadece toprak parçası değil ciğer paresi Allah milletimizi hep payidar eylesin amin dua ile kalın
Not : şiirdeki ustalık resimde de kendini göstermiş kutluyorum
Değerli dost, şiirin konusu ve anlamı ülkemizin acı bir gerçeğini ortaya koymuş. Yönetenlere duyurulur diyorum ben. Muhteşem bir eserdi dost. Yüreğine gönlüne sağlık.
Tüm şehitlerimizin mekanı cennet olsun bu vatan için canlarını feda eden aziz şehitler Allah razı olsun onlardan,duyarlı yüreğinize sağlık önemli bir konuya dikkat çekmişsiniz saygılar selamlar hocam
Kalemin kavi, gönlün hoş olsun...
...........................................Saygı ve selamlar..