Sen böyle miydin eskiden, Genç kızlar sıraya girerdi, Çeşme başında gezerken. Köyün yakışıklı genci, Güçlü yağız delikanlısı, Kır atına vurdun mu kırbacı, Selam alırdın herkesten.
Gönül verdi komşu kızı Hasan’a, O da köyün bir tanecik güzeli, Örgülü saçlı kalem kaşlı sürmeli, Yürekleri gönülden sevdalı, Gizlice buluşurlardı dere kenarında, Onlara engel olanların inadına. Verdiği beyazgülü takardı saçlarına,
Nihayet duaları kabul oldu, İki gönül kavuştu sonunda, Üç gün üç gece düğünler kuruldu. Ayşe mutluydu Hasan’ın koynunda. İki oğlan bir de kızları oldu. Erkek çocuğu yoktu soyunda. Mor salkımlı evlerine mutluluk doldu.
Refah içinde yaşadı karı koca. Yıllar kovaladı birbirini, Vefakar eşini verdi toprağa. Çocukların hiçbiri gelmedi yanına. Canım diyen dostları çekti ellerini. Hasan Dede kaybetti her şeyini. Kimse kalmadı köpeğinden başka.
Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir zamanlar Maziye bak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir zamanlar Maziye bak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Yığıldın kaldın artık oturduğun taşta, Reva mıydı yalnızlık sana bu yaşta. Güvendin bir zamanlar varlığına, Şimdi muhtaçsın bir karış toprağına, Ormanın kuytu köşesi yurdun oldu. Takatin kesildi rengin soldu. Bu halin insanlara güzel bir ders oldu."
Harika bir anlatımla, akıcı ve yürekten kurguyla; Duygu yüklü bi öykü kaleminizde can bulmuş. Değerli Ülkü hanım. Kaleminiz daim olsun. Esin kaynağıniz gür olsun.
Resim çalışmalarıniz varmiş. Yazınızın konusuna uygun bir çalışma olmuş, kutluyorum. Sanat aşığı gönlünüze sağlık diliyorum..
Çok güzeldi, çok acıklıydı,çok doğru, Allah razı olsun Ders, sevgi ve özlem vardı, Hakikat vardı, Çok çok güzel yüreğine sağlık Üstadem ders vericiydi, akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
Sen böyle miydin eskiden, Genç kızlar sıraya girerdi, Çeşme başında gezerken. Köyün yakışıklı genci, Güçlü yağız delikanlısı, Kır atına vurdun mu kırbacı, Selam alırdın herkesten.
Hayat denilen yol kocaman bir meşe,meşede bulunuyor her beşe, nankörü,bonkörü,akıllı, deli,katili,cahili,ahili...şiiriniz çok güzel ülkü hanım,bir hayatı sığdırmışsınız dörtlüklerle.tebrik ediyorum kaleminizi
Güzel bir aşkla sevdayla yaşanan ve güzellikler içinde geçen harika bir ömrün aynı güzellikte dizelere yansıtılmış pastoral bir şiir okudum kaleminizden. Okurken adeta o ömrün bütün aşamaları geçiyor insanın göz önünden. Tebrikler. Güzeldi beğenerek okudum kaleminiz daim ilhamınız bol olsun saygı muhabbetle selamlıyorum.
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
Her zaman ki gibi kendi tarzınızda gönlünüze akan ilhamla yazmış olduğunuz gönül sesinizi beğeniyle okudum kaleminiz daim yüreğiniz dert görmesin selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla...
Bir yitirimler manzumesi değil miydi hayat?. Bu anlamda çok müstesna bir öyküsü de vardı emek dolu şiirin. Yürek sesiniz daim olsun dilerim.Saygı ve selamlarımla.
Güzel yürekli dost değerli kalemdaşım, Sözlerinizi beğeni ile okudum, Kaleminiz kavi ilhamınızın daim olması temennisi ile, En kalbi duygularımla esenlikler dilerim.
Değerli Şairim; Hayırlı günler diliyorum Eserinizi severek okudum Bu duyarlı güzel, akıcı, anlamlı ve güzel eserinizi kutlarım. Yüreğinize ve kaleminize sağlık Güzel yüreğiniz ve kaleminiz daim olsun. Selam ve sevgiler Sağlıcakla kalınız…
Emeğinize yüreğinize sağlık Hasan dedenin hazin öyküsü okadar çok ki örnekleri ... Üzülüyorum bu tarz şiirlerde ... Keşke bu durumu yaşatanlar vicdanlarının sesine kulak verebilse ...
Resim sizde apayrı bir yetenek , canı gönülden kutlarım saygım ve sevgimle
Gönül verdi komşu kızı Hasan’a, O da köyün bir tanecik güzeli, Örgülü saçlı kalem kaşlı sürmeli, Yürekleri gönülden sevdalı, Gizlice buluşurlardı dere kenarında, Onlara engel olanların inadına. Verdiği beyaz gülü takardı saçlarına, Gül peri
Çok güzeldi,çok acıklıydı, çok çok doğru, Allah razı olsun sevda ve özlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadem ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla Bu yoruma 1 cevap yazılmış.