Küçük yaşta verdiler,Gül kızı bir zengine Umutlar dikiş tutmaz,kadere olmaz yama Hiç mutlu olamadı,düşemedi dengine. Köyündeki huzuru başka yerde arama
Dinledikçe türküler, ne düşünür bilemem. Gönül içerden ağlar,mendilimle silemem. Onu mutsuz gördükçe,bu dünyada gülemem. Köyündeki huzuru başka yerde arama
Üzümleri toplanır,yamaçtaki bağların. Üzerine sis çöker,karşıdaki dağların. Şırıltısı can verir ormandaki çağların. Köyündeki huzuru başka yerde arama
Gün batarken yayladan, düze iner sürüler. Çomar köpek koşarak,uzak yolu yarılar. Siyah renge bürünür mağrip vakti sarılar. Köyündeki huzuru başka yerde arama
Hasat vakti ürünler komşulara dağılır Tereyağ yapmak için ,sarı inek sağılır. Armutların dalları yere kadar eğilir, Köyündeki huzuru başka yerde arama
Şehirlerin yaşamı ,sana cazip gelmesin. Süslü püslü kadınlar, sakın aklın çelmesin . Özenip de kalbini,pişmanlıklar delmesin. Köyündeki huzuru başka yerde arama
İyi koru özünü, doğallığa ilişme. Altın kadeh içinde, sunulana alışma Gösterişli aleme,girmek için çalışma. Köyündeki huzuru başka yerde arama
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İyi Koru Özünü şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İyi Koru Özünü şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HEM ÜLKÜ HEM AHISKA Garip bir dünyada yaşıyoruz. Aslında dünya garip değil, insanlar garip. Köyde yaşayanlar için şehir hayatı o kadar cazip, o kadar erişilmesi zor ki… Şehirde mecburiyetten yaşayanlar içinse, özellikle köy hayatını bilenler için, şehir hayatı açık hapishane gibi. Her gün insan kalabalığında boğulmak, vitrin ışıklarında ruhu karartmak, gösteriş düşkünlerinde insandan uzaklaşmak, sahte tebessümlerde insandan soğumak… Bakın, ne güzel demişsiniz. * Şehirlerin yaşamı, sana cazip gelmesin. Süslü püslü kadınlar, sakın aklın çelmesin Özenip de kalbini, pişmanlıklar delmesin. Köyündeki huzuru başka yerde arama * Zaman insanı değişmeye zorlamıyor. İnsan insanı zorluyor. Git gide değerlerimizden, kültürümüzden, gelenek ve göreneklerimizden uzaklaşıyoruz. Ar, namus, edep, haya… Maalesef kaldık yaya misali olduk. Ne sevmenin, ne saygı duymanın ve dahi ne aşkın, ne değer vermenin hükmü kalmadı. Her şey yapay, her şey suni. Özsüz, sözsüz… Yine son dörtlükte güzel dile getirmişsiniz bu duygu ve düşüncelerinizi. * İyi koru özünü, doğallığa ilişme. Altın kadeh içinde, sunulana alışma Gösterişli âleme, girmek için çalışma. Köyündeki huzuru başka yerde arama - ÜLKÜ AHISKA - … Hem Ülkü, hem Ahıska. Ne güzel tesadüf. Özüm gibi, aslım gibi… Ben de özledim köyümü… Saygı ve selamlarımla, hayırlı huzurlu ramazanlar diliyorum.
Hikmet Çiftçi 28 Mart 2024
çiftçi tarafından 28.3.2024 18:21:10 zamanında düzenlenmiştir.
Değerli şairim sayfanızda yürek sesinizin coşkusunu hissettiren güzel akıcılığıyla kurgusuyla şahane bir eser okudum yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Yüreğine emeğine ellerine sağlık değerli şairem, Sözlerini büyük bir beğeni ile okudum, Kalemin kavi ilhamın daim olsun efendim, En kalbi duygularımla esenlikler dilerim.
Çok güzel içerikli bir eser. Köy yaşamı ile kent yaşamını Gül kızın nezdinde irdelenmesi ve ona bulunduğun yerde,köyünde mutluluğu ara nasihatini havi çok güzel bir şiir. Kutlarım gönül sesinizi,emeğinizi. Saygıyla,esenlik dilerim.
Çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, Allah razı olsun ,sevgi ve özlem vardı, Hakikat vardı,ı , o çok güzel yüreğine sağlık Üstadıem ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Her zaman ki gibi kendi tarzınızda yazdığınız gönül sesinizi beğeniyle okudum, gönlünüze gelen ilhamınız, yazan kaleminiz hiç susmasın selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla...
Nerede kendini güvende hissediyorsan bir de huzurluysan değme keyfine. Şimdilerde köyler huzurun adresi gösteriliyor haklı olarak. Çünkü yeşile yakın, göğe yakın, gönlüne yakın, gerisi teferruat.
Şiir duygularımızın adresini tarif etmiş Ülkü Arkadaşım. Gönülden tebrik ediyor sevgilerimi sunuyorum.
