Aynı çatı altında başka hülyaya dalar. Kimse ile paylaşmaz, içindeki dertleri. Sazı alan eline, ayrı tellerden çalar. Farklı hayat yaşarlar, ailenin fertleri.
Sınır koymaz isteğe, gençlerimiz doyumsuz. İşe vermez kendini görevinde sorumsuz. Hiçe sayar örfleri , gelenekte uyumsuz. Taşlık yolda koşarlar, ailenin fertleri.
Anne konken turunda, baba kendi işinde. Oğlan araba ister, gezer okul dışında. Kızın dersleri zayıf, asidir genç yaşında. Neden sınır aşarlar, ailenin fertleri
Bütün gece barlarda, sabaha dek gelmezler Dibe vurur harcama sonu nedir bilmezler. Borca girmiş babanın, göz yaşını silmezler. İçki içer taşarlar, ailenin fertleri
Boşa gitti rantları, verdikleri emeğin. Artık seni terk etti, koruyucu meleğin. Sapı sağlam değilmiş, bellediğin küreğin. Eşi hemen boşarlar, ailenin fertleri
Nerde kaldı değerler, ocak başı sohbeti. Sıcak külde demlenen, patatesin kümbeti. Birlik olur yaşardık, hissetmezdik gurbeti Şimdi bakıp şaşarlar, ailenin fertleri
Dede nine hanede, hep birlikte yaşardık Saygı vardı yürekte, her güçlüğü aşardık. Yemek vakti toplanır, mutlu olur coşardık. Hangi kapta pişerler ailenin fertleri
Vefa yoksa eşlerde, kopar birlik bağları. Bırak sevgiyle sarsın evliliğin ağları. Geri gelmez yaşanan, giden gençlik çağları. Sabır yoksa düşerler, ailenin fertleri.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ayrı Dünyalar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ayrı Dünyalar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim gönül sesin sel olup mısralara akmış kurgusu ve akıcılığıyla güzel bir eser meydana çıkmış yüreğine sağlık kalemin daim ilhamın bol olsun selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Çok güzel... Günümüz aile yapısındak iinsan figürlerini anlatmış şiir.Tab toplumda her aile şiirin işaret ettiği gibi değil.Ama şiir çok güzel ve akıcıydı. Dörtlük birbirinden kopmadan,bir anlam bütünlüğünde baştan sona gitmiş. Değerli şairim,kutlarım saygıyla esenlik dilerim.
Her bir kıtası haklı serzenişi dile getirmiş Ülkü Arkadaşım. Zaman üstümüzden ikişer ikişer atlayarak hızla geçiyor olsa gerek bu kadar değişimi bir arada toplaması hasebiyle. Düşüncelerimize tercüman olan güzel şiire tebriklerimle sevgilerimi sunuyor, selamlıyorum.
Her zaman ki gibi kendi tarzınızda yazdığınız gönül sesinizi beğeniyle okudum, gönlünüze gelen ilhamınız, yazan kaleminiz hiç susmasın selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla...
Bu zamanda değişim o kadar hızlandı ki, her şey her an değişerek yol katediyor. Aile bireyleri. sohbet için ziyarete gelenler ve sokaktaki insan olsun beraberken bile kendi dünyasını yaşıyor. Teknoloji insanı yalınızlaştırdı. Güzel ve gerçek bir konuya değinerek ortak meseleleri anlatmanız çok güzeldi. Yüreğinize gönlünüze ve emeğinize sağlık şairemiz… Tebrik ediyorum ve kutluyorum sizi. Selam ve saygılarımla hayırlı geceler dilerim esen kalın.
Toplumdaki bozukluğu, çürümüşlüğü çok güzel dile getirmişsiniz. Öğretmen olduğunuzu okudum. Ben de öğretmendim, edebiyat öğretmeni. Sizin branşınız neydi?
Çok güzeldi, Allah imandan kurandan ayırmasın, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadem ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamları Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
Yürekten kutluyorum sizi ve güzel anlamlı şiirinizi öğretmenim ailelerin müzmin yarasına neşter vurdunuz.Ailelerde huzursuzluk tavan yapmış nerede biter.Belli değil. Çeken bilir. Çekmeyen ne bilsin.Selam ve dua ile
Çağımızın insanı çok farklı etkileşim odaklarının altında şekilleniyor, emperyal kapitalizmin istediği aşırı obur, mutsuz, doyumsuz ve karmaşık düşünsel yapıya sahip,tüketim odaklı bireylerin ortaya çıkması için yoğun algılar yapılıyor, şiirinizde vurguladığıniz güzel değerler ne yazık ki bu gidişle birer masala dönüşecek. Şiiri çok beğendim tebriklerimi sunarim
Değerli kaleminizden sayfanızda mısralara yüreğinizin sesini yansıttığınız bu güzel eseri beğenerek okudum. Kutluyorum Şiiri ve yüreğinizi Üstadem. Akıcılığla anlam ve kurgusuyla güzel bir eser yüreğine sağlık nice güzel eserler yazmanız dileğiyle kalemin daim ilhamın bol olsun sevgi saygı ve selamlarımla kalın sağlıcakla...
Giderek kendimize de yabancılaşmakta olduğumuz günümüzde göze çarpan aile ve onun özünde de bireylerdeki hezeyanları tüm can yakan yönleriyle dile getirirken, geçmişin vefa dolu yıllarına da dem vuran emek zengini manidar dizelerinizi büyük bir beğeniyle okudum. Keşke dememek için ne de büyük mücadeleler vermek zorundayız şimdilerde, ne yazık. Kaleminiz daim olsun dilerim. Düşündüren, hüzünlendiren bir paylaşımdı. Saygı ve selamlarımla.
Yüreğinize emeğinize ellerinize sağlık efendim, Sözlerinizi büyük bir beğeni ile okudum, Kaleminiz kavi ilhamınız daim olması temennisi ile esenlikler dilerim.
Dede nine hanede, hep birlikte yaşardık Saygı vardı yürekte, her güçlüğü aşardık. Yemek vakti toplanır, mutlu olur coşardık. Hangi kapta pişerler ailenin fertleri
Hislerime tercüman olan, haklı sitemlerle yazılmış duyarlı yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler efendim. Gönlünüze ve duyarlı kaleminize sağlık diliyorum. Bu anlamlı eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. En içten selam ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Şiirinizdeki kelimeler, duygu ve düşüncelerinizi çok güzel ifade etmiş. Sözlerinizdeki samimiyet, şiirinize çok değer katan bir özellik. Uyaklarınız da çok akıcı ve uyumlu. Kendinize has bir üslup ve bakış açısı geliştirmişsiniz. Tebrik ederim.
Dede nine hanede, hep birlikte yaşardık Saygı vardı yürekte, her güçlüğü aşardık. Yemek vakti toplanır, mutlu olur coşardık. Hangi kapta pişerler ailenin fertleri
Vefa yoksa eşlerde, kopar birlik bağları. Bırak sevgiyle sarsın evliliğin ağları. Geri gelmez yaşanan, giden gençlik çağları. Sabır yoksa düşerler, ailenin fertleri.
Bu güzel şiir, aile bağlarına vurgu yaparak, dede ve nineyle bir arada geçen zamanı anlatıyor. İlk dört dizede, ailenin bir arada yaşamasının getirdiği güzelliklere odaklanılıyor. Saygı, birlikte coşma ve yemek vaktinde toplanma gibi unsurlar, ailenin ne kadar bir arada olduğunu ve birbirine bağlı olduğunu gösteriyor.
Sınır koymaz isteğe, gençlerimiz doyumsuz. İşe vermez kendini görevinde sorumsuz. Hiçe sayar örfleri , gelenekte uyumsuz. Taşlık yolda koşarlar, ailenin fertleri.
Hocam yüreğinize sağlık duygularımıza tercüman oldunuz ne diyeyim ancak bu kadar böyle güzel anlatılır toplumun yapısı tebrikler hocam yüreğiniz dert görmesin kaleminiz daim olsun günümün şiiridir nice şiirlere inşallah Sonsuz sevgi ve saygılarımla
Ayrı dünyalardan bir dünya yaratma sanatıdır evlilik Zordur Zoru seven herkes başarır Yüreğine sağlık Ülkü hanımcım gönül kalemin tükenmesin her daim sevgiler