Yürekten kutluyorum sizi ve güzel anlamlı şiirinizi haklı tespitler. Çocuklara defalarca okutacağım.Ne zaman topraktan ilisiğimizi kestik huzursuzluk ve hastalıklar kol ediyorum.Saygı ve selamlar
Bir zamanlar hiç toprağı olmayan bir köylü vardı; adamcağızın sadece bir evceğizi ve bir de kızı vardı. Bir gün kızı, “Krala gidelim de biraz toprak isteyelim” dedi.
Kral yoksulluklarını duyunca onlara bir dönüm arazi verdi. Kız babasıyla birlikte toprağı işleyerek hububat ekti. İşleri tam bitmişti ki, tarlanın ortasındaki toprağın altında saf altından yapılmış bir havan buldular. Adam, “Dinle” dedi kızma. “Kral bize acıdı da bu toprağı verdi; o yüzden bu havanı ona vermeliyiz. Tabi hikaye uzun adam kızını dinlemedi krala veriverdi Bu okurken o aklıma geldi gerçekten güzel bir eser kutluyorum kaleminizi üstadım saygılarımla esenlikle kalınız
Ne zaman küçük bir kızın evledirildiğini duysam veya öyküsünü şiirini okusam içim sızlar hocam kalemin daim ilhamın bol olsun anlamıyla anlatımıyla manasıyla buruk dizeler okudum kuçuk kız çoçukları okumalı kuçuk elllerine ķına yerine kalemin tutturmalı
..aslında bilgece edilmiş sözlerin öyküsel bir kaleme alınış şekliydi "köy" metaforunda..natürel hem sade ve naif betimlemeler sıcacıktı,kucaklıyordu tüm samimiyetiyle Şair,köy fikrini algısını ve okuyucu da yürekten benimsiyordu "doğallığı sahiciliği tabiatı" -çok kutlarım Ülkü Hocam tebriklerimle saygılar...
Köyler, geri dönülesi yerler. Insan yaşamının gençlesme yeri. Güzel harikulade bir şiir. Kutlarım sizi yürekten değerli üstadem. Yüreğinize emeğinize gönlünüze sağlık.
Hasat vakti ürünler komşulara dağılır Tereyağ yapmak için ,sarı inek sağılır. Armutların dalları yere kadar eğilir, Köyündeki huzuru başka yerde arama
Her dörtlüğü birbirinden anlamlı ve köydeki huzuru en güzel şekilde ifade eden harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Duygu dolu kaleminize ve yüreğinize sağlık diliyorum, ilhamınız dâim olsun her zaman. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 10/31/2023 12:56:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu güzel akıcı hece şiirini okuyunca şu özdeyiş aklıma geldi, bülbülü altın kafese koymuşlar da ille de vatan ille de vatan demiştir. Gerçekten de insan, doğup büyüyüp huzur bulduğu mutlu olduğu yeri hiç bir yere değişemiyor. Ekmek kavgası veya başka nedenlerle başka yerlere gidilse de orası hep gözde tüten gönülde arzulanan yer oluyor güzeldi tebrikler nicelerine diyor esenlikler diliyorum. Saygılarımla şen ve esen kalınız.
Doğal yasamdan uzaklaşan insan Betonlasmayla birlikte aslında açık cezaevlerini oruyordu kendi elleriyle kendi özgürlüğüne....de adına modernlesme diyordu.
Garip bir dünyada yaşıyoruz.
Aslında dünya garip değil, insanlar garip.
Köyde yaşayanlar için şehir hayatı o kadar cazip, o kadar erişilmesi zor ki…
Şehirde mecburiyetten yaşayanlar içinse, özellikle köy hayatını bilenler için, şehir hayatı açık hapishane gibi. Her gün insan kalabalığında boğulmak, vitrin ışıklarında ruhu karartmak, gösteriş düşkünlerinde insandan uzaklaşmak, sahte tebessümlerde insandan soğumak…
Bakın, ne güzel demişsiniz.
*
Şehirlerin yaşamı, sana cazip gelmesin.
Süslü püslü kadınlar, sakın aklın çelmesin
Özenip de kalbini, pişmanlıklar delmesin.
Köyündeki huzuru başka yerde arama
*
Zaman insanı değişmeye zorlamıyor. İnsan insanı zorluyor. Git gide değerlerimizden, kültürümüzden, gelenek ve göreneklerimizden uzaklaşıyoruz. Ar, namus, edep, haya… Maalesef kaldık yaya misali olduk. Ne sevmenin, ne saygı duymanın ve dahi ne aşkın, ne değer vermenin hükmü kalmadı.
Her şey yapay, her şey suni.
Özsüz, sözsüz…
Yine son dörtlükte güzel dile getirmişsiniz bu duygu ve düşüncelerinizi.
*
İyi koru özünü, doğallığa ilişme.
Altın kadeh içinde, sunulana alışma
Gösterişli âleme, girmek için çalışma.
Köyündeki huzuru başka yerde arama
- ÜLKÜ AHISKA -
…
Hem Ülkü, hem Ahıska.
Ne güzel tesadüf. Özüm gibi, aslım gibi…
Ben de özledim köyümü…
Saygı ve selamlarımla, hayırlı huzurlu ramazanlar diliyorum.
Hikmet Çiftçi
28 Mart 2024
çiftçi tarafından 28.3.2024 18:21:10 zamanında düzenlenmiştir